Vegatopia Forum

Pizza's

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

santje19

Pizza's
« Gepost op: 21 maart 2006, 12:11:00 »
Hallo iedereen.
Op de meeste of zelfs alle pizza's zit naar mijn weten kaas. Wat doen jullie als je zin hebt in een pizza? Zelf maken, of zijn er speciale vega-pizza's?
Laat maar horen!

Harry

Re:Pizza's
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2006, 12:26:35 »
Als omnivoor, die een paar jaar in een natuurvoedingszaak heeft gewerkt, kan ik je vertellen dat er vega-diepvriespizza's in de handel zijn. Ik heb me er zelf nooit aan gewaagd, want ik maak ze liever zelf. Bovendien heeft Bio Idea strakke volkoren pizza bodems. Even beleggen met wat je wilt, vegetarisch gestremde kaas erover en smullen maar. Wel eerst even bakken natuurlijk. ;D

santje19

Re:Pizza's
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2006, 12:29:17 »
Hmm ze zijn er dus wel...maar de sauzen die je over de pizza bodem kan doen, zijn volgens mij ook niet altijd vegetarisch?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Pizza's
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2006, 12:29:24 »
Eet je wel vegetarische kaas? Dan zijn volgens mij de pizza's van Dr Oetker wel geschikt (weet iemand dat zeker?) en de biologische pizza's van de AH (maar ik geloof dat ze niet met 100% zekerheid konden garanderen dat die kaas vegetarisch was).

Wat ik zelf doe: ik koop de verse pizza Marinara van de AH (ligt in het koelvak bij de zakken gesneden groente en de kant-en-klaar-maaltijden). Hier zit geen kaas op en is helemaal vegetarisch/veganistisch. Soms doe ik er sojakaas (die Mozzarella-variant van Redwood, te verkrijgen bij de Natuurwinkel) op, maar soms doe ik er alleen de olie en de oregano die er bij zitten op. Erg lekker!

Edit: En ze hebben ook erg lekkere verse steenoven-pizzabodems bij de AH die je zelf kunt beleggen. En natuurlijk die pizzabodems van de Natuurwinkel. Je kunt ook pakken pizzabodemmix van Honig kopen of zelf een deegje in elkaar flansen (da's niet moeilijk).
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2006, 12:31:21 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

santje19

Re:Pizza's
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2006, 12:32:01 »
Ja ik eet wel vegetarische kaas..Ik zal eens bij de ah kijken wat er op de verpakking staat bij die pizza's! Bedankt voor de tip, ik moet eigenlijk een keer zelf een pizza maken!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Pizza's
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2006, 12:50:30 »
Pizza maken is niet zo moeilijk, zelfs ik kan het!

Harry

Re:Pizza's
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2006, 12:50:37 »
Ja ik eet wel vegetarische kaas..Ik zal eens bij de ah kijken wat er op de verpakking staat bij die pizza's! Bedankt voor de tip, ik moet eigenlijk een keer zelf een pizza maken!
Moeten, moeten? Mogen! Pizza maken is good, clean fun!

santje19

Re:Pizza's
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2006, 12:59:46 »
Haha dat bedoel ik ;)

Harry

Re:Pizza's
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2006, 13:06:07 »
En 'm opeten is nog leuker!GIECHEL

santje19

Re:Pizza's
« Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2006, 16:28:42 »
Hm.. op de een of andere manier krijg ik het idee alsof ik in de maling genomen wordt..zal wel niet toch ;)

Migrator

Re:Pizza's
« Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2006, 17:38:39 »
is een bodem van een pizza eigelijk vega?

[edit: dan bedoel ik eigelijk of iemand weet wat een restaurant voor recept zou gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2006, 18:43:56 door Migrator »

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pizza's
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2006, 18:55:04 »
AH heeft ook kant en klaar bodems ( per 1 verpakt uit koelvak) waar al sorot van tomatnespul opzit, je moet m dus nog verder bedekken en bakken, lijtk soort steenoven. nog nooit geprobeerd, maar wel veganistisch.

Bodems uit pizzeria horen normaalg epsroken vegan te zijn, maar uit ervaring weet ik dat veel pizzeria´s (de meerderheid van wie ik heb gebeld, met een allergie excuus omdat ze eerst spraken van ´het geheim van de kok´)) zuivel of eieren door de bodem hebben. dat zijn dus niet de échte Italiaanse pizza´s..!
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2006, 18:57:01 door Irna »
Za Zemiata!

Migrator

Re:Pizza's
« Reactie #12 Gepost op: 21 maart 2006, 19:01:33 »
Dat geheim van de smit verhaal loop ik ook tegenaan. Maar een "echte Italian Pizza bodem" zou dus ongeveer ok moeten zijn?

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pizza's
« Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2006, 19:03:47 »
jep. das gist+meel/bloem+olie+water

ik heb gewoon pizzeria´s gebeld en gezegd dat ik moest weten of er dierlijke producten in zaten ivm allergie. op navragen kreeg ik dus wel antwoord dat het zo was. nu weet ik welke pizzeria´s ik wel en niet kan bezoeken in de buurt. maar je weet dus nooit zeker, de leukste/best bekend staande pizzeria´s kunnen dus ewl eieren/melk gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2006, 19:04:18 door Irna »
Za Zemiata!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Pizza's
« Reactie #14 Gepost op: 23 maart 2006, 13:24:24 »
AH heeft ook kant en klaar bodems ( per 1 verpakt uit koelvak) waar al sorot van tomatnespul opzit, je moet m dus nog verder bedekken en bakken, lijtk soort steenoven. nog nooit geprobeerd, maar wel veganistisch.

Die zijn toch per twee verpakt? Ze zijn erg lekker trouwens.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

santje19

Re:Pizza's
« Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2006, 21:32:28 »
Ik had vandaag even bij de AH gekeken, en die pizza bodems waren inderdaag per twee verpakt. En de kaas bij de biologische pizza is helaas niet vegetarisch.

smikkeltje

Re:Pizza's
« Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2006, 21:50:33 »
als ik pizza's bestel, vraag ik gewoon zonder kaas en gooi ik er zelf olijfolie overheen (heb ik in italië geleerd, echt lekker!)
en zelf maken is ook niet zo moeilijk, zeker niet als je kant-en-klare pizzabodems koopt (bij de digros, en volgens mij vegan!)

saar

Re:Pizza's
« Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2006, 12:16:55 »
Van de dr. Oetkersite:

Bestaan er vegetarische pizza’s?

Natuurlijk, de volgende pizza’s zijn vegetarisch:

- Ristorante Pizza Quattro Formaggi
- Ristorante Pizza Funghi
- Ristorante Pizza Spinaci
- Ristorante Pizza Mozzarella
- Ristorante Pizza Vegetale
- Ristorante Pizza Pasta


In een eerder topic heeft ooit gestaan dat er echt vegatarische kaas wordt gebruikt.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Pizza's
« Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2006, 12:34:02 »
- Ristorante Pizza Pasta

Weet iemand een supermarkt die deze verkoopt?

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pizza's
« Reactie #19 Gepost op: 24 maart 2006, 12:49:32 »
Van de dr. Oetkersite:

Bestaan er vegetarische pizza’s?

Natuurlijk, de volgende pizza’s zijn vegetarisch:

- Ristorante Pizza Quattro Formaggi
- Ristorante Pizza Funghi
- Ristorante Pizza Spinaci
- Ristorante Pizza Mozzarella
- Ristorante Pizza Vegetale
- Ristorante Pizza Pasta


In een eerder topic heeft ooit gestaan dat er echt vegetarische kaas wordt gebruikt.


Ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of ze vegetarische kaas gebruiken, wacht op het antwoord
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten