Sommige snackbars verkopen ook de cheesecrack, ik geloof van Mora. Die is iets pittiger dan de halve-maan kaassoufflé. Bij mijn ouders in het dorp hebben ze ook de sajoera. Heel erg lekker (met een pittige vulling van o.a. boontjes en mais) maar ik heb hem nog nooit ergens anders gezien. Ik weet eigenlijk niet of ze bij de supermarkt of groothandel te koop zijn, ze zijn wel een keer eerder besproken op het forum, ik geloof dat Bast ze ook kent.
Sajoera kroketten zijn een van de weinige groentekroketten die ik wel lekker vind. Andere merken vind ik vaak echt flauwe meuk en die gooien er champignons enzo
Nog zeldzamer dan de sajoera is de hot kaassouffle. Voorzien van een iets donkerder jasje en een pittigere kaasvulling, vind ik die lekkerder dan de cheese crack.
Mozzarellasticks zijn ook wel lekker, maar die gaan me snel vervelen.
De kroketten en bitterballen van Goodbite zijn ook heel goed te doen, maar ik zie ze praktisch nergens meer
In de natuurwinkel en ook diverse toko's heb je diverse zakjes die je met water aan kan lengen en daarna de frituur in kan mikken. Falafel, dal vada (linzenballetjes met kruiden), bhaji's (kikkererwtenmeel met stukjes groenten en kruiden) etc. Ben je minder lui, dan kun je het zelf natuurlijk allemaal samenstellen. Verser, lekkerder en geen rare toevoegingen.
Kroepoek frituurt ook lekker snel. In een ander topic werden diverse vegetarische varianten besproken.
En je kan natuurlijk zelf van alles in een fillodeegje mikken.
Feta met wat kruiden, spinazie met dat stukje kaas wat in de koelkast uit ligt te drogen, linzen met kruiden, aardappel en doperwtjes met wat garam massala ofzo.
Of je haalt groente door een deegje. Bier- of tempura beslagje. Pepertjes vullen met kaas en dan in een deegje frituren (Jalapeñopoppers ook wel).
Krijg enorme zin in een uitstapje naar Bora Bora. Die hebben gefrituurde kaasstengels en spinaziekaaskroketjes