Hey Bambi, hoe doe jij dat eigenlijk met uit eten? Bij mij gaat het dus ongeveer iedere tweede keer fout, niet zo heel erg
.....
Het wisselt wat ik doe. Laatst bij een bruiloft geprobeerd om de foute dingen heen te eten, maar toen werd ik een uurtje later wel beroerd. Mede omdat ik effectief natuurlijk niks binnenkreeg.
Daar word ik ook emotioneler van (zeker als iedereen naar mijn vader gaat vragen) dus dat was een vego- maar onsuccesvolle optie.
Verjaardag deze week, bij onwijs rijke vleesetende VVD-ers, heb ik ze een lijst gegeven, maar wel met de optie dat vlees mag. Ik heb daar een tijdje over nagedacht, maar buitenshuis doe ik er maar niet meer al te moeilijk over. Deze mensen zouden gewoon vego al niet voor elkaar krijgen, en ik blijf toch liever gezond. In een pricipieel geval had men in dit geval dan een pak opwarm macaroni mee moeten nemen, maar dat was dan wel de laatste keer dat we bij die parelkettingen uitgenodigd zijn.
Bij het uitje van mijn werk ga ik voor mezelf denk ik maar een bak onwijs lekkere pasta-salade maken. En dan genoeg dat een paar mensen mee kunnen proeven. Want juist het eten delen is een sociaal ding he. En zij krijgen toch ook alleen maar huzaren salades. Wat ik zelf maak, is (tot mijn eigen verbazing) toch nog sinds de allergie-uitslag vego.
Volgende week ga ik ook 2 keer in een restaurant eten, dan ga ik van te voren wel langs met een lijst. Daar waar ik invloed heb, stuur ik dan wel aan op sympatieke bedrijven/ bedrijven waar iemand de eigenaar kent.
en al helemaal niet nagaan of er misschien dingen inzitten waarvan ik nog niet wist dat ik er allergisch voor was.
Maar, dat weet je thuis ook niet!
Ik moet eigenlijk wel weer beter die lijsten bij gaan houden, want bij verdenking kunnen ze dan wat meer, gerichte testen doen. Nu waren het maar 36 prikken
En nu ik toch bezig ben, jij hebt ook allergische ogen toch? Weet jij toevallig of er iets is wat je ogen kalmeert, maar waarbij je wel lenzen mag dragen? (Vandaag al bezig geweest met de huisartsassistente en de apothekersassistente om andere oogdruppels te mogen uit proberen, de nieuwe lijken niet op sterilon, en branden tot dusver nauwelijks, maar zijn wel ruim 2 keer zo duur, maar lenzen leek me wat teveel gevraagd vandaag).
Allergische ogen? Dat mag ik wel zeggen ja :O
Ooit zo in mijn oog gewreven dat het een blaar werd, en er een scheurtje op zat.....
Toen begonnen met oogdruppels en pillen. Er was (GODZIJDANK) een vervangende huisarts. Tot mijn 18e vooral macriobiotisch vreten en homeopatische druppels gekregen.
Bij mijn weten zit in de meeste oogdruppels een stof die niet met lezen kan. Mijn ogen jeuken daarvoor ook te vaak, te veel.
Een bril staat ook veel intelligenter!
Veel oogdruppels prikken idd (vooral als je je ogen al stuk gewreven hebt. Wel een stok achter de deur om uit je ogen te blijven). De meeste voelen als azijn, 'opticrom' als olie
.
Wordt niet vergoed. Ik kreeg laatst de merkloze variant, ook goed, iets minder vettig helaas: natriumcromoglicaat is de werkzame stof. Ken je dat? ik had het volgens mij al eerder aangeraden.