Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, 19 jaar oud, woon nog thuis en (nog) geen vegetarier. Mijn vriend en ik willen graag vegetarisch gaan eten, geen leren schoenen meer etc... Maar ons - eigenlijk vooral mijn - probleem is dat mijn moeder niet echt openstaat voor deze dingen! Als ik haar vraag om mij hierin te steunen dan zegt ze dat ik het zelf moet weten maar dat ik haar er niet mee lastig moet vallen omdat zij, zo zegt ze, geen zin heeft om zich hierin te verdiepen. Dit terwijl ze wel heel erg vaak apart kookt voor mijn broertje omdat hij bijna niets lust.
Een tweede probleem is dat ze een bijstandsuitkering heeft, welke sinds kort voor een deel wordt ingehouden, kortom, we hebben niet erg veel geld en de natuurwinkle is zo duur! Ik zelf heb een bijbaantje bij Albert Heijn (verkoopt veel te veel rotzooi :p) als cassiere, maar al mijn geld gaat op dit moment naar het halen van mijn rijbewijs, uiteraard neem ik geen auto (slecht voor het milieu! :p) maar toch. Waar het op neer komt is dus dan ik eigenlijk geen geld heb om mijn eigen eten te kopen.
Hebben jullie tips of trucs voor mij? Of zit ik misschien niet op het goede forum?
Groetjes, Shari