Mensen kiezen toch de makkelijkste weg? Vaak is blijven en eten zoeken (dier of niet) makkelijker dan met gevaar voor eigen leven wegtrekken.
Vast wel ja.
Dus...nog een keer (ik lijk wel een kapotte plaat!): hoe ga jij dit dan oplossen?
Nee, ik bekijk het juist op een andere kant. Eten ze de dieren pas op als die een natuurlijke dood sterft?
Ik vind een dier verzorgen en afmaken als je honger hebt nou niet echt van respect tonen hoor.
Waarom niet?
Ze eten ze niet op als ze honger hebben, hoor. Je ziet het alweer te zwart-wit.
Zucht..
Om eerlijk te zijn, het moet me even van het hart, jij hebt echt werkelijk geen enkel idee hoe de wereld in elkaar zit, is het wel?
Maakt niet uit, hoor, want ik weet ook bar weinig, maar waarom doe je alsof je de absolute waarheid in pacht hebt (die je overigens binnen 1 dag 3 of 4 keer weet aan te passen...wijzend op het percentage kankergevallen door vlees :O).
Dat ons lichaam gewoon niet gebouwd is om zoveel vlees te verteren. Dat het lichaam is ingesteld op plantaardig voedsel vooral. Hoewel de meningen daarover erg verdeeld zijn. Maar zelfs iemand die ik ken die een medische biologische opleiding doet gaf het toe dat eigenlijk het lichaam er niet voor gemaakt is.
Nogmaals (hierna ga ik mezelf niet meer herhalen, jij wilt het toch niet goed begrijpen), mensen hier eten inderdaad te veel vlees (vaak nog van zieke dieren ook). In Tibet (waar het allemaal nog steeds over gaat) ligt dat heel anders.
Zoals de mens nu vlees eet staat niet in verhouding met vroeger. En ik denk dat je nu ook kijkt naar de situatie HIER en die staat in geen enkele verhouding tot Tibet.
Ik weet niet precies hoe vaak hun daar vlees eten?
Dat weet ik ook niet precies, maar ik kan je beloven dat dat vele malen minder is dan hier qua hoeveelheid. En....{censuur wegens herhaling}
Overigens hebben ze daar juist baat bij vlees. Het levert belangrijke voedingsstoffen waar ze anders niet aan kunnen komen en verbetert zo dus juist hun gezondheid en weerstand.
Wat eten ze daar nu allemaal?
Geen idee, moet ik het opzoeken voor je?
We worden ziek door het eten van vlees. Het veroorzaakt kanker.
De zon ook.
En dingen die verbrand zijn eten ook.
Maar hierover ben je al genoeg doorgezaagd. Al kunnen ze je nog niet overtuigen als ze er een professor bijhalen die zelf veganist is en toch jouw mening weerlegt, dus ik ga geen moeite doen.