Vegatopia Forum

Pizza's

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Pizza's
« Reactie #40 Gepost op: 05 april 2006, 10:04:51 »
Die prefab-pizza's hebben me nooit zo kunnen bekoren.

Ik vind het ook best vies. Vroeger at ik er nog wel 2x per jaar 1, maar nu alleen als het niet anders kan. En dat is gelukkig eigenlijkt nooit.
Pizza van de pizza-bezorgmeneer vind ik ook niet zo heel lekker. Pizza van een hele goede Italiaan vind ik wel lekker. Zelfgemaakte pizza ook.
,,,,فلافل

Offline Sharon

  • **
  • 56
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pizza's
« Reactie #41 Gepost op: 25 september 2007, 17:51:30 »
Goed nieuws (denk ik althans...)

Wellicht hebben jullie de reclames van de nieuwe biologische dr Oetker Ristorante Biologica pizza's gezien. Dus ik heb direct navraag gedaan, aangezien hun andere pizza's niet vegetarische kaas bevatten, naar het stremsel van de Mozzarella Biologia variant. En kreeg dit als antwoord:

Hartelijk dank voor uw bericht over onze Dr. Oetker pizzas.
U vroeg ons of er inmiddels een pizza in ons assortiment is die 100% vegetarisch is. Ja, sinds kort hebben we Dr. Oetker Ristorante Biologica Mozzarella, waarbij de kaas niet dierlijk is gestremd. Deze pizza is verkrijgbaar bij Super de Boer.
Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groet,
Dr. Oetker Consumentenservice
0800 022 0770

Ik heb 'm nog niet gegeten maar ga hem wel binnenkort proberen. Ben nu 27 jaartjes... en ga voor het eerst in mijn leven een vegetarische dr. Oetker pizza proberen. Wie weet vind ik het wel enooooooooorm goor :)
 


vegadragon

Re:Pizza's
« Reactie #42 Gepost op: 28 november 2007, 17:19:47 »
cooooooooool vega pizza's van doktr oetker :cheer: nooit gedacht dat ooit nog eens te vinden. PIZZA is mijn lievelingseten (volgens mij van best wel veel mensen)Ik maak mijn pizza's altijd zelf, dan kun je het precies naar je eigen smaak maken. ECHT HEERLIJK ;)
Ik gebruik altijd het volgende voor mijn pizza :
-zelfgemaakte pizzabodem
-jonge of belegen bio kaas van de AH
-tomaten puree uit blikje
-plakjes veg worst van de AH(er zijn verschillende soorten)
-stukjes paprika
-pizza kruiden
-champignonnen (in plakjes)
-zout/peper
-ui
-knoflook

En eet smakenlijk  :D :vork:


Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pizza's
« Reactie #43 Gepost op: 30 november 2007, 14:22:15 »
Ik vond pizza nooit echt geweldig maar toen ik een bepaalde pizza die ze bij de AH verkopen tegenkwam was ik verkocht! Ik weet niet of jullie ze kennen, het merk weet ik niet meer maar het is een vierkante en ze hadden 2 varianten: eentje met spinazie en kip en een vega versie met paprika, tomaat, olijf en fetakaas. (Of de kaas echt helemaal vega is weet ik niet). Maar die pizza was zo verslavend!!

Maar nu verkopen ze 'm ineens niet meer (we hebben een AHXL dus als die het zelfs niet heeft...)

Ik ben niet te troosten  :-\
« Laatst bewerkt op: 30 november 2007, 14:22:52 door Anna »

vegadragon

Re:Pizza's
« Reactie #44 Gepost op: 02 december 2007, 15:51:17 »
ik denk niet dat de kaas van die ''vega'' pizza zonder stremsel is.
misschien zou je het kunnen vragen op een AH site .

Hawx

Vegetarische pizza's?
« Reactie #45 Gepost op: 06 december 2010, 16:52:54 »
Kent iemand kant en klare vegetarische pizza's ergens te koop dus zonder dierlijke stremsel in de kaas?

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische pizza's?
« Reactie #46 Gepost op: 06 december 2010, 17:14:50 »
Natuurwinkel? Ik bak ze altijd zelf, is lekkerder.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische pizza's?
« Reactie #47 Gepost op: 06 december 2010, 17:20:20 »
Bij de Albert Heijn pizza's met een V op de verpakking.

Hawx

Re:Vegetarische pizza's?
« Reactie #48 Gepost op: 07 december 2010, 15:54:19 »
Bij de Albert Heijn pizza's met een V op de verpakking.

Ja maar dar zit nog steeds kaas in en of het dierlijk of bac stremsel is staat niet op.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pizza's
« Reactie #49 Gepost op: 07 december 2010, 15:58:42 »
albert heijn doet niet aan dierlijk stremsel vega noemen  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pizza's
« Reactie #50 Gepost op: 07 december 2010, 19:14:04 »
Was dat niet veranderd?
In de Allerhande noemen ze gerechten met "gewone" kaas niet langer vega.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pizza's
« Reactie #51 Gepost op: 07 december 2010, 20:09:47 »
albert heijn doet niet aan dierlijk stremsel vega noemen  ;D

vrij vertaald: ah noemt kaas waar dierlijk stremsel in zit niet vega
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pizza's
« Reactie #52 Gepost op: 07 december 2010, 20:16:55 »
Ah, dus we bedoelen hetzelfde  :nerd:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
New York Pizza
« Reactie #53 Gepost op: 11 december 2010, 16:03:58 »
Beste medemensen,

Ik wil graag weten of de vegetarische pizza van "New York Pizza" werkelijk vegetarisch is.

Ik twijfel eigenlijk bij alle restaurants over de kwestie van wel of geen vegetarische kaas. Ik heb een vermoede dat grotendeels van alle mensen niet eens weten van de kwestie van stremstel. Ik heb het idee van dat restaurants gewoon altijd bestempelen als vega als er geen vlees en geen vis op zit, zonder na te denken over overige kwesties. Wat is jullie mening erover?

Link
http://www.newyorkpizza.nl/Default.aspx

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:New York Pizza
« Reactie #54 Gepost op: 11 december 2010, 16:20:01 »
Ik heb het idee van dat restaurants gewoon altijd bestempelen als vega als er geen vlees en geen vis op zit, zonder na te denken over overige kwesties. Wat is jullie mening erover?
Dat idee heb ik ook.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:New York Pizza
« Reactie #55 Gepost op: 11 december 2010, 16:30:56 »
Ik denk dat ik voortaan vaker mijn eigen pizza dan maar moet maken. Is niet heel moeilijk, maar kost wel wat moeite soms.

Ik hoop dat Nederland snel veranderd met betrekking tot vegetarisch/veganistisch eten. Want ik vind dat Nederland wel achterloopt. Er is wel meer beschikbaar dan een paar jaar geleden, maar het kan veel beter.

Re:New York Pizza
« Reactie #56 Gepost op: 11 december 2010, 16:40:11 »
Ik denk dat ik voortaan vaker mijn eigen pizza dan maar moet maken.

Kan je doen, maar als het je om ethische principes gaat is het een veel grotere stap om de pizza (of liever gezegd: kaas en zuivel in het algemeen) helemaal achterwege te laten, dan je druk te maken om die microscopische hoeveelheid stremsel die er door zit. Genoeg te vinden over de gevolgen van zuivelgebruik op (stier)kalfjes en zo, ook op dit forum.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:New York Pizza
« Reactie #57 Gepost op: 11 december 2010, 16:58:30 »
Op dit moment eet ik alleen kazen met vegetarische stremsel.

Ik kan ook overstappen over veganistische kaas. Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Dit is een voorbeeld war ze het verkopen. Ik heb alleen dit nog nooit in de winkel zelf gevonden.
http://www.veggiedeli.nl/webshop/kaas-vervangers

Ik had volgens mij een topic over veggiedeli gevonden hier op de forum ergens.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:New York Pizza
« Reactie #58 Gepost op: 12 december 2010, 13:19:58 »
Ik kan ook overstappen over veganistische kaas. Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Dit is een voorbeeld war ze het verkopen. Ik heb alleen dit nog nooit in de winkel zelf gevonden.
http://www.veggiedeli.nl/webshop/kaas-vervangers
In bijna alle biologische winkels hebben ze wel veganistische kaas van Cheezly (Redwood), Yakso (niet al hun kazen zijn veganistisch) of Tofutti (smeerkaas). Je kan alleen beter niet vragen naar veganistische kaas, dat begrijpen sommige medewerkers niet, namaak-kaas van soja wel.
De merken Vegusto No-Muh en Viotros die ze verkopen bij Veggiedeli, ben ik in fysieke winkels zelf nog niet tegengekomen.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:New York Pizza
« Reactie #59 Gepost op: 12 december 2010, 18:22:16 »
In bijna alle biologische winkels hebben ze wel veganistische kaas van Cheezly (Redwood), Yakso (niet al hun kazen zijn veganistisch) of Tofutti (smeerkaas). Je kan alleen beter niet vragen naar veganistische kaas, dat begrijpen sommige medewerkers niet, namaak-kaas van soja wel.
De merken Vegusto No-Muh en Viotros die ze verkopen bij Veggiedeli, ben ik in fysieke winkels zelf nog niet tegengekomen.

ik moet helaas nog wat onderzoek doen welke biologische winkels bij mij in de buurt zijn. In andere topic zag ik ook al veel andere merken die ik ook niet ken. Mijn vrienden weten ook niet alles over vegetarisch zijn. Ik wil graag ook meer vegetarische vrienden. Maar ja niet echt gemakkelijk te vinden dan op internet.