Ik at 2 weken geleden met vriendje, grootmoeder en tante in Beluga, een stijlvol restaurant aan de dijk in Oostende.
Oorspronkelijk staat er niets vegetarisch op de kaart, maar mijn grootmoeder was er gaan reserveren en had (een dag op voorhand dus) laten weten dat er een vegetariër bij zou zijn (ik dus
).
De amuse waren 3 kleine hapjes in een glaasje en een gefrituurde gamba.
1 glaasje was vegetarisch (mozarella met pesto en gedroogde tomaatjes), ik kreeg als vegetariër perfecte braambessen, kersen, aardbeien en frambozen erbij.
"Voor een mooie huid".
Als voorgerecht namen we elk de groentesoep (tomaat-pompoen-wortel geloof ik) van de dag, die perfect zacht en scherp tegelijk proefde. Hij had ook een romig textuur, terwijl er volgens ons geen room in te bekennen was. Fijn.
Als hoofdgerecht kreeg ik dus een 'verrassing', er was 'iets voorzien'.
Ik heb nog nooit zo speciaal gegeten als daar, dat moet ik toegeven.
De kok had een torentje van vegetarische maaltijd gemaakt met onderaan zelfgemaakte aardappelpuree met stukjes, daarbovenop gewokte groentjes (shii take, peultjes, courgette, paprika, tomaat), een zelfgemaakte vegetarische burger (!!), en daar nog eens bovenop een (ik geloof) kwarteleitje met 3 eierdooiertjes.
Erbij kwam brood en een klein pannetje met extra gewokte groentjes.
Super- lekker gegeten!
Bij de koffie kwam een ijsgekoeld glaasje avocaat.
Nog nooit zo speciaal gegeten, en dat in een restaurant waar normaal gezien niets vegetarisch te verkijgen is (zoals bijna elk restaurant aan zee).