Vegatopia Forum

Kus je een vlees eter?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #20 Gepost op: 24 februari 2006, 09:22:33 »
'Fobie' is hiervoor niet helemaal de juiste term als je het mij vraagt.

Nee, volgens mij ook niet. Nogal overdreven. Ik mag dat toch gewoon vies vinden, lijkt me niet dat het dan gelijk een fobie is.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

anneleen

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #21 Gepost op: 24 februari 2006, 12:38:22 »
'Fobie' is hiervoor niet helemaal de juiste term als je het mij vraagt.

Nee, volgens mij ook niet. Nogal overdreven. Ik mag dat toch gewoon vies vinden, lijkt me niet dat het dan gelijk een fobie is.

zeker geen fobie: ik vind het niet echt een groot probleem om vlees aan te raken of te bakken, ik wil het gewoon niet proeven! als ik een vlees-fobie had zou ik gillend wegrennen van een strukje vlees, en zo erg is het met mij nog niet gesteld!  ;)

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #22 Gepost op: 24 februari 2006, 23:49:50 »
Interessante vraag migrator! :) Om eerlijk te zijn heb ik er deze manier nog nooit zo over nagedacht, dus als eerste antwoord zou ik wel gewoon 'ja' zeggen. Maar daarbij blijft het natuurlijk vies om tijdens het zoenen een vlees adem te ruiken en ook iets van de vleessmaak mee te krijgen. Dus voor mij liever niet als iemand net vlees (of iets anders met vieze smaak) op heeft. Maar ja, ik kan dit nu wel zeggen maar het zou natuurlijk ook anders kunnen lopen (je weet maar nooit). Ik hoop wel dat ik dit probleem nooit zal krijgen en alleen ooit met een vegetariër(s) zal zoenen, hoe realistisch dit is weet ik niet.

En als het om een fobie gaat: Ik denk dat ik wel een aantal jaar een soort van fobie had en het echt vreselijk vond als het (stinkende) (salami)vlees bij mij in de buurt op de ontbijttafel lag. En ik wilde het ook echt niet aanraken; dus ik wilde niet de héle tafel leegruimen en iemand anders ook geen vlees aangeven.
Ik ben daar nu wat van afgestapt en het lukt me nu gewoon om vlees aan te raken als dat móet. Bakken doe ik niet, gelukkig. :) Maar ik probeer het aanraken van vlees wel te vermijden, en er zéker voor zorgen dat het niet dicht bij mijn mond in de buurt komt. Dus als iemand expres voor mijn gezicht met vlees gaat lopen 'zwaaien' kan ik kwaad worden en zelfs gillend wegrennen. ;)

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #23 Gepost op: 25 februari 2006, 00:09:14 »
wat een onzin zeg, je vindt iemand toch niet minder lief omdat ie vlees eet?

Ligt eraan hoe je in het leven staat. Dus per persoon anders. Ik kan iig geen vriendin hebben die vlees eet, omdat ik toch niet kan leven met iemand die medeschuldig is aan zoveel leed, zoveel natuurvernietiging etc.

Troost je....als je zo denkt wil ook geen enkel meisje je.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #24 Gepost op: 25 februari 2006, 13:14:39 »
Ik kan Dr@@kje ook best begrijpen, dat hij zo denkt. Als je erg principeel bent dan mag je in dit opzicht ook zo principeel zijn. Het gaat tenslotte om je leven.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #25 Gepost op: 25 februari 2006, 15:33:31 »
Ik kan me ook wel voorstellen dat iemand geen vleesetende partner wil (al geldt dat niet voor mezelf). Maar die uitspraken.....waarom zo dramaaaaaatisch allemaal. Pfff.
Volgens mij heeft Draakje gewoon een beurt nodig en dat krijgt hij nooit zo.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2006, 15:33:49 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Kwipsel

  • ***
  • 108
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #26 Gepost op: 25 februari 2006, 18:47:18 »
Mijn Vriend is een vlees eter. Hij eet het al wel minder. En hij doet niet moeilijk als hij geen vlees krijgt en eet graag met mij mee. Dus daar ben ik erg blij mee. Ik kan me wel een paar keer heugen dat hij net een frikandel had gegeten en ik hem net een kus wou geven. Dus gewoon een kus op de mond, niet hopla die hele tong erin. Maar voordat mijn lippen hem raakte rook ik die lucht en toen zoende ik hem niet. Dat vind ik gewoon niet lekker. Het rook net of ik dan een hap frikandel zou nemen, en misschien ook zou proeven, aan mijn lippen maar dan nog. Volgens zoende ik hem later wel toen hij weer wat had gedronken en ijs had gegeten. Want toen rook ik dat niet meer, en dan denk ik er ook niet meer aan. Ik ben nu 10 maanden gestopt met roken. Maar toen ik nog rookte zoende hij me ook nadat ik gerookt had. En dat lijkt me eigenlijk ook heel erg smerig. Ik zou zelf niemand zoenen die net een sigaret gerookt heeft. Want dat lijkt me smerig.
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

smikkeltje

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #27 Gepost op: 25 februari 2006, 20:29:47 »
Ik kan me ook wel voorstellen dat iemand geen vleesetende partner wil (al geldt dat niet voor mezelf). Maar die uitspraken.....waarom zo dramaaaaaatisch allemaal. Pfff.
Volgens mij heeft Draakje gewoon een beurt nodig en dat krijgt hij nooit zo.

 :schater:


Iemand zoenen die net gerookt heeft is volgens mij te vergelijken met het uitlikken van een asbak (niet dat ik dat ooit gedaan heb, maar dat lijkt me net zo smerig...).

valt best mee hoor ;) je moet gewoon zelf ook gaan roken ;) oh nee, daar gaat het altijd mis...

ik vind het wel vies trouwens als iemand heel veel biertjes heeft gedronken. maar ik vind bier gewoon heel vies.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2006, 20:32:35 »
Volgens mij heeft Draakje gewoon een beurt nodig en dat krijgt hij nooit zo.

Veel meisjes zijn anders dol op idealistische jongens, hoor. Kunnen ze zó goed mee praten. Maar nog even mee naar boven voor een kop koffie? Ach nee, laten we dat nou niet doen, we hebben al zoveel koffie gehad vanavond, bij die lezing van Peter Singer!

Wat tongzoenen betreft: ik zou daar niet zo'n probleem mee hebben. Er gaat niks extra's dood, er wordt niks extra's geslacht, waarom zou je dan moeilijk gaan doen? Er kan notabene gezoend, nee getongd worden!

Tja, vies... wat is nou vies? Je tong in een rokert steken is ook niet optimaal, maar het leuke van tongen is nou net dat het nog steeds leuk is, ook al is het suboptimaal.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #29 Gepost op: 26 februari 2006, 12:02:11 »
Ik kan me ook wel voorstellen dat iemand geen vleesetende partner wil (al geldt dat niet voor mezelf). Maar die uitspraken.....waarom zo dramaaaaaatisch allemaal. Pfff.
Volgens mij heeft Draakje gewoon een beurt nodig en dat krijgt hij nooit zo.

Nou nou nou, wat zijn we weer heerlijk volwassen!

Ik snap Draakje zijn gevoelens in deze wel hoor, ik denk er in principe ook zo over. Ik weet alleen dat het in de praktijk gewoon niet zo werkt maar dat is een ander verhaal. Ik word meestal wel verliefd op vega(n)s maar het is ook weleens voorgekomen dat het een vleeseter betrof. Ik ga dan niet mijn gevoelens voor die persoon ontkennen ofzo, hoewel ik het soms wel gaar vind.

Dabont

Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #30 Gepost op: 26 februari 2006, 12:52:34 »
Volgens mij heeft Draakje gewoon een beurt nodig en dat krijgt hij nooit zo.

Wat tongzoenen betreft: ik zou daar niet zo'n probleem mee hebben. Er gaat niks extra's dood, er wordt niks extra's geslacht, waarom zou je dan moeilijk gaan doen? Er kan notabene gezoend, nee getongd worden!


Amen

Migrator

Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #31 Gepost op: 26 februari 2006, 13:13:28 »
Wat tongzoenen betreft: ik zou daar niet zo'n probleem mee hebben. Er gaat niks extra's dood, er wordt niks extra's geslacht, waarom zou je dan moeilijk gaan doen? Er kan notabene gezoend, nee getongd worden!

Maar als je daar dus niet mee zit, zou je ook de leftovers van iemand anders zijn bord op kunnen eten, tenslotte wordt daar ook niets extra's voor geslacht, de ander eet het alleen niet helemaal op. Toch?

Misschien doe je dat ook, maar voor mijn gevoel klopt dat dan niet helemaal. (maar dat is mijn gevoel)

Ik associeer vlees met een bepaalde vorm van onrecht, waar ik me zo ver van probeer te houden als dat mogelijkerwijs kan en daar is het niet zoenen in dit geval er een van.

En voor een tongzoen mijn principes aan de kant zetten vind ik ook wel weer cheap hoor,...  ;)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #32 Gepost op: 26 februari 2006, 13:19:16 »
Wat tongzoenen betreft: ik zou daar niet zo'n probleem mee hebben. Er gaat niks extra's dood, er wordt niks extra's geslacht, waarom zou je dan moeilijk gaan doen? Er kan notabene gezoend, nee getongd worden!
Maar als je daar dus niet mee zit, zou je ook de leftovers van iemand anders zijn bord op kunnen eten, tenslotte wordt daar ook niets extra's voor geslacht, de ander eet het alleen niet helemaal op. Toch?
Nou benader je het te logisch.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Dabont

Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #33 Gepost op: 26 februari 2006, 13:58:22 »
Citaat van: J@n
En voor een tongzoen mijn principes aan de kant zetten vind ik ook wel weer cheap hoor,...  ;)
[/quote
Ik ben zeer benieuwd naar je principes

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #34 Gepost op: 26 februari 2006, 14:32:35 »
Ik kan me ook wel voorstellen dat iemand geen vleesetende partner wil (al geldt dat niet voor mezelf). Maar die uitspraken.....waarom zo dramaaaaaatisch allemaal. Pfff.
Volgens mij heeft Draakje gewoon een beurt nodig en dat krijgt hij nooit zo.

Nou nou nou, wat zijn we weer heerlijk volwassen!

Ik snap Draakje zijn gevoelens in deze wel hoor, ik denk er in principe ook zo over. Ik weet alleen dat het in de praktijk gewoon niet zo werkt maar dat is een ander verhaal. Ik word meestal wel verliefd op vega(n)s maar het is ook weleens voorgekomen dat het een vleeseter betrof. Ik ga dan niet mijn gevoelens voor die persoon ontkennen ofzo, hoewel ik het soms wel gaar vind.

Laat ik voorop stellen dat ik het niet nodig vind om suggesties te doen over draakje zijn behoeften en vind ik het ook wat cru.
Maar laten we wel zijn, het aantal vrouwen dat binnen draak zijn eisen valt is vermoedelijk wel schrikbarend klein en uiteindelijk heeft hij enkel zichzelf ermee door zo rigide te zijn.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2006, 14:33:00 door Annemieke »

Aiko

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #35 Gepost op: 26 februari 2006, 15:08:30 »
Maar dat geldt voor het betreffende meisje wellicht ook (denkende dat er minder jongens te vinden zijn dan meisjes met dergelijke principes, geldt dat wellicht méér voor haar). En als zij dan eens zo'n jongen tegenkomt, moet je eens opletten hoe blij zij is met haar principiële knuffelbeer...! Zo loop je mooi de kans als jongen door een meisje versiert te worden dan andersom, zoals het weleens lijkt te moeten horen...

Voor mij maakt het niet supersupersuperveel uit of een meisje vlees eet (maar niet in mijn bijzijn, gaarne). Ik vind het duizendenmalen erger als ze VVD zou stemmen...

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #36 Gepost op: 26 februari 2006, 17:55:58 »
Je kunt zoveel eisen gaan stellen als je wilt, maar de kans dat je toekomstige geliefde daar aan allemaal zal voldoen wordt dan wel steeds kleiner. Ik denk dat het vaak moeilijk is om vooraf te bedenken wat je in die situatie zou doen. Maar zoals Aiko zegt is vegetarisme toch vooral een levenswijze die vooral voor jezelf geldt en dat anderen  toevallig anders eten, daar valt gewoon mee te leven.

Migrator

Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #37 Gepost op: 26 februari 2006, 18:04:42 »
[quote autor=J@n
En voor een tongzoen mijn principes aan de kant zetten vind ik ook wel weer cheap hoor,...  ;)
Ik ben zeer benieuwd naar je principes

Hoezo?

Aiko

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #38 Gepost op: 26 februari 2006, 18:10:05 »
Maar zoals Aiko zegt is vegetarisme toch vooral een levenswijze die vooral voor jezelf geldt en dat anderen  toevallig anders eten, daar valt gewoon mee te leven.

Zeg ik zulke wijze dingen? Nou, zover wil ik het nou ook weer niet brengen. Ik zal in het hypothetische geval wel het op laten aankomen om geen dood dierenonderdeel in mijn huis te tolereren. Buitenshuis vind ik dat ik niet veel te zeggen heb, temeer het mij minder aangaat.

Dabont

Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #39 Gepost op: 26 februari 2006, 19:06:41 »
Citaat
Hoezo?

Omdat ik geintresseerd ben in waarom mensen geen vlees eten en ik denk dat sommige mensen compleet doorslaan.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2006, 19:07:00 door Dabont »