Vegatopia Forum

Jij vegetariër, je ouders niet?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #80 Gepost op: 14 november 2007, 12:59:37 »
wat lief van ze !! en het klinkt ook super culinair zeg.

Moet ook zeggen dat mijn moeder het ook wel leuk vindt om vegetarisch te koken en dingetjes uit te proberen... eigenlijk al sinds ik jaaaaren geleden met een recept voor een vegetarisch ovenschoteltje kwam...
mijn vader op zich ook wel.. als er iemand lekker tempé en tahoe kan maken... z al dan toch wel een soort misplaatst grapje zijn geweest.

channes

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #81 Gepost op: 01 december 2007, 15:12:07 »
hoihoi ik ben 23 woon nog thuis en ben sinds kort vegetarisch gaan eten
mijn ouders vinden het maar raar en maken er grapjes over
dus nu doe ik mijn eigen boodschapjes in de biologische winkel
en kook ik zelf ook opgelost en verder stoor ik me er niet aan
groetjes channes

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #82 Gepost op: 03 december 2007, 19:16:53 »
 Klinkt goed!Die grapjes zullen vast verdwijnen zodra men ziet en merkt dat je serieus bent.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #83 Gepost op: 12 december 2007, 00:47:59 »
Ik ben sinds 6 en half jaar vegetariër, van mijn 12e dus.
Aanvankelijk hadden mijn ouders zoiets van 'het gaat wel over' en 'ze zit in de puberteit'. Sindsdien heb ik echter nooit meer vlees gegeten en mijn ouders zijn daar best ok mee.
Sinds een paar maanden eet ik nu geen vis meer (ik zit nu op kamers in Antwerpen door de week) en nu is mijn moeder de laatste tijd weer ongerust over 'mijn gezondheid', want 'geen vis eten is slecht', 'je hebt dat nodig'.
Maar over het algemeen is het geen probleem dat ik vegetariër ben en mijn ouders (en broertje) niet. Mijn broer is ongeveer 3 jaar vege geweest, 'omdat grote zus dat was', maar eet nu weer gewoon vlees. Thuis wordt daar ook niet moeilijk over gedaan ofzo. Mijn moeder maakt altijd 2 gerechten (twee keer spaghettisaus enzo), en doet daar niet moeilijk over.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #84 Gepost op: 03 juni 2009, 10:35:09 »
ik moet zeggen dat thuiswonen in dat opzicht ook heel erg tegenvalt... overal moet vl33s in  :-X
en als ik dan een x kook.. wordt er zo gekeken van waarom zit er geen vl33s in  ::) en maar zeggen dat ze zo betrokken zijn met dieren.. vooral over mijn vader kan ik pissig worden.. die heeft al een miljoen x gezegd dat als ie meer groente zou lusten vega zou zijn.. maar als we het dan over andere dingen dan vegaknakworstjes op de bbq hebben gaat ie flippen omdat op een bbq vl33s hoort pff kortzichtigheid hier...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #85 Gepost op: 04 juni 2009, 13:50:07 »
Ik was 13 toen ik vegetariër werd. Mijn moeder deed toen met mij mee maar hield het niet langer dan een maand vol.  :P Maar mijn ouders doen er wel normaal over. Het is zelfs zo dat ze zelf ook veel vlees hebben geschrapt (vooral varkensvlees), en eten vaak ook gewoon vegetarische dingen mee. Meestal houden ze er ook wel rekening mee, mijn moeder heeft bijv. speciaal een mini-ovenschaal en mini-wok voor me gekocht.
Het enige waar mijn ouders wel moeilijk over doen is dat ik geen kaas wil eten, dus dat moet ik vaak wel eten :(

Kieketok

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #86 Gepost op: 12 juni 2009, 16:38:58 »
maar als we het dan over andere dingen dan vegaknakworstjes op de bbq hebben gaat ie flippen omdat op een bbq vl33s hoort pff kortzichtigheid hier...
Dat hoeft hij niet te eten toch? Ik neem aan dat er voor hem vlees op de bbq gaat als de rest van je familie dat allemaal wel eet. Dan kan jij er toch wel wat voor jezelf met groente op gooien? En vegaworstjes mogen dan weer wel maar bijvoorbeeld een groentespies niet? Wij hebben ook gebarbequed deze week, ik had groente gekocht en daar allerlei dingetjes mee gemaakt voor op de bbq. Ik had er op gerekend dat ik daarvan zou eten en eventueel mijn vriend (die niet vegetarier is maar wel redelijk vegafiel zeg maar, tempehverslaafd en zo). De rest neemt meestal hooguit wat salade en stukjes groente om een gecombineerde vlees-groentespies te maken. Maar ineens wou iedereen daar wat van! Dat viel me alleszins mee. (Er was meer dan genoeg, anders hadden ze het lekker niet gekregen hoor.)

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #87 Gepost op: 13 juni 2009, 10:05:36 »
Wat ik wel altijd irritant vind bij barbecueën, is dat als je niet oplet dat mensen dan zo een vegetarisch iets op de plek leggen waar daarvoor een druipende speklap heeft gelegen :-\

Kieketok

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #88 Gepost op: 15 juni 2009, 13:19:56 »
Dat vind ik bij zo'n barbeque grill wel meevallen, bij het gourmetten vond ik het erger, dat is zo'n plaat waar alles 'lekker' op blijft liggen. Heel veel moeite hoor om het niet op mijn stuk te leggen, dan ben ik weer egoistisch dat ik een klein gedeelte van de plaat voor mezelf claim  ::). Gelukkig hebben we ook nog zo'n ouderwetse met spiritusbrander en 2 pannetjes, claim ik daar toch een pannetje van! Tip voor bij de barbeque: ik heb (bij de AH-XL maar hebben ze vast ook op andere plaatsen) een grillrooster gehaald. Is van hetzelfde materiaal als het barbequerooster maar met ook spijlen dwars zodat je kleine vierkantjes krijgt. Ideaal voor groente omdat het er niet tussendoor valt. Niet fijn voor vlees want het wordt er minder snel gaar op. Als je daar iedere keer je spul op legt en met rooster op de barbeque, en het rooster daarna weer meeneemt naar je plek (als je er even niks op legt), heb je steeds je eigen schone stuk.

lotus

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #89 Gepost op: 15 juni 2009, 18:08:29 »
-mijn eerste berichtje hier-
Ik ben sinds 1.5 jaar vegetarier en mijn ouders vinden het niet erg. Wel vinden ze het vervelend
als ik de kaas die ze hebben gekocht niet eet omdat er stremsel inzit. Maar nu kopen ze biologische
kaas.   ;). Wat dat betreft heb ik hele toffe ouders.
groetjess.

p.s: wat die bbq betreft. Zelf maak ik ook altijd een onzichtbare lijn: mijn kant en de kant van
de vleeseters... :P

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #90 Gepost op: 15 juni 2009, 18:19:22 »
-mijn eerste berichtje hier-
Wel vinden ze het vervelend
als ik de kaas die ze hebben gekocht niet eet omdat er stremsel inzit. Maar nu kopen ze biologische
kaas.   ;). Wat dat betreft heb ik hele toffe ouders.

Hoi Lotus,

eigenlijk wordt er voor elke harde kaas stremsel gebruikt, alleen kan dit dierlijk stremsel zijn of stremsel van niet-dierlijk afkomst.  Hoewel bij biologische kazen er vaker van niet-dierlijk stremsel gebruik gemaakt wordt is dat zeker niet altijd het geval.

Kieketok

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #91 Gepost op: 16 juni 2009, 11:07:16 »
p.s: wat die bbq betreft. Zelf maak ik ook altijd een onzichtbare lijn: mijn kant en de kant van
de vleeseters... :P
Het probleem was dus dat die lijn onzichtbaar is voor vleeseters he  :P

eigenlijk wordt er voor elke harde kaas stremsel gebruikt, alleen kan dit dierlijk stremsel zijn of stremsel van niet-dierlijk afkomst.  Hoewel bij biologische kazen er vaker van niet-dierlijk stremsel gebruik gemaakt wordt is dat zeker niet altijd het geval.
Er wordt inderdaad altijd stremsel gebruikt, zo maak je kaas van melk. Staat er op als het goed is wat voor stremsel. De biologische kaas van AH en de Groene Koe zijn vegetarisch, dus met niet-dierlijk stremsel. Soms zijn kazen waarvan je het niet verwacht niet-dierlijk gestremd. Zoals een lekker kruidenkaasje van de kaasboer, daar stond het gewoon op. Dus kwestie van ff controleren.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2009, 11:08:55 door Kieketok »

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #92 Gepost op: 28 september 2009, 16:02:16 »
grrrr broertje heeft speciaal voor mij zalm gekocht  >:( ::) zelfs mijn date snapt beter wat vega zijn betekend dan broertje!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #93 Gepost op: 28 september 2009, 16:46:50 »
Je broer is wel een beetje raar, op dat gebied (als ik dat mag zeggen, natuurlijk  ;))
Toen wij er waren vroeg hij vragen als 'wat is dat vegetariër'  en 'eten jullie dan vis?' en zo. Jij bent toch al lang zijn zus? ::)

Vandaag in les trouwens een grappig. Ging over beperking van fosfaten in voeding, en kwam ter sprake dat ik vegetariër was. Vroeg meisje; aaaaaaah, jij bent vegetariër. Ik maakte mij al op voor de typische conversatie, je kent ze wel, over waarom en hoe en zo, nee hoor. Ze vroeg of ik al seitan had gegeten, want ze had dat eens geprobeerd en niet lekker gevonden. Is eens iets anders.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #94 Gepost op: 28 september 2009, 16:56:09 »
nou t hele vis verhaal is hier nogal stom  ::) ik moest eerst vis eten van mijn ouders voor ik vlees mocht schrappen.. Nu zei ik nooit dat ik vegetarier was maar dat werd thuis door de rest dus wel gezegd ::) Ik verbeterde t elke x maar dan werd er zo van ja ja gedaan  :-\ *zucht* ik wordt er moe van dat ik me zelfs thuis mot verantwoorden  :(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #95 Gepost op: 06 oktober 2009, 21:47:04 »
grrrr broertje heeft speciaal voor mij zalm gekocht  >:( ::) zelfs mijn date snapt beter wat vega zijn betekend dan broertje!

Lees hem nu pas, maar val toch nog om van de verbazing. Meende hij het, had hij er gewoon niet aan gedacht of was hij stom aan het doen? Wat een obstinaat jochie is het toch. Vond het wel grappig dat hij zelfs tegenover een tafel vol vegetariërs én een ex vega vriendinnetje dacht grappig te zijn door vega grapjes te maken. Blijf er bij, ik vond het wel schattig, echt een knulletje dat nog niet beter weet.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #96 Gepost op: 07 oktober 2009, 09:50:11 »
ja jongetjes van 18  :-\
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #97 Gepost op: 13 oktober 2009, 20:46:09 »
grrrr broertje heeft speciaal voor mij zalm gekocht  >:( ::) zelfs mijn date snapt beter wat vega zijn betekend dan broertje!

Lees hem nu pas, maar val toch nog om van de verbazing. Meende hij het, had hij er gewoon niet aan gedacht of was hij stom aan het doen? Wat een obstinaat jochie is het toch. Vond het wel grappig dat hij zelfs tegenover een tafel vol vegetariërs én een ex vega vriendinnetje dacht grappig te zijn door vega grapjes te maken. Blijf er bij, ik vond het wel schattig, echt een knulletje dat nog niet beter weet.
Ik dacht aan een kind van 8 a 12, maar is ie echt 18? Dan vind ik het eerlijkgezegd een beetje triest.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #98 Gepost op: 13 oktober 2009, 22:48:42 »
tis ook sneu.. maar goed mijn moeder bakt dus ook een k!pb^rg3r voor me dus ach...
goed voorbeeld doet goed volgen zullen we maar denken  ::)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #99 Gepost op: 14 oktober 2009, 15:00:41 »
Ik ben al ruim zes jaar vegetariër, mijn ouders al ruim zestig jaar níet. En ik moet nog steeds aan mijn vader uitleggen dat ik liever níet heb dat mijn vegaburger in dezelfde pan gaat als de karbonades... :o
 ('Maar hij raakt ze niet áán!')

Ik denk niet dat ze het kwaad bedoelen, ze snáppen het gewoon niet. De aardappelen-groenten-vlees-generatie, enzo. ::)