Ze zijn weer open.
We waren erg vroeg, en er zat geen hond. Je moet dus door de 'sea-food' Chinees en dan naar boven, naar de veggie-Chinees.
De bediening was zeer vriendelijk. Ze koken zonder knoflook en ui en hebben geen alcoholische versnaperingen (en ook geen alcoholvrij bier). Achter de bar staan allerlei producten uit de Sie-San vega toko.
Hoewel het rustig was moesten we behoorlijk lang wachten. Kennelijk zijn ze nog niet zo op gang maar de aardige bediening maakte veel goed. Bovendien heb je een leuk uitzicht. Op tafel liggen bestek en stokjes, maar een kommetje in plaats van een plat bord (handig als je met stokjes eet) krijg je alleen als je er om vraagt.
Vooraf at ik 'vegetarische paling met peper en zout'. De peper bleek Spaanse peper te zijn, en de veggie paling was gefrituurd. Lekker! Er had alleen wel een dipsausje bij gemogen.
Mijn tafelgenoot had gestoomde sesamballen, een beete zoetig, en precies zoals ze horen: een beetje klef. Hier zat helaas ook geen sausje bij.
Ik had als hoofdgerecht 'veggie eend met mosterdgroente'. Dit gerecht kwam in een zoet-zure saus, iets waar ik normaal niet dol op ben omdat het vaak zo zoet is, maar deze saus was niet te zoet en ook flink zuur. Heel goed. De mosterdgroente was een soort kool, een beetje pitting. De eend was in hele kleine reepjes gesneden en een beetje taai maar wel lekker.
Mijn tafelgenoot had 'veggie gamba's met gemengde groenten' waaronder erg lekker gestoomde broccoli. De veggie gamba's waren een beetje plakkering.
De gerechten waren lekker, maar niet erg afwisselend, het is dus beter met een groepje te gaan en allerlei gerechten te delen. Voor 2 en 6 personen hebben ze ook een menu dat er goed uit zag, alleen was het zo warm dat ik niet een heel menu wilde.
Verder zou ik ook nog wel eens een tofugerecht willen proberen.
Ik denk dat de veggie Chinees in Rotterdam iets beter is, maar dit is een leuke tent. Hoofdgerechten kosten rond de 11 euro.