Vegatopia Forum

Van parttime veggie naar fulltime veggie

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

parttime veggie

Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2006, 21:16:51 »
Citaat
Citaat
Juist niet. Als je met jezelf afspreekt dat je best een keertje vlees mag eten, dan wordt het niet iets dat zó verleidelijk is (juist omdat het niet mág) dat je alleen nog maar kunt denken 'vlees vlees vlees'.
Klopt als een bus : oftewel loslaten noem ik dit.
Ik verbied me niets meer, ook niet nu ik wat lijn, want juist dan heb ik zin in alles. Liever alles met mate en zoals gezegd, mijn vegetarisch eten gaat gewoon door en we zien wel hoe het met vlees gaat.
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2006, 21:17:31 door parttime veggie »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2006, 22:19:39 »
Aardappels in de schil laten zitten, dat is een aardig idee. Zou dat kunnen voor elke huis-, tuin- en keukenaardappel? Of zijn sommige aardappelsoorten begiftigd met een giftige schil?

Je mag het groene absoluut niet opeten en ook die ogen moet je er ruim uitsteken wegens solanine-vergiftiging.
Sommigen raden aan alleen bio-aardappels in de schil te eten, vanwege het gifspuiten.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #22 Gepost op: 12 mei 2006, 21:21:10 »
Ik weet niet waar het precies aan ligt Jan, maar opgeven...dat nooit. Ik denk persoonlijk dat het niet goed is om te geforceerd iets te proberen.
Ik ben nu ongeveer 9 jaar lang bezig met soms bewust, soms onbewust afbouwen van vlees.

Dat is lang, hoor. Ik zou er persoonlijk helemaal iebel van worden als ik iets zou willen en het lukte maar niet. Ik moet dan ook niet proberen om veganist te worden, want dat blijft altijd streven naar iets onmogelijks wat voortdurende frustratie oplevert.

Heb je dat ook met andere dingen, dat je je zo lang vastbijt in dingen die je niet lukken?

parttime veggie

Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2006, 22:46:49 »

Dat is lang, hoor. Ik zou er persoonlijk helemaal iebel van worden als ik iets zou willen en het lukte maar niet. Ik moet dan ook niet proberen om veganist te worden, want dat blijft altijd streven naar iets onmogelijks wat voortdurende frustratie oplevert.

Heb je dat ook met andere dingen, dat je je zo lang vastbijt in dingen die je niet lukken?

Hoi Jan,

Ik zie het niet als vastbijten en ik zie het niet als niet lukken  ;D, ha, ha. Ik leef gewoon, doe mijn best en that's it.
Ik stel niet meer zulke hoge eisen aan mezelf, gewoon elke dag proberen het beste ervan te maken en meer niet.
Daarom voel ik me ook nooit schuldig of zoiets, ben je gek, dat doen we onszelf maar aan.
En als iets even niet lukt dan ben ik ook nog bereid om het toe te geven ondanks het feit dat ik hier commentaar op krijg, maar ook dat deert me niet.
Ik ben mens, weet je, met ups en downs, lekker toch?
 ;)

parttime veggie

Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #24 Gepost op: 30 juli 2006, 15:15:55 »
Even een update,

Ben nog steeds parttime veggie  ;D kan het vlees gewoon zo af en toe 1 of 2x per week niet laten, maar heb dit zelf geaccepteerd.
Vind het wel zielig als ik vlees eet, want de beelden van die beesten zijn op mijn netvlies gebrand, maar die duw ik dan weg als ik een hapje neem.
Ik geloof dit noemen ze struisvogeleffect ???
Nou ja, wie weet komt het er ooit toch van, ik ben tenslotte een doorzetter ;)
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2006, 15:16:47 door parttime veggie »

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #25 Gepost op: 30 juli 2006, 18:55:34 »
Hoi Monique,

Toevallig zat ik me vanmiddag af te vragen of je inmiddels fulltime veggie bent geworden. Dat is dus niet zo, maar ik vind het al ontzettend goed van je dat je het vlees grotendeels laat staan!  :cheer:

Stel je eens voor wat het zou betekenen als iedereen dit eens zou doen!

Groetjes,

Martine.

« Laatst bewerkt op: 30 juli 2006, 18:56:30 door Wildflower »
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Corrupted

Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #26 Gepost op: 30 juli 2006, 19:06:23 »
Van de ene op de andere dag stoppen en nooit meer over nadenken.

Als je namelijk een tijdje helemal geen vlees eet dan verdwijnt de behoefte eraan ook, of tenminste, bij elke vegetarier die ik ken. Bij de een wat sneller dan de ander, maar bij mij was het zo weg. Uiteindelijk vinden veel vegetariers vlees gewoon vies voor zover ik weet. Bij afbouwen blijf je vlees als eten zien, en dat werkt dus niet :)

Zo ben ik ook veganist geworden trouwens, hoppa, beslissen, en dan hoef je alleen nog maar te doen.

parttime veggie

Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #27 Gepost op: 31 juli 2006, 21:00:20 »
He Wildflower, nog steeds veganist?

Ach, ik zie wel hoe het loopt, voel me niet zo'n wereldredder- of verbeteraar. Ik vind inderdaad dat alle beetjes helpen en als de tijd ooit komt om helemaal te stoppen dan voel ik dat wel.
Tot die tijd doe ik zoals alles in het leven:  met mate oftewel de gulden middenweg ;)

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #28 Gepost op: 31 juli 2006, 21:11:05 »
Van de ene op de andere dag stoppen en nooit meer over nadenken.

Als je namelijk een tijdje helemal geen vlees eet dan verdwijnt de behoefte eraan ook, of tenminste, bij elke vegetarier die ik ken. Bij de een wat sneller dan de ander, maar bij mij was het zo weg. Uiteindelijk vinden veel vegetariers vlees gewoon vies voor zover ik weet. Bij afbouwen blijf je vlees als eten zien, en dat werkt dus niet :)

Zo ben ik ook veganist geworden trouwens, hoppa, beslissen, en dan hoef je alleen nog maar te doen.

Helaas niet altijd waar, ik ben bij vlagen wel een paar keer een jaar helemaal 'clean' geweest, maar ga dan ook wel weer een tijdje over op part-time.

Maar ik neem wel meer fatsoensregels niet zo nauw ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #29 Gepost op: 01 augustus 2006, 10:19:09 »
Is niet helemaal waar. Ik heb het een hele tijd afgebouwd naar 1 à 2 keer per week en toen vervolgens op 1 januari radicaal gestopt (met très incidenteel een visje tijdens de zwangerschap). Op een gegeven moment ben je er klaar voor  :O
Hoor wie klopt daar kinders???

Corrupted

Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #30 Gepost op: 01 augustus 2006, 14:20:57 »
Het zal ongetwijfeld per persoon verschillen.

Voor mij zijn vlees en alle andere dingen die van een dier komen 'vies'. Daar denk ik aan, omdat je weet waar het vandaam komt, maar na verloop van tijd wordt het ook letterlijk zo. Ik vind ei nu echt vies smaken.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #31 Gepost op: 09 augustus 2006, 14:17:29 »
@ parttime veggie
Als het alleen gaat om bolognese dan heb ik wel een leuk recept voor je. Als het gaat om de andere dingen zoals gepaneerde deurmat oftewel wiener schnitzel dan heb ik geen alternatief.
Die bolognesesaus met rul gebakken gehakt maak ik zo, dat een notoire vleeseter als mijn schoonzoon niet wilde geloven dat het zonder echt gehakt was klaargemaakt.
Hier gaat ie:
Quorn gehakt ken je, las ik in de draad. Met Tivall gehakt gaat het net iets beter. Dit bak je rul (niet te lang) met knoflook en (bijvoorbeeld) cajunkruiden. Als het iets bruin is geworden dan doe je daar in stukjes gesneden Mozarellakaas bij. De warmtebron iets lager zetten en roeren maar. De kaas moet helemaal gesmolten zijn en verbinding zijn aangegaan met de gehaktstukjes. Het resultaat is net echt rul gebakken gehakt. Dan de rest op jouw manier en je hebt fantastische bolognesesaus.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #32 Gepost op: 31 oktober 2006, 12:52:51 »
wat fijn om te lezen over het "afbouwen"
... ik eet nu sinds eind augustus jl. geen vlees meer. halverwege augustus zelf nog wel een paar keer een biologisch biefstukje gegeten ( 2x, ik weet nog precies wanneer ook nog, het voelde niet zo goed namelijk...)
Ik eet nog steeds vis. Om die stap te nemen om geen vis te eten is best wel groot voor mij... maar misschien komt die dag nog wel eens, zag laatst op de Belgische Tv een programma over dat de zee bij Senegal helemaal leeggevist wordt door Vissers uit het "Noorden'. Vindt eigenlijk dat ik dus ook met vis moet stoppen, maar dat is best wel een beetje lastig zeker als  je een vlees en visetende man thuis hebt. Maar ik gelukkig niet de enige dus... hehehehe. Gelukkig maar.

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #33 Gepost op: 01 november 2006, 00:45:10 »
Hai Agnesje, leg vooral geen druk op jezelf! Als je jezelf gaat dwingen werkt dat uiteindelijk tegen het doel dat je wil bereiken! Het helpt vast niet echt dat je man wel vlees&vis eet. Ik heb vis nooit lekker gevonden dus kan me moeilijk voorstellen dat mensen dat niet kunnen opgeven. Maar ik denk inderdaad dat het helpt jezelf te informeren over zaken als overbevising en over dat veel vis gekweekt word in veel te weinig zwemwater en daardoor elkaar anvallen ect ect!!




proud-veggie

Re:Van parttime veggie naar fulltime veggie
« Reactie #34 Gepost op: 11 maart 2007, 19:22:31 »
Ik begon door minder vlees te eten en vervolgens de stoppen met vlees, maar wel nog vis. Inmiddels eet ik ook geen vis meer.