Interessante vraag migrator!
Om eerlijk te zijn heb ik er deze manier nog nooit zo over nagedacht, dus als eerste antwoord zou ik wel gewoon 'ja' zeggen. Maar daarbij blijft het natuurlijk vies om tijdens het zoenen een vlees adem te ruiken en ook iets van de vleessmaak mee te krijgen. Dus voor mij liever niet als iemand net vlees (of iets anders met vieze smaak) op heeft. Maar ja, ik kan dit nu wel zeggen maar het zou natuurlijk ook anders kunnen lopen (je weet maar nooit). Ik hoop wel dat ik dit probleem nooit zal krijgen en alleen ooit met een vegetariër(s) zal zoenen, hoe realistisch dit is weet ik niet.
En als het om een fobie gaat: Ik denk dat ik wel een aantal jaar een soort van fobie had en het echt vreselijk vond als het (stinkende) (salami)vlees bij mij in de buurt op de ontbijttafel lag. En ik wilde het ook echt niet aanraken; dus ik wilde niet de héle tafel leegruimen en iemand anders ook geen vlees aangeven.
Ik ben daar nu wat van afgestapt en het lukt me nu gewoon om vlees aan te raken als dat móet. Bakken doe ik niet, gelukkig.
Maar ik probeer het aanraken van vlees wel te vermijden, en er zéker voor zorgen dat het niet dicht bij mijn mond in de buurt komt. Dus als iemand expres voor mijn gezicht met vlees gaat lopen 'zwaaien' kan ik kwaad worden en zelfs gillend wegrennen.