Als hoogbejaarde vegetariër (ik ben 55) heb ik nogal wat van die dingen achter de knopen. De meeste vind ik eigenlijk maar zo zo. Vooral de genapeerde versies zijn voor mij vaak te droog of worden te vet bij het bakken. Quorn producten gaan er meestal wel in, zeker de laatste, southern style of zo iets. Lekker pittig, maar helemaal als je die aan stukjes doet en verwerkt in een groenteschotel. De stukjes van quorn vind ik erg lekker klaar te maken, alleen soms vind ik ze wat klein. Voor sommige gerechten wil ik graag wat ter grootte van de quorn filet, maar dan zit er weer van dat paneermeel omheen. In reepjes gebakken en dan met een zoetzure saus, lekker.
De tivall balletjes gebruik ik meestal aan stukjes gesneden, dan hebben ze meer "beet" dan het fijngehakt. Hetzelfde doe ik met de hamburgers, die zijn nogal eens in de 35% omdat die blijkbaar in mijn wijk niet veel gegeten worden. Bij BBQ zijn geen van de producten een succes, vind ik. Gauw droog en ook met en sausje niet te verbeteren. Dus een uitnodiging voor de BBQ sla ik meestal af. Hoewel dat in deze tijd van het jaar uiteraard niet van toepassing is. Ook vind ik het kort verwarmen in de magnetron van de producten zonder paneermeel altijd lekkerder dan gebakken.