Dag mensen,
Storen jullie je ook aan recepten waarin gesuggereerd wordt dat kaas in het algemeen vegetarisch is? Ik zie dit best vaak.
Neem nou de laatste Allerhande van de AH (nr3-2006), hierin worden 2 gerechten met geitenkaas als vegetarisch aangeprezen. Vervolgens wordt de keuze gegeven uit 5 verschillende geitenkazen die ze bij de AH in het schap hebben. Waarschijnlijk geen van allen vegetarisch. Ik vind het niet erg als een vegetariër er voor kiest om niet-vegetarische kaas te eten, dat is zijn/haar eigen keuze. Maar het is wel erg triest als een (beginnend) vegetariër niet-vegetarische kaas eet terwijl hij zich daar niet van bewust is.
In het algemeen zou eigenlijk bij gerechten met kaas die als vegetarisch aangeduid worden in het recept vermeld moeten worden dat dus niet zomaar alle kaas vegetarisch is. In gevallen waarbij ook daadwerkelijk een specifiek product vermeld wordt zoals in de Allerhande zou het gewoon echt vegetarisch moeten zijn.
Heeft iemand zich hier al ooit druk om gemaakt
Misschien klinkt het als onbegonnen werk maar ik denk dat ik maar eens ga beginnen met een mailtje te sturen naar de AH.