Vegatopia Forum

Hulproep uit het buitenland

arianne

Hulproep uit het buitenland
« Gepost op: 12 april 2006, 14:13:51 »
Aangezien ik op mijn werk zit en een paniekerige vriend op mijn mail heb, heb ik geen tijd om te lezen of dit onderwerp er al is en of ik daar al een antwoord kan vinden. Excuses daarvoor  :-\

Maar goed, een vriend van me uit ArgentiniĆ« stuurt me net een mailtje. Hij en zijn vrouw eten geen vlees en vis en nauwelijks zuivel. Het is voor hun al een moeilijk land om vegetarisch te zijn, maar nu hebben ze een probleempje met hun kind. Ze willen haar dus geen vlees geven, maar hun dokter eist dat ze dat wel doen, dat ze haar stukjes rood rundvlees moeten geven. Ze dreigt zelfs met verdere stappen als ze het niet doen!  >:(

In Argentiniƫ komt het eigenlijk nauwelijks voor dat een kind vegetarisch leeft, dat vertelde hij me tenminste, en ze kennen dat fenomeen dus ook niet. Hij heeft zijn dokter al geprobeerd te overtuigen dat vegetarische voeding best mogelijk is, heeft zelfs gezegd dat hij zijn dochter wel gewoon zuivel en zo zou geven, maar zijn argumenten waren niet sterk genoeg. Nu vroeg hij aan mij wat hij kan zeggen. Ik weet niets van vegetarisme bij kinderen, dus hier is de vraag: wat kan ik hem kort en bondig zeggen wat hij aan die dokter kan vertellen? Het meisje is geloof ik 1 jaar. Over een paar dagen heeft hij weer een gesprek met die dokter.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hulproep uit het buitenland
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2006, 14:23:39 »
Is een paar relevante pagina's uitprinten niet een idee?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2006, 14:23:43 »
Indien mogelijk een andere arts zoeken. In Argentinie zit ook een Vegetariersbond zie hier die kan misschien tips geven.
Verder is dit: http://www.vegsoc.org/info/childre1.html handige Engelstalige informatie over kinderen die vegetarisch eten.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2006, 14:25:26 door Selly »
,,,,فلافل

arianne

« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2006, 14:31:38 »
Een andere arts is niet echt een optie, want ze wonen in een nogal klein dorp... En dat is ook een deel van het probleem, ze zijn daar nogal traditioneel.

Die link is een goeie, die zal ik meteen doorsturen.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2006, 11:29:10 »
Een andere arts is niet echt een optie, want ze wonen in een nogal klein dorp... En dat is ook een deel van het probleem, ze zijn daar nogal traditioneel.

Lastig. Heeft het kind een medisch probleem dat verklaart waarom de arts het wil? Zo nee, dan lijkt het me toch vooral een kwestie van domweg negeren en eventueel zeggen: ja hoor, zullen we doen, ja hoor, hebben we al gedaan, ja hoor, zijn we al mee bezig.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2006, 20:22:23 »
Hoe is het verder gegaan, arianne?
Ik wil vega bananenschuimpjes.