Vegatopia Forum

Poll: Favoriete merk vegaburger

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #240 Gepost op: 21 februari 2006, 18:49:10 »
Ja dat probleem van niet 2 maaltijden willen maken komt meer voor. We hebben het er in een draad ergens best uitgebreid over gehad maar die kan ik niet vinden.  >:( Wel kan ik de zelfmaak veggieburgerdraad vinden, nl. hier. Op google zal ook wel wat te vinden zijn.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #241 Gepost op: 21 februari 2006, 22:33:16 »
We hebben het er in een draad ergens best uitgebreid over gehad maar die kan ik niet vinden.  >:(

Ik denk dat je deze draad bedoelt?

Nee een draad waarbij iemand problemen had dat ze niet 2 maaltijden elke dag wilde koken.
,,,,فلافل

Miriam

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #242 Gepost op: 22 februari 2006, 17:42:29 »
Bedoel je dan misschien dat draadje in Mensen, over of je partner vlees eet? Die heb ik gelezen, maar schijnbaar eten ongeveer iedereens partners vegetarisch mee  :-\ Ik heb in ieder geval een boekje gevonden 101 vegetarische recepten, waarin allemaal *zeer* basic eenpersoons receptjes staan  ;D Daar kan ik voorlopig wel wat leuks mee doen  ;D

vuurmeisje

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #243 Gepost op: 24 februari 2006, 13:33:03 »
Mijn partner eet idd bijna altijd vega mee. Hij eet overdag vleeswaren op brood en daar heeft ie dan blijkbaar verder wel vrede mee. Lastiger is het altijd na dagen als kerst enzo, wanneer hij overal bergen vlees heeft gegeten, dan is de vleesbehoefte altijd hoger. Overigens heb ik geluk aan het feit dat ik wel erg dol ben op 'aardappels/vlees en groente en hij of ik wel appart een stukje vlees meebakken. Dat doen we trouwens ook met pasta als hij echt vlees erbij wil, dan bakken we dat appart en gooit hij het er op z´n bord doorheen

Miriam

Re:Vivera
« Reactie #244 Gepost op: 22 maart 2006, 21:37:01 »
Wat is die zooi toch allemaal smerig  :-X Ik heb nu Vivera vegaburger, Vivera nuggets chicken style, Vivera fijngehakt en Quorn stukjes gegeten, ik vind het allemaal heel vies, er zit echt een vies smaakje aan... bleeegh... Voortaan alleen maar tofu, peulvruchten, noten en ei voor mij...

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Tivall
« Reactie #245 Gepost op: 22 maart 2006, 23:44:34 »
Waarom post je in de Tivall draad dat je vivera en Quorn vies vindt? Of bedoel je dat je tivall ook vies vindt?

Ik denk dat er hier sprake is van een vooroordeel tegenover 'nepvlees' (iets wat vooral voorkomt bij vleeseters) en dat ze met 'die zooi' alle vegetarische burgers, nuggets, gehakt, ... bedoeld en ze haar mening baseert op enkele negatieve ervaringen (waarvan de meeste met producten van hetzelfde merk) met zulke producten.

Als dat het geval is er sprake van een zeer grote veralgemening (want er zit een zeer groot smaakverschil tussen al dat 'nepvlees') maar misschien vergis ik me en schat ik Miriams mening verkeerd in.


Miriam

Re:Tivall
« Reactie #246 Gepost op: 23 maart 2006, 08:08:16 »
Er was een draad over vleesvervangers in het algemeen, dacht dat dat deze was... (heet dan wel Tivall, maar dacht dat het uitgegroeit was tot algemeen vleesvervangers-draad), oeps dus dan  ;) Maar aangezien ik verschillende dingen geprobeerd heb, en ze allemaal vies vond (er zit zo'n raar smaakje aan, en naast het smaakje is het vrij smakeloos), kan ik me niet zo goed voorstellen dat Tivall dan wel lekker is..  Smaakt Tivall echt anders/ beter dan de anderen? (zo, heb ik het toch weer mooi omgebogen naar passend in de Tivall-draad  ;) )

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Tivall
« Reactie #247 Gepost op: 23 maart 2006, 08:49:40 »
en ze haar mening baseert op enkele negatieve ervaringen (waarvan de meeste met producten van hetzelfde merk) met zulke producten.

Als dat het geval is er sprake van een zeer grote veralgemening
O jee, dat is natuurlijk zeer ten onrechte, en daarmee wordt quorn gediscrimineerd! :smaail:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Tivall
« Reactie #248 Gepost op: 23 maart 2006, 10:52:33 »
Smaakt Tivall echt anders/ beter dan de anderen?

Ja. :)

“it's strange how life makes sense in time...”

Miriam

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #249 Gepost op: 23 maart 2006, 11:56:05 »
Ow ja... dat was 'em... snap niet dat ik hem niet meer kon vinden... Anyway, ik vind dat quorn (stukjes iig) dat zelfde vreemde smaakje hebben als de vivera burger en nuggets... Ik zal de Tivall burger nog een kans geven...

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #250 Gepost op: 11 augustus 2008, 19:36:31 »
Vandaag had ik een soort groenten-in-een-jasje wat je vroeger had, maar dan bio, van Hansel und Gretel http://www.bio-haensel-gretel.at/vegan.html (ik had de groente-aardappelvariant). Best lekker. Uit de diepvries van de Natuurwinkel.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2008, 19:36:44 door Selly »
,,,,فلافل

Juffrouw Ooievaar

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #251 Gepost op: 12 augustus 2008, 14:05:23 »
Ik vind de reacties best een beetje negatief over de schijven en worstjes. De meesten zijn best lekker en goed te eten vooral Tival. Wij eten bijna elke dag gewoon aardappel, groente, "vlees" en dan een vegetarische burger. Lekker met een uitje en champignons. Houd niet van kikkererwten en alleen maar dingen met roerbakgroente, rijst, noten. En vooral met kinderen gaat een burger of worstjes bij de aardappels er prima in. Maar ik denk dat het verschil maakt, met of zonder gezin. EN smaken verschillen nu eenmaal. Wij vervangen gewoon alle vlees door de vegetarische versie, macaroni dan vegetarische blokjes erdoor. Maar geen noten ofzo.  ;) Trouwens, vriendjes en vriendinnetjes die niet weten dat het vegetarisch is eten lekker mee. Hebben het niet eens door. :D

mh*snowwhite

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #252 Gepost op: 27 januari 2009, 16:18:20 »
Tivall moet ik zeggen. Wel heb ik periodes dat ik gek van van de hamburgers, dan weer filet en dan weer wat anders. Vivera vind ik ernstig droog.

Quorn vind ik ook wel lekker (die stukjes) om te kruiden als shoarma :) mmm

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #253 Gepost op: 05 december 2013, 09:10:39 »
Ik at gister de Koolen champignonburger die je bij Marqt kunt kopen. Er waren er drie, maar twee waren op, dus ik na de variant waar ook pijnboompitten inzitten. Ik vond de burger goed bakken, maar wat te dik, zodat het middenste niet echt gebakken was, en de smaak en structuur vielen me ook wat tegen, een beetje muf.
,,,,فلافل

Offline Martina

  • **
  • 16
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #254 Gepost op: 06 december 2013, 09:09:09 »
Ik maak ze wel eens  zelf, dan weet ik tenminste wat er in zit.
Ik experimenteer , en maak er dan wat meer zodat ik de dag erna nog  heb, ofwel dat ik ze kan invriezen..
dus mijn favoriete merk is die van mezelf.
Maar ik noem ze geen vegiburger, maar gebakken snacks..
Ik persoonlijk vind ook dat je als vegetarier  loskomt van het idee dat er een afweerspiegeling van een stuk vlees op je bord moet..
Met andere woorden, er moet geen derde ding op m'n bord dat het vlees zou moeten vervangen kwa vorm, of kwa inhoudt.
Dus al die vormen van "worstjes" , " burgers"... ect... dat is niet meer voor mij.

Ik denk dat mettertijd alle vegetarier het idee van vleesvervanger, of vegiburger loslaat... maar dat de consumptie maatschappij daar toch op inspeelt en je aan het kopen wil zetten.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #255 Gepost op: 06 december 2013, 14:58:27 »
Tival burgers waren altijd mijn favoriet maar sinds de vegetarische slager is dat: de vegetarische slager. Echt superieure burgers en gehacktballen.

Offline berth

  • *
  • 9
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #256 Gepost op: 07 januari 2014, 20:23:29 »
Tival burgers waren altijd mijn favoriet maar sinds de vegetarische slager is dat: de vegetarische slager. Echt superieure burgers en gehacktballen.

Als je die laatste maakt zoals voorgeschreven doen ze me zelfs denken aan de gehaktballen van mijn oma vroeger zo lekker, maar dan zonder een unheimische vleeslucht. (Daar had ik vroeger nog geen last van.) Wat betreft de burgers ben ik er nog steeds niet helemaal uit of ik die van Tivall of die van de Vegetarische Slager nou het lekkerst vind.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #257 Gepost op: 07 januari 2014, 22:52:08 »
Tival burgers waren altijd mijn favoriet maar sinds de vegetarische slager is dat: de vegetarische slager. Echt superieure burgers en gehacktballen.

Als je die laatste maakt zoals voorgeschreven doen ze me zelfs denken aan de gehaktballen van mijn oma vroeger zo lekker, maar dan zonder een unheimische vleeslucht. (Daar had ik vroeger nog geen last van.) Wat betreft de burgers ben ik er nog steeds niet helemaal uit of ik die van Tivall of die van de Vegetarische Slager nou het lekkerst vind.

Ik heb nooit van het echte spul gehouden, zowel ballen als burgers niet, nu vind ik het een traktatie.
Burgers worden hier altijd in de contactgrill klaargemaakt, dus zonder vet, en dan zijn die van Tivall net wat minder mals en sappig en die van de vegaslager net wat lekkerder gekruid. Maar ze ontlopen elkaar niet veel he.

Offline berth

  • *
  • 9
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #258 Gepost op: 08 januari 2014, 09:48:26 »
Ik heb nooit van het echte spul gehouden, zowel ballen als burgers niet, nu vind ik het een traktatie.

Ik vond vroeger (dierlijk-) gehakt altijd erg lekker. Nu vind ik de lucht walgelijk. ;-) Het heeft wel de nodige jaren geduurd trouwens voordat ik die lucht weerzinwekkend ben gaan vinden.

De 1e week dat ik vegetarier werd (ik was toen 15) heb ik zelfs nog macaroni met gehakt gegeten. Dat was omdat ik het lastig voor mijn moeder vond omdat ze anders 2 potjes moest gaan koken. Ik vond dit echter zo'n raar idee dat je stukken van een dier gaat eten dat ik daar toch maar vanaf ben gestapt en sindsdien helemaal geen vlees of vis meer eet.

Terug naar het subject was ik dolblij toen de eerste veggie hamburger bij de appie opdook. Heerlijk vond ik dat toen om eindelijk weer een broodje met allemaal vieze smurrie (ketchup enzo) en uitjes met zo'n burger te eten. Idem met de frikadellen trouwens, maar die zijn helaas weer uit het assortiment.