Mij nog onduidelijk: mag sesam? Valt onder noot? Als je het wel mag: sesamolie kopen is goede smaakmaker. Gember mag toch ook? Gembersaus kopen, ook lekker voor tofumarinade.
Peulvruchten mogen dus ook?
Valt chilipeper/Spaanse peper/Groene peper/Madame Janette onder peper in het algemeen? Als je het wel mag ook een goede smaakmaker.
Zoete aardappel en aardpeer mag wel?
Ik heb wat ideeen, maar het is erg lastig dus ik ben bang dat in sommige ideeen dingen staan die je niet mag.
Idee 1
Plakjes aardpeer of zoete aardpeer of als dat niet mag knolraap
kort koken en in ovenschotel doen. Laagje zuurkool erover heen.
Eventueel nog gebakken paprika (en Spaanse peper als die mag maar die zal wel onder de pepers vallen) erdoor als je zin hebt of voor 2 kookt. Gratineren met Hollandse geitenkaas.
Idee 1
Salade van kort gekookte witte kool en een beetje mayonaise en yoghurt.
Erbij los olijven.
Gebakken tofu (met knoflook of als dat niet mag met ui, en ketjap) Pitabroodjes.
Erbij knoflooksaus en of hummus
Idee 3
Stuk pompoen vullen met rijst, doperwten, een beetje geraspte kaas (of eventueel tofu) en tijm/oregano. Erbij salade van spercieboontjes met een honingdressing.
Idee 4
Penne of spaghetti met een roomsaus met saffraan, er doorheen kort gekookte spercieboontjes en/of tuinboontjes.
Idee 5
Filodeeg vullen met geitenkaas en tijm. Erbij met knoflook gebakken broccoli met munt en een rode bessensaus (van jam?)
Idee 6 indien pinda's mogen
Gado gado:
Pindasaus met citroen maken
Spitskool kort blancheren
Spruiten of peulen roerbakken, in ketjap en gembersaus gemarineerde tofu bakken
Erbij rijst en erover heen pindasaus.
Idee 7
Linzensoep gekruid met ketjap, vetsin, kaneel, gember en zout met citroensap en rasp en uiringen. Erbij bruin stokbrood en bieslookkruiden-boter.
Idee 8
Bietensoep met zure room en bieslook, kikkererwtenkroketjes (gekruid met kaneel, bosui, knoflook, zout) en gepofte aardpeer uit de oven.
Idee 9
Gepofte zoete aardappel met huttenkase/bieslook, bietensalade met bosui en, zeekraalsalade of als dat niet in het seizoen is salade van wilde spinazie met honingdressing.