Ik heb ook eens gekeken op die website. Ze rekenen voor een glas melk of een bakje yoghurt 1,5 dl. Dat zijn volgens mij redelijk kleine hoeveelheden. Als je een bakje yoghurt goed vol doet, dan ben je denk ik al snel aan de 2 dl. De meeste Nederlanders eten ook best veel zuivel denk ik. Bakje yogurt bij het ontbijt, glaasje melk bij de lunch, kaas op brood, vla als toetje etc.
De menu's die ze voorstellen voelen voor mij aan als dieetrecepten, niet echt normaallevenrecepten. Het is allemaal redelijk droog, ik mis een beetje de sausjes, al was het maar een beetje tomatenpuree ofzo.
En alles moet mager, zonder zout en suiker zijn. Op zich niet eens zo erg, maar wel moeilijk voor de meeste mensen. Per dag worden drie kopen zwarte of groene thee aangeraden, want gezond. Dat halen de meeste mensen wel gok ik.
Verder zijn ze erg streng over verzadigde vetten, en raden ze aan om vooral halvarine, margarine, zonnebloemolie en olijfolie te gebruiken. Kokosolie vinden ze eng, roomboter ook. Er is tegenwoordig ook een ander geluid, dat bij hoge verhitting koksolie bijvoorbeeld beter is dan zonnebloemolie, omdat de verzadigde vetten niet oxideren tot schadelijke stoffen.
Oh, en die 250 gram groenten is
na bereiding. Dus alles wat je eraf snijdt of schilt, moet je extra rekenen. En als het veel slinkt, veel meer nemen. Ik denk niet dat veel mensen dan aan de 250 gram komen?
Ik reken altijd 300 gram groenten pp, meestal is het kontje of de buitenste laag er dan al wel vanaf.