Vegatopia Forum

Chocoladefondu

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline linz

  • ***
  • 225
Chocoladefondu
« Gepost op: 03 maart 2006, 21:47:31 »
Dat ga ik morgen met m'n collega's eten!
Vandaag maakten we vast een boodschappenlijstje voor alles wat morgen in de choco gedipt kan worden.

Wie heeft een originele en lekkere diptip?

Zelf hadden we al: aardbei, banaan, ananas, cake, lange vingers, ijs (collega zegt dat dat kan, ??? ), marsmellows (voor de niet-veggies) en poffertjes.

We gaan er aardbei-sinaasappel-champagne cocktails bij drinken.

Of heeft iemand nog een beter idee? (warme chocolademelk bijvoorbeeld :P)

Alvast bedankt voor de tips!

« Laatst bewerkt op: 04 maart 2006, 09:12:14 door Sander »
Stiekem toch een banaan!

brenda_lelie

Re:chocoladefondu
« Reactie #1 Gepost op: 03 maart 2006, 22:03:49 »
geraspte witte chocolade om het fruit/koekje met  nog warme chocolade in te dippen

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:chocoladefondu
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart 2006, 22:04:47 »
Het seizoen is niet ideaal.  Maar volgens mij smaken jonge (zoete) worteltjes ook wel lekker met chocolade.  Of bepaalde bloemen (madeliefjes, ...).  Druiven, stukjes appel, peer, ...

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:chocoladefondu
« Reactie #3 Gepost op: 03 maart 2006, 22:08:30 »
geraspte witte chocolade om het fruit/koekje met  nog warme chocolade in te dippen

Da's inderdaad een leuk idee!
Dip voor de dip!
Ik denk nu ook direct aan hagelslag, gehakte nootjes enzo.
Dank je wel!
Stiekem toch een banaan!

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:chocoladefondu
« Reactie #4 Gepost op: 03 maart 2006, 22:13:00 »
Het seizoen is niet ideaal.  Maar volgens mij smaken jonge (zoete) worteltjes ook wel lekker met chocolade.  Of bepaalde bloemen (madeliefjes, ...).  Druiven, stukjes appel, peer, ...

Eetbare bloemen, dat lijkt me zo leuk!
Wel zonde om ze in de choco te dippen, lijkt mij mooier in salade ofzo.
Maar wellicht smaakt het wel lekker. Ik kan me er geen voorstelling van maken, want ik heb nog nooit bloemetjes gegeten. Waar vind je onbespoten en eetbare bloemen?


« Laatst bewerkt op: 03 maart 2006, 22:13:23 door linz »
Stiekem toch een banaan!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:chocoladefondu
« Reactie #5 Gepost op: 03 maart 2006, 22:37:17 »
Viooltjes hebben ze vaak in voorraad bij Groenteboer Ron op de Huidenstraat 26 Amsterdam. Wel duur natuurlijk.
De Groenteboer op de Vijzelgracht heeft het ook, maar alleen op bestelling. En morgen is het op de Noordenmarkt Boerenmarkt, misschien vind je daar iets bij de bloemenstal, maar het is nu denk ik te vroeg voor rozen, dus ik vraag me af of je er eetbare bloemen vind nu.
Ik de gewone fonduedraad staat ook nog iets over chocoladefondue geloof ik. Pannekoekrolletjes (gevuld met kokos) is ook lekker erin.
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2006, 22:37:28 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:chocoladefondu
« Reactie #6 Gepost op: 03 maart 2006, 22:39:59 »
ik vraag me af of niet biologische eetbare bloemen gezond zijn... volgens mij wordne daarbij nl enorm veel bestrijdingsmiddelen gebruikt... chemische bommetjes
Za Zemiata!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:chocoladefondu
« Reactie #7 Gepost op: 03 maart 2006, 22:41:19 »
ik vraag me af of niet biologische eetbare bloemen gezond zijn... volgens mij wordne daarbij nl enorm veel bestrijdingsmiddelen gebruikt... chemische bommetjes

Je moet speciale onbespoten bloemen hebben als je ze wil eten idd anders is het niet zo gezond, dus bijvoorbeeld eetbare bloemen van de gewone groenteboer of van een bio-winkel
,,,,فلافل

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:chocoladefondu
« Reactie #8 Gepost op: 03 maart 2006, 22:58:28 »
Voor die bloemen is het inderdaad het verkeerde seizoen.  Maar madeliefjes kan je natuurlijk zelf plukken.  Je moet wel wat selectief zijn in de plukplaats (geen hondenweiden, niet langst drukke wegen, ...), maar ze groeien gelukkig massaal.

Hoe lekker dat ze zijn in combinatie met chocolade weet ik niet, 'k heb het nog niet geprobeerd.  Maar leuk lijkt het me wel.  (Ook in soep zijn madeliefjes erg mooi.)

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Chocoladefondu
« Reactie #9 Gepost op: 06 maart 2006, 22:01:59 »
Het was een succes!
Dip voor de dip: ik had geraspte kokos en witte hagelslag meegebracht voor een tweede diplaag.
Vooral banaan met chocodip en kokos werkte heel goed!
Stiekem toch een banaan!