Vegatopia Forum

Snacks voor bij de friet

Thijs

Snacks voor bij de friet
« Gepost op: 14 januari 2006, 13:24:32 »
Dag mensen,

Wat eten jullie voor snacks bij de friet? Sinds ik vegetarisch ben eet ik er alleen nog maar Vietnamese loempia's en/of kaassoufflees bij. Maar ik wil eigenlijk ook stoppen met het eten van kaassoufflees, ondanks dat ik ze erg lekker vind.  :(

Is er iemand die wel eens zelf kaassoufflees heeft gemaakt met vegetarische kaas?
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2006, 15:31:52 door Hizikigrrrl »

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:snacks voor bij de friet
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2006, 13:33:29 »
Je kan seitan kroketjes/bitterballen maken. Eerst seitan maken. En dan met panneermeel mengen tot een deeg. Wat kruiden erbij e.d. eventueel wat stukjes groente erdoor. bolletjes maken enzo. Door panneermeel rollen. En dan in de frituur gooien :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2006, 13:34:43 »
Je kan zelf kaaskroket maken. Ik zou niet weten hoe je zelf kaassouflee maakt. Moet toch wel kunnen. Je kan ook falafel eten bij de friet.
En de natuurwinkel heeft vegetarische snacks van Vetara, waaronder lekkkere vegetarische kroket en bitterbal (en ik geloof ook dingen als nassischijven maar die heb ik nog nooit gehad).  De snacks van Goodbite (o.a. C1000) schijnen geweldig te zijn maar mijn C1000 heeft dat niet.
Je kan ook een broodje groenteburger bij de friet eten. Met tomaat, augurk, jummie.
En Tivall heeft ook snacks voor bij de friet, in die diepvries bij AH. AH heeft van AH biologisch ook nuggets.
,,,,فلافل

Dee

« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2006, 13:40:38 »
Je kan zelf kaaskroket maken. Ik zou niet weten hoe je zelf kaassouflee maakt.
Wat is eigenlijk het verschil tussen beiden?:bloos:
Ter verdediging van mijn onwetendheid  ;): ik heb ze nog nooit gegeten en heb alleen nog maar een kaaskroket in levende lijve gezien.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2006, 13:42:58 »
Kaassouflee
Kaaskroket

Huh? De eerste link geeft opeens een forbidden. dit dan?
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2006, 13:44:48 door Poek »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2006, 13:43:54 »
Je kan zelf kaaskroket maken. Ik zou niet weten hoe je zelf kaassouflee maakt.
Wat is eigenlijk het verschil tussen beiden?:bloos:
Ter verdediging van mijn onwetendheid  ;): ik heb ze nog nooit gegeten en heb alleen nog maar een kaaskroket in levende lijve gezien.

Ja een kaassouflee is dus geen echte souflee, maar een rechthoekig (soms maanvorming) gepaneerd, beetje opgeblazen, gefrituurd stuk kaas (er zullen nog wel mensen zijn met aanvullingen, aangezien ik me nooit erin heb verdiept hoe je een kaassoufflee maakt, is mijn omschrijving vast ook niet 100%).
Een kroket weet ik wel goed: die maak je door het maken van een ragout (in dit geval: kaasragout) die laat je afkoelen, je vormt er kroketten van, die paneer je, die laat je opstijven, en dan frituur je ze (of je bakt ze).
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2006, 13:44:27 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Superguppie

• 322
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2006, 23:47:21 »
Ja een kaassouflee is dus geen echte souflee, maar een rechthoekig (soms maanvorming) gepaneerd, beetje opgeblazen, gefrituurd stuk kaas

Er gaat over het algemeen ook nog een soort deeg omheen; of eigenlijk is het meer gepaneerd deeg met kaas ertussen.

Ik heb trouwens het liefst kroketten of bitterballen van Vetara (natuurwinkel), dan mogen van mij zelfs de frietjes eigenlijk wel achterwege blijven.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2006, 23:49:23 door Superguppie »
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Thijs

Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2006, 01:12:08 »
Bedankt voor de reacties, ik zal eens het een en ander gaan proeven.

Op internet krijg ik niets gevonden, alleen maar recepten van ‘echte’ kaasoufflee voor in de oven. Hier en daar nog wat informeren en als dat ook geen resultaat oplevert ga ik wel aan het experimenteren :)

Ik laat het wel horen als het iets is geworden…

bienne

« Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2006, 12:46:13 »
bij diverse snacbarren heb je groente en kaaskroketten. Ik vind ze zo lekker na jaren lang kaassoulfees te hebben gegeten..Ik hoef voorlopig geen kaassouflees meer ;)

kabir

« Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2006, 13:21:54 »
Je kunt op de volgende manier kaassoufle maken. Het ziet er niet hetzelfde uit als in de winkel, maar het smaakt goed.

Rol een klein circeltje met deeg, met een diameter van 9 centimeter. Leg er gerapste kaas op en vouw het circeltje door midden. Maak de randjes netjes dicht, door erin te knijpen. Rol het eventueel in paneermeel. :D

Offline Gabs

• 796
« Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2006, 15:59:44 »
broodje vega-hamburger.. zelf gemaakt (samengesteld) of uit de frituur (een grote frituur heeft het vaak wel hoor)

vega-schnitzel met zigeunersaus

veel sla

gevulde bladerdeeg flapjes (met bijvoorbeeld geitenkaas, vega-gehakt, groente, champignons...)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2006, 16:08:07 »
Wat is zigeunersaus eigenlijk?
,,,,فلافل

kabir

« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2006, 16:57:19 »
Hhhm, kaas in bladerdeeg kan ook.  :P

the_disheaver

« Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2006, 17:03:25 »
Kaassouflee
Kaaskroket

Huh? De eerste link geeft opeens een forbidden. dit dan?
offtopic: dan verbied de hoster dat je afbeeldingen vanaf een ander domein dan het eigen bekijkt. Aangezien je linkje van vegatopia opent komt er referer mee. De hoster bekijkt of die referer van zijn eigen site komt. Zo niet, dan laat hij het plaatje niet zien.

Oplossing: enkele keren op (ctrl+) F5 drukken, of de adres van het plaatje kopieren en handmatig in je adresbalk plakken.

the_disheaver

« Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2006, 17:08:21 »
Of een kaasblokje met meel water en panneerpoeder paneren.

En dat ik de koekenpan.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2006, 21:33:35 »
Notenballetjes? Tofuballetjes? Of (zelfgemaakte) burgers?
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2006, 21:33:48 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Thijs

« Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2006, 21:54:20 »
Je kunt op de volgende manier kaassoufle maken. Het ziet er niet hetzelfde uit als in de winkel, maar het smaakt goed.

Rol een klein circeltje met deeg, met een diameter van 9 centimeter. Leg er gerapste kaas op en vouw het circeltje door midden. Maak de randjes netjes dicht, door erin te knijpen. Rol het eventueel in paneermeel. :D

De eerstvolgende keer dat ik friet eet ga ik deze eens testen. Merci!

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2006, 22:41:43 »
Sommige snackbars verkopen ook de cheesecrack, ik geloof van Mora. Die is iets pittiger dan de halve-maan kaassoufflé. Bij mijn ouders in het dorp hebben ze ook de sajoera. Heel erg lekker (met een pittige vulling van o.a. boontjes en mais) maar ik heb hem nog nooit ergens anders gezien. Ik weet eigenlijk niet of ze bij de supermarkt of groothandel te koop zijn, ze zijn wel een keer eerder besproken op het forum, ik geloof dat Bast ze ook kent.

g11ling

« Reactie #18 Gepost op: 16 januari 2006, 15:14:42 »
Àls ik de vetsmelter aanzet is dat meestal omdat ik lui ben en dan ga ik meestal niet zelf mn snacks inelkaar draaien maar duik ik mn vriezer in.
Bij de Jumbo verkopen ze bitterballen (gisteren gegeten, best oke) en kroketten. Bij de toko haal ik altijd loempiaatjes en een soort "driehoekjes" (lijkt een beetje op samosa's maar dan met filodeeg).
Groeten (of andere) burger en daar een lekkere hamburger van brouwen gaat er ook altijd in.

En bij de AH verkopen ze vega frankfurters. Ideaal om notdogs mee te maken!

smikkeltje

« Reactie #19 Gepost op: 16 januari 2006, 21:21:19 »
van dobben groentekroketten! die zijn zoooo lekker! en die lekkere grote mora-groenteloempia's, die zijn ook best goedkoop.