Nu even uithangen: eet je dan ook niet bij iemand thuis die wel vlees eet? Misschien heeft die persoon vorige keer wel vlees op dat bord en in die pan gehad. Of een restaurant? maar het is niet mogelijk om contact voor de volle 100% te vermijden denk ik zo.
Goeie vraag denk ik...men zal me wel raar vinden, maar ik probeer dat wel te vermijden, simpelweg omdat ik me niet prettig voel in zo'n situatie. Ik wil het thuis niet, waarom dan buiten de deur wel?
Meestal vraag ik niet of zij zich willen aanpassen voor mij, ik vraag (in het geval van mijn schoonouders dan, een plek waar je toch regelmatig terecht komt) of ze het ok vinden als ik mijn eigen dingetje doe tussen de bedrijven door.
Als ik ergens langer verblijf (zoals bij m'n schoonvader bijv, waar we meestal een aantal dagen logeren) neem, ik m'n eigen koekenpan mee als ook snijplank ed.
De man is een echte bourgondiër die veel vlees en vis op tafel zet en dus gebruik ik die/zijn spullen liever niet. (al zal het in de vaatwasser met al die chemicaliën toch best wel schoon worden)
Ik koop mijn eigen groente enzo de avond dat we aan komen (zoals vandaag), dat moet ook wel, want dat heeft ie nauwelijks in huis.
In het begin was het voor de man wel even wennen, volgens mij had hij daarvoor nog nooit een vegetariër in het wild gezien en plots liep er daar een in zijn eigen huis.
Nu is de broer van mijn vrouw sinds een paar jaar ook vegetariër geworden (niet alleen mijn schuld, meer die van zijn vriendin) dus is hij er nu wel mee gewoon, al ziet ie het nut er niet van in. En dat blijft ook zo.
Uit eten doe ik bijna niet, soms gaan we wel veggie uit eten, maar dat is dan meer als we met z'n tweetjes uit eten gaan.
Ik heb wel vaak geprobeerd om met meerder mee te gaan naar gewone restaurants waar dan iets besproken was voor die vegetariër maar ik heb daar niet veel goede ervaringen mee. Sinds ik Veganist ben ben ik eigelijk gewoon maar gestopt met mee eten.
Mijn Vrouw en haar vader gaan vaak ik de buurt bij een gezellig eet café uit eten en ik ga dan wel mee, alleen beperk ik me tot het mengen in de discussie en het nuttigen van een aantal lekker biertjes. (praat ik ook een stuk makkelijker
)
Gelukkig zijn ze erg makkelijk en hebben ze eigelijk nul moeite of problemen hiermee gehad en hebben ze er 100% vrede mee zoals het nu gaat.
Ik denk ook niet dat je 100% kan voorkomen dat je in contact komt met dierlijke producten, alleen wil ik het wel proberen.
Daarom vind ik het (voor mij dan) het zelfde als de tofu in de pan met vet, als het kussen van een mond die net vlees heeft gegeten. Maar in mijn geval is het denk ik niet zo problematisch, zeker omdat die mond later toch weer wordt gepoetst en weer zoenbaar wordt verklaart. (ik moet ook mijn mond poetsen als ik pindakaas op heb, iets wat meer mensen vies vinden las ik) daarbij vind ik haar niet minder lief als ze het gegeten heeft (ze eet het al bijna nooit) alleen wil ik haar geen kusje geven. Dat kan ook wel even wachten op zo'n moment.