Oh, we moeten ze maar afmaken dan?
Nee niet nodig. Doet de mens zelf wel.
Hou op met draaien en geef eens gewoon antwoord voor de verandering. Hoe wil je dit oplossen? Jij weet het toch allemaal zo goed?
Respect voor leven is voor mij dat je andere dieren in hun waarde laat. En dat je ze niet gaat behandelen als een consumptiegoed. Respect voor leven betekent dat je niet destructief bent, maar in balans met de natuur leeft.
Dan zal ik het voor je aanvullen.
In het boeddhisme is betekent respect voor leven niet dat je een ander levend wezen niet mag eten.
In geval van noodzaak mag dat wel, maar:
- in sommige gevallen moet je dan rekening houden met je karma
- in sommige gevallen zal men het dier om toestemming en/of vergeving vragen (ja, echt wel!)
- soms moet je kiezen uit twee kwaden.
En dan nog wat: binnen sommige stromingen is het respect voor leven zo sterk dat ze bij het graven in de aarde eerst de wormen (en waarschijnlijk ook andere beestjes) verwijderen, omdat ze die niet willen doden. Ga jij ook zo ver als je al die planten gaat verbouwen om de honger in de wereld op te lossen? Of wordt je dan gemakzuchtig en spit je er maar op los?
Ja, die kennen we. Maar waar wil dat voer dan vandaan halen? En hoe wil je dat daar krijgen?
Waar halen ze het vee vandaan?
Tsja.. volgens mij doet men niets tegen china vooral omdat ze anders geld mislopen. En china anders te geissoleerd raakt. Nog erger dan nu. En zijn men erg bang voor china.
Dat ben ik met je eens. Ik denk stiekem dat China de echte wereldmacht is, in plaats van Amerika die dat van zichzelf denken. Heel eng idee...