Vegatopia Forum

Bambi is allergisch

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #120 Gepost op: 15 april 2009, 20:37:53 »
Heb niet alles gelezen, alleen de laatste pagina.
Zelf ravioli maken?
En champignontosti is ook heel lekker :) Maar das natuurlijk geen gezonde maaltijd maar ja, kan je nog altijd groente bij apart doen.
En sperzieboontjessalade is lekker, gewoon koude boontjes, uitje klein snijden en erdoor doen en dan bijvoorbeeld wat mayonaise met wat limoensap mengen, als je dat mag hebben, misschien wat bieslook erdoor en dan alles mengen, maak ik vaak, kan je nog andere dingen bij doen. Misschien nog gekookt ei in plakjes voor de eiwitten?
Zit ook maar wat te verzinnen he en kan best zijn dat dat allemaal al genoemd is. Ik verzin graag recepten, haha.
Ook erg lekker, gekookte rode bietjes, liefst zelf gekookt of uit de koeling dus niet met die azijn/suikersaus, en dan koud en met die dressing, jammie.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #121 Gepost op: 16 april 2009, 15:03:57 »
Pasta, tomaatjes onder de grill, gebakken mozzarella, gebakken aubergine.
Suggesties voor morgen zijn welkom!

Nou, je kunt denk ik een soort caponata maken. I.p.v. peterselie kun je bijvoorbeeld tijm en marjolein in doen. En dan dus de amandelen weglaten. Hier kun je ook makkelijk mozzarella door/over smelten. Of anders ernaast nog een aparte eiwitbron. Mozzarella met veldsla en pecannoten (die zie ik niet in je lijst).

http://www.jamieoliver.com/foodwise/article-view.php?id=1724

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #122 Gepost op: 16 april 2009, 18:43:22 »
Ziet er spannend uit! A. houdt erg van aubergine.
Voor mij zijn alle noten fout, er staan alleen wat voorbeelden achter ... :(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #123 Gepost op: 16 april 2009, 18:56:57 »
Oh, pijnboompitten mogen ook niet? Anders maak je een salade van mozzarella en gegrilde paprika en courgette.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #124 Gepost op: 16 april 2009, 19:49:50 »
Oh, pijnboompitten mogen ook niet? Anders maak je een salade van mozzarella en gegrilde paprika en courgette.
Ja die wel. Maar courgette is het andere wat we minstens 1 keer per week eten.

Standaard: pasta met rode saus, mozzerella, gegrilde paprika, courgette of gebakken aubergine.
Pasta met spinazie en brie.
pasta met champignons, halve tomaatjes onder de gill.
In het weekend soms lasagna. Heel soms rijst met gewokte groenten, of rijst met prei en pindakaas. --> maar een tijd geleden aten we juist altijd rijst, en dat zijn we een beetje zat ...
Dus tja, saai  :-\
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #125 Gepost op: 16 april 2009, 19:56:55 »
Couscous?

Je kunt ook eens kijken of je hierop kunt varieren, of mag wijn niet?
http://www.annemieke.net/RozeMarijn/en-papilotte-met-witte-wijn/

Aubergine grillen en met mozzarella of een andere kaas erover onder de gril. Op toast ingesmeerd met olijfolie en knoflook. Erbij een tomatensalade.

Risotto kun je ook wel eens per week eten. Met champignons en paddestoelenragout. Risotto met doperwten en tuinbuinen (binnenkort vers! maar de rest van het jaar uit de vriezer).

Experimenteer eens met tofu marineren. Dat eet je dan met noodles en groenten naar keuze. Paksoi, boontjes....

Ovenschotel met tortillachipjes, kidneybonen (zie ik niet in je lijst), mais, paprika, tomaten... kan ook in soepvorm.

Avocado?
Oja, hoe zit het met van die commerciele wraps? Of die goedkopere die je bij de Turk koopt?

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #126 Gepost op: 10 december 2010, 08:36:57 »
Waar verkopen ze van die kerststollen of stolletjes zonder echte noten? De meeste winkels zijn op sjiek tegenwoordig ...:(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #127 Gepost op: 10 december 2010, 09:10:07 »
Oei, dat is lastig, als je inderdaad ook geen amandelen mag. Is zelf bakken geen optie?

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #128 Gepost op: 10 december 2010, 09:53:20 »
Oei, dat is lastig, als je inderdaad ook geen amandelen mag. Is zelf bakken geen optie?
Ehm, in geval van nood, misschien.  :P Moet je nog steeds de nep-spijs zoeken.
Uiteindelijk lukt het vaak wel hoor. Ik dacht dat misschien mensen het al aan het kopen waren, en dan hoor ik graag waar de stollen zijn die de echte culi-snob misprijzend terug in het schap gegooid heeft.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #129 Gepost op: 10 december 2010, 10:13:50 »
Zelfs bij die voor de echte culisnob moet je echt zeker weten dat er helemaal geen noten in zitten. Succes met zoeken, ik kan je helaas niet helpen, ik koop (en bak) geen spijsbrood, want ik ben niet vreselijk dol op spijs.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #130 Gepost op: 10 december 2010, 15:51:20 »
ik zal eens kijken op de mini stolletjes die ik bij vriendje gekocht heb.. geen noot geproefd in die van de lidl maar ik weet dat dat geen bewijs is  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline PasioIngredients

  • **
  • 31
  • Geslacht: Vrouw
    • Pasio
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #131 Gepost op: 10 december 2010, 16:59:05 »
Gewoon op de ingrediëntenlijst achterop kijken.. althans, als het voorverpakte stolletjes zijn. Die van de HEMA kan alvast niet.. zit amandel in.
meten = weten!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #132 Gepost op: 10 december 2010, 17:00:24 »
Ik weet wel waar ik moet kijken, maar ik ben mijn werktijd aan het laten verstrijken hier   ;) wordt op zijn vroegst zo-middag btw. ga vanavond en morgen gezellig bij mijn mamsie en papsie logeren.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #133 Gepost op: 10 december 2010, 17:10:40 »
Er zitten altijd een hoop te wantrouwen E-nummers in kant en klare (mini)stolletjes...
Zijn ze er ook puur natuur?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #134 Gepost op: 10 december 2010, 17:28:07 »
Ik ben bang dat ze in die met bonen (al bij Aldi, Lidl, C1000) gekeken er toch een heel klein beetje amandel in doen.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #135 Gepost op: 10 december 2010, 17:39:48 »
Klopt, de tendens de laatste jaren is toch 'met echte amandelspijs' (als is het maar een beetje.
Vier jaar geleden zag je vaker van die chaepo stolletjes.
Ach, ergens moet toch troep te vinden zijn. ;)

Of iemand moet een gat in de markt vinden en noteloze stolletjes willen verkopen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #136 Gepost op: 10 december 2010, 20:22:30 »
En als ze er al geen noten in doen, dan is de kans groot dat het gemaakt is op een plek waar ze ook noten verwerken.

Misschien kun je iets uitwisselen met een baklustige Vegatopiaan?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #137 Gepost op: 10 december 2010, 20:36:06 »
k wil best een stol voor je bakken (als ik de rest hier ook bak) alleen geen idee waar dan de bambi-proof-spijs vandaan moet komen...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #138 Gepost op: 10 december 2010, 23:35:07 »
Ah dat is lief! :-*

Maar het gaat vast lukken hoor. Ik dacht alleen: misschien weten jullie waar de troep ligt.  ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #139 Gepost op: 12 december 2010, 23:07:13 »
Niet bij de Lidl iig  :-[ Die hebben zowel Hazelnoot als amandel erin.

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!