Je kunt het ook anders zien: beter een gewoon restaurant waar je goed vegetarisch kunt eten dan een vegetarisch restaurant waar ze denken dat zilvervliesrijst met bonenprutje of gierst met sla het toppunt van culinair genoegen is.
Dat is helaas tot nu toe onze ervaring met vegetarische restaurants, in ieder geval in Utrecht. Wij zijn naar twee verschillende restaurantjes geweest en dat was drie keer niks. Twee weken geleden waren wij op vakantie in Münster en daar kregen wij in de Libanese tent uitstekend te eten in tegenstelling tot het vegetarische restaurant. Tot nu toe hebben wij in vegarestaurants alleen maar flauwe of opgewarmde (magnetron!) happen gehad.
Ik woon zelf in Apeldoorn. Apeldoorn heeft helemaal geen vegetarisch restaurant, maar de overige gelegenheden hebben wel allemaal een vegetarische schotel of iets dergelijks en sommigen zelfs meerdere. Die zijn over het algemeen best goed, maar worden meestal niet verwisseld, dus heb je bij één restaurant alleen maar een groentenquiche en dat al ruim twee jaar. Jammer. Er zijn twee biologische winkels en vooral de Natuurwinkel is erg uitgebreid. Ik koop er bijna alles. Er is een kookwinkel, maar geen vegakookcursus. Er is op donderdag een biologische markt, maar ik weet niet wat je daar allemaal kunt krijgen. Er is elke dag wel ergens markt en op zaterdag een hele grote in het centrum. Er zijn meerdere toko's en de meeste AH's verkopen een behoorlijk vega-assortiment. Je kunt er best goed wonen als vegetariër. Geen vega-topstad, maar goed te doen.
Mirjam