Vegatopia Forum

Wat voor nieuwe oven?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Wat voor nieuwe oven?
« Gepost op: 30 april 2006, 13:51:55 »
Ik ben toe aan een nieuwe (inbouw) oven. Ik heb nu een elektrische maar ik heb gehoord dat hetelucht sneller werkt.  Heeft iemand daar ervaring mee? Een magnetron hoef ik niet, het gaat dus alleen om de oven zelf..
« Laatst bewerkt op: 30 april 2006, 15:44:12 door Hizikigrrrl »

Harry

Re:nieuwe oven
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2006, 14:46:44 »
Een heteluchtoven is gewoon een electrische oven met een ventilator. Dat heeft als voordeel dat je op verschillende niveaus in je oven dezelfde temperatuur krijgt. Je kunt bijvoorbeeld meerdere pizza's tegelijk bakken. Qua tijdwinst moet je er niet al teveel van voorstellen. Hij warmt iets sneller op en bruint sneller, maar dingen die moeten garen hebben toch hun tijd nodig.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:nieuwe oven
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2006, 14:53:32 »
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe inbouwoven (een Siemens) en deze is een stuk sneller dan de vorige (die ook een heteluchtoven was, maar oud). We hebben al een aantal keer iets te 'krokant gebakken' etenswaren gehad omdat we gewend zijn dat het voorverwarmen en het bakken zelf langer duurt. Het garen van bijvoorbeeld harige taart met spulletje (ei, kaas, room) gaat ook hardstikke goed en veel sneller.  :)

Harry

Re:nieuwe oven
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2006, 14:57:45 »
Het garen van bijvoorbeeld harige taart met spulletje (ei, kaas, room) gaat ook hardstikke goed en veel sneller.  :)
Heb je het dan over langharige of kortharige taart? :heehee:

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:nieuwe oven
« Reactie #4 Gepost op: 30 april 2006, 14:58:53 »
Het garen van bijvoorbeeld harige taart met spulletje (ei, kaas, room) gaat ook hardstikke goed en veel sneller.  :)
Heb je het dan over langharige of kortharige taart? :heehee:

 ;D Helaas meestal een kattenharige taart.

Harry

Re:nieuwe oven
« Reactie #5 Gepost op: 30 april 2006, 15:03:51 »
 :o Dit is een vegetarische familie-site.

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:nieuwe oven
« Reactie #6 Gepost op: 30 april 2006, 15:04:42 »
Een heteluchtoven is gewoon een electrische oven met een ventilator. Dat heeft als voordeel dat je op verschillende niveaus in je oven dezelfde temperatuur krijgt. Je kunt bijvoorbeeld meerdere pizza's tegelijk bakken. Qua tijdwinst moet je er niet al teveel van voorstellen. Hij warmt iets sneller op en bruint sneller, maar dingen die moeten garen hebben toch hun tijd nodig.

Aha, dat is helder. Dank voor je reactie :)

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:nieuwe oven
« Reactie #7 Gepost op: 30 april 2006, 15:06:55 »
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe inbouwoven (een Siemens) en deze is een stuk sneller dan de vorige (die ook een heteluchtoven was, maar oud). We hebben al een aantal keer iets te 'krokant gebakken' etenswaren gehad omdat we gewend zijn dat het voorverwarmen en het bakken zelf langer duurt. Het garen van bijvoorbeeld harige taart met spulletje (ei, kaas, room) gaat ook hardstikke goed en veel sneller.  :)

Ik heb je een pb-tje gestuurd voor het typenummer enzo, we willen natuurlijk geen reclame maken hier he ;)

Harry

Re:nieuwe oven
« Reactie #8 Gepost op: 30 april 2006, 15:14:34 »
Ik heb ook een Siemens en wel een Edition 150, maar dat is een heel electrisch fornuis. Ik kan het iedereen aanraden zo'n Siemens kooktoestel. Ik vind veel dingen van Siemens trouwens goed, hoewel mijn Bosch stofzuiger ook een trouwe metgezel is, maar Bosch= Siemens en Siemens =Bosch. Zo nu heb ik twee merknamen genoemd en dan mag het weer wel. ;D

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:nieuwe oven
« Reactie #9 Gepost op: 30 april 2006, 15:17:28 »
Ik vind een gasoven het fijnste, maar mijn huis heeft geen gas.
Mijn elektrische oven kun je op 'conventioneel' zetten en op 'hete lucht'. Dat laatste gebruik ik nauwelijks, maar het kan wel lekker snel zijn.
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:nieuwe oven
« Reactie #10 Gepost op: 30 april 2006, 15:24:41 »
Ik heb eigenlijk nog niks met de nieuwe oven uitgeprobeerd, behalve dan de hete lucht en de grill stand.  :bloos: Ik was de gebruiksaanwijzing aan het zoeken (voor het typenummer) maar die zal J. wel ergens goed opgeborgen hebben, er zitten meer standen op maar ik heb geen idee waarvoor ze dienen.

Harry

Re:nieuwe oven
« Reactie #11 Gepost op: 30 april 2006, 15:29:03 »
Ik vind een gasoven het fijnste, maar mijn huis heeft geen gas.
Mijn elektrische oven kun je op 'conventioneel' zetten en op 'hete lucht'. Dat laatste gebruik ik nauwelijks, maar het kan wel lekker snel zijn.
De combinatie gasoven/heteluchtoven zal er in ieder geval nooit komen. ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Wat voor nieuwe oven?
« Reactie #12 Gepost op: 30 april 2006, 16:27:07 »
Nou... gas onder glas is een nieuwe kookmanier voor gewone pitten. Dus als er een oven met dit principe komt... dan zou die op zich ook met een extra ventilator kunnen werken.
Niet dat ik er op zit te wachten  ::)
,,,,فلافل

Harry

Re:Wat voor nieuwe oven?
« Reactie #13 Gepost op: 30 april 2006, 17:55:45 »
Beetje moeilijk koken ook als je net als ik geen gas hebt. ;D

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Wat voor nieuwe oven?
« Reactie #14 Gepost op: 02 mei 2006, 11:50:46 »
Ik zweer bij een hetelucht oven (een hetelucht oven is ook een electrische oven trouwens, maar dan eentje met een extra functie). Het eten wordt sneller gaar en bruin, veel kortere opwarmtijd dus economischer, en bij cake etc. veel minder kans dat de bovenkant te hard gaat. Ik heb een AEG, hij is al wat ouder maar doet het nog perfect. Ik gebruik nooit meer de "conventionele" stand, omdat het langer duurt en een ongelijkmatiger resultaat geeft.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Wat voor nieuwe oven?
« Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2006, 15:34:58 »
Heb zojuist mijn nieuwe (Siemens)oven binnen gekregen  :D

Harry

Re:Wat voor nieuwe oven?
« Reactie #16 Gepost op: 24 mei 2006, 19:15:52 »
Leuk, je eet zeker pizza of een ovenschotel morgen?  :)

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat voor nieuwe oven?
« Reactie #17 Gepost op: 24 mei 2006, 20:50:19 »
Gefeliciteerd! Laat je weten hoe hij bevalt?  :)

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Wat voor nieuwe oven?
« Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2006, 18:37:28 »
Maandag komt iemand hem inbouwen, maar ik laat het eerste resultaat weten !  :)

Harry

Re:Wat voor nieuwe oven?
« Reactie #19 Gepost op: 26 mei 2006, 09:38:55 »
 :hungry: :yummie:
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2006, 09:42:19 door Meneer De Uil »