Vegatopia Forum

Konotori (i.s.m Sie San) - Den Haag

Aiko

Konotori (i.s.m Sie San) - Den Haag
« Gepost op: 30 maart 2006, 19:21:48 »
Bij Sie San, de vegetarische toko te Den Haag, een folder meegekregen over de vegetarische keuken die zij samen met Konotori (en ook bij hen in het restaurant) per 1 april beginnen te Spui 170. Ze hebben het over een aparte vegetarische keuken in een, neem ik aan verder, restaurant waar in de andere keuken wel vlees bereid wordt. Men vertelt in de folder dat alle gerechten met zorg worden bereid, er streng gelet wordt op de ingredienten waardoor alle vegetariers en veganisten gerust kunnen eten. Klinkt mooi.

De folder bevat een bon waarmee je tien procent korting krijgt tot eind juni, voor de geinteresseerden. De bon is te verkrijgen bij Sie San in de Wagenstraat.

Ik zou zeggen, laat je ervaringen weten als je er geweest bent. Ik ben benieuwd.

Offline Selly

• 30.783
Re:Konotori (i.s.m Sie San) - Den Haag
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2006, 22:17:04 »
Leuk!
,,,,فلافل

Veggie-Boy

« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2006, 22:01:02 »
Ik ga er morge naartoe als het goed is.... :P
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2006, 22:01:31 door Veggie-Boy »

Aiko

« Reactie #3 Gepost op: 01 april 2006, 13:18:15 »
Ik ga er morge naartoe als het goed is.... :P

Je gaat er vast elke dag heen vanaf nu?
Uitgerekend van jou verwachten we een superpositieve bevinding van alles, natuurlijk.

Veggie-Boy

« Reactie #4 Gepost op: 02 april 2006, 22:43:44 »
begrijp niet wat jullie bedoelen.....maarja ik ben er geweest echt wel lekker hoor, ik heb een zoet zure gerecht gehadt en een zuur heet gerecht gehadt, best wel apart maar toch lekker.
Ook een soort gepureerde tofu die was echt wel nice!
« Laatst bewerkt op: 02 april 2006, 22:44:16 door Veggie-Boy »

anjer

« Reactie #5 Gepost op: 04 april 2006, 17:25:28 »
hallo allemaal,
dit is mijn eerste keer op forum dus ik weet niet echt hoe het werk. is het bij konotori ook zonder knoflook en uien. ???

Aiko

« Reactie #6 Gepost op: 05 april 2006, 11:33:08 »
Je kunt het ze altijd vragen of dat mogelijk is.

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 05 april 2006, 20:41:18 »
Ik heb zojuist een recensie ingevoerd in de Restaurantgids. Klinkt goed!
Eet gezond & eet taartjes

Veggie-Boy

« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2006, 21:20:43 »
hallo allemaal,
dit is mijn eerste keer op forum dus ik weet niet echt hoe het werk. is het bij konotori ook zonder knoflook en uien. ???

Boven bij het vegetarische keuken serveren ze geen ei-ui-knoflook-prei enzo...

Kisenian

« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2006, 16:51:33 »
Hallo allemaal, ik ben nèt bij Konotori geweest en ik moet zeggen dat het heel erg lekker was. Ik ben samen met mijn (vleesetende) partner gegaan en die was zeer verrast over de peking eend! Zelf heb ik een (licht pittig) mie gerecht genomen. De service was heel erg vriendelijk, en de recepten zijn al meer dan 20 jaar in de familie!
Ik ben dan ook heel erg blij dat er nu een echte vegetarische chinees is!

Veggie-Boy

« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2006, 20:07:26 »
ik hoorde vandaag dat konotori vanaf morge een weekje zo gaan sluiten want ze gaan verbouwen.... ???

Kisenian

« Reactie #11 Gepost op: 20 april 2006, 17:15:39 »
Oh das inderdaad vlot zeg! Ze zijn nèt 2 weken open. Gelukkig dat ik vandaag dan nog wel de mogelijkheid heb om wat eten te laten halen. Peking eend met nasi klinkt dan toch ineens wel lekker
« Laatst bewerkt op: 20 april 2006, 17:15:55 door Kisenian »

Offline Ona

• 271
« Reactie #12 Gepost op: 20 april 2006, 17:51:54 »
Peking eend met nasi klinkt dan toch ineens wel lekker!

Mij niet eigenlijk maar dat komt omdat ik een keer bij een Chinees in Enkhuizen gekozen heb voor de vega-Pekingeend op het menu. Het smaakte naar het rubberen eendje waar ik altijd mee in bad ga.

Veggie-Boy

« Reactie #13 Gepost op: 20 april 2006, 18:42:30 »
ik heb de eend bij konotori gegeten en ik vondt hem heel erg lekker en hij was echt niet rubber achtig...
« Laatst bewerkt op: 20 april 2006, 18:49:12 door Veggie-Boy »

Kisenian

« Reactie #14 Gepost op: 20 april 2006, 19:09:39 »
Ik ben dus ook zeer te spreken over de pekingeend, maar ik ben helaas een illusie armer...Konotori is vandaag al aan het vebouwen...dus ik zal voorlopig even moeten wachten. Tja, je kan niet alles hebben natuurlijk...

Veggie-Boy

« Reactie #15 Gepost op: 02 mei 2006, 10:16:22 »
Ze hebben ook lekkere cha siew, dat is wat ze normaal in die broodjes doen...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16 Gepost op: 06 mei 2006, 19:40:21 »
Ze zijn weer open.
We waren erg vroeg, en er zat geen hond. Je moet dus door de 'sea-food' Chinees en dan naar boven, naar de veggie-Chinees.
De bediening was zeer vriendelijk. Ze koken zonder knoflook en ui en hebben geen alcoholische versnaperingen (en ook geen alcoholvrij bier). Achter de bar staan allerlei producten uit de Sie-San vega toko.
Hoewel het rustig was moesten we behoorlijk lang wachten. Kennelijk zijn ze nog niet zo op gang maar de aardige bediening maakte veel goed. Bovendien heb je een leuk uitzicht. Op tafel liggen bestek en stokjes, maar een kommetje in plaats van een plat bord (handig als je met stokjes eet) krijg je alleen als je er om vraagt.

Vooraf at ik 'vegetarische paling met peper en zout'. De peper bleek Spaanse peper te zijn, en de veggie paling was gefrituurd. Lekker! Er had alleen wel een dipsausje bij gemogen.
Mijn tafelgenoot had gestoomde sesamballen, een beete zoetig, en precies zoals ze horen: een beetje klef. Hier zat helaas ook geen sausje bij.

Ik had als hoofdgerecht 'veggie eend met mosterdgroente'. Dit gerecht kwam in een zoet-zure saus, iets waar ik normaal niet dol op ben omdat het vaak zo zoet is, maar deze saus was niet te zoet en ook flink zuur. Heel goed. De mosterdgroente was een soort kool, een beetje pitting. De eend was in hele kleine reepjes gesneden en een beetje taai maar wel lekker.
Mijn tafelgenoot had 'veggie gamba's met gemengde groenten' waaronder erg lekker gestoomde broccoli. De veggie gamba's waren een beetje plakkering.

De gerechten waren lekker, maar niet erg afwisselend, het is dus beter met een groepje te gaan en allerlei gerechten te delen. Voor 2 en 6 personen hebben ze ook een menu dat er goed uit zag, alleen was het zo warm dat ik niet een heel menu wilde.
Verder zou ik ook nog wel eens een tofugerecht willen proberen.
Ik denk dat de veggie Chinees in Rotterdam iets beter is, maar dit is een leuke tent. Hoofdgerechten kosten rond de 11 euro.

« Laatst bewerkt op: 06 mei 2006, 19:41:37 door Selly »
,,,,فلافل

toko sie san

« Reactie #17 Gepost op: 09 mei 2006, 13:56:18 »
Hi mijn naam is sanny en ik werk in Konotori als ober, ik kreeg te horen van een klant dat er recensies waren op vegetopia.....dus heb ik maar mezelf aangemeld....

Hebben jullie vragen ? dan antwoordt ik ze met alle plezier  ;D

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #18 Gepost op: 09 mei 2006, 20:04:15 »
Het is hier in principe wel bedoeld om recensies te geven, niet om reclame te maken.  :)

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #19 Gepost op: 13 juli 2006, 18:44:48 »
Wij gaan zo ff afhalen. Ik neem Selly's tip ter harte en denk dat we idd verschillende dingen gaan bestellen. Zijn met zijn vieren dus dat moet wel redelijk lukken.
Mijn reaxie volgt...(denk ik ;))
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!