Vegatopia Forum

Vegetarische kroepoek

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Twilight Prince

Vegetarische kroepoek
« Gepost op: 01 februari 2006, 15:06:06 »
Bestaat er ook vegetarische kroepoek die op echte kroepoek lijkt? Dus niet van die gekruide kleine kroepoekjes van Conimex of zo, die smaken heel anders. Ik mis toch wel de echte kroepoek bij Chinese maaltijden e.d.

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2006, 15:16:58 »
Je zou eens bij een toko kunnen kijken. Varianten op de "garnalen" kroepoek zijn vaak gemaakt met tapioca-meel. Wat vaak gebruikt wordt is "emping". Is ietsje bitter van smaak maar met wat zou erop (vooral als je het zlef bakt) is erg smakelijk. Wordt veel gebruikt in de Indische keuken.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #2 Gepost op: 01 februari 2006, 15:17:46 »
Cassave Kroepoek

(mijn naam is overigens geen afgeleide van kroepoek ;))

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #3 Gepost op: 01 februari 2006, 21:27:29 »
in de toko hebben ze heel veel zelf-bak varianten op de cassave kroepoek...

en empeng is heeeeeerlijk

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #4 Gepost op: 01 februari 2006, 22:33:26 »
Vroeger was er veggie kroepoek die op niet-veggie kroepoek leek: Java's van Coninex maar die zijn al jaren niet meer veggie. Terwijl het zo lekker was! grmbl. Nooit meer iets kunnen vinden dat lijkt op echte kroepoek en dat veggie is. Emping is ook lekker maar anders. Cassavekroepoek is ook totaal anders, veel harder.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2006, 22:33:50 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #5 Gepost op: 01 februari 2006, 22:37:45 »
Ik heb zaterdag bij de Thai cassavekroepoek gehad die ik eerst niet durfde aan te raken, zo erg leek hij op garnalenkroepoek. Maar toen mijn tafelgenote de serveerster er op aansprak wist ze te vertellen dat het toch echt wel vegetarisch was en haalde ze er zelfs even een volle verpakking bij. Het domme is: ik kende die dingen al, want ik heb ze zelf ook wel eens gefrituurd in het kader van het uitproberen van zoveel mogelijk zo obscuur mogelijke aziatische snacks.

Enfin; ga bij Dun Yong kijken naar ongefrituurde cassavekroepoek. Het heeft allemaal verschillende chemische kleurtjes, en zou ook wel eens in stervorm te verkrijgen kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2006, 22:39:31 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2006, 22:40:06 »
Okee: zaterdag ga ik op naar Dun Yong (hoe weet jij over Dun Yong  ???). Maar die hebben het niet bedenk ik me. Want daar heb ik recent gekeken. Alleen standaard cassavekroepoek die ik dus niet lekker vind (die je bovendien niet zelf moet frituren). Misschien moet ik bij een Indonesische toko kijken.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #7 Gepost op: 01 februari 2006, 22:50:12 »
(hoe weet jij over Dun Yong  ???).
Jaaaaa... Ondanks de hermetisch gesloten grachtengordel weet er toch wel eens af en toe een boertje van buut'n naar binn'n te glipp'n.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2006, 22:51:48 »
Bij de chinees "de oude plek" krijg ik altijd een flinke zal kroepoek mee als ik eten kom halen. Waarschijnlijk kan je het ook wel gewoon los kopen.
Ik kan er nooit van af blijven.  :kwijl:
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #9 Gepost op: 01 februari 2006, 23:12:52 »
Kan de Oude Plek niet in A'dam een vestiging openen  >:(
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #10 Gepost op: 02 februari 2006, 13:13:26 »
Dus niet van die gekruide kleine kroepoekjes van Conimex of zo, die smaken heel anders. Ik mis toch wel de echte kroepoek bij Chinese maaltijden e.d.

Dat is Emping. Die zijn vega en soms best bitter, maar als je ze goed bakt, dan zijn ze erg lekker.. Mijn moeder is daar erg goed in. Ik kan ook geen ander alternatief verzinnen dan casave chip.

Annelies

Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #11 Gepost op: 02 februari 2006, 19:03:45 »
Kan de Oude Plek niet in A'dam een vestiging openen  >:(
Ja, het zou fijn zijn als ze een stuk meer vestigingen gaan openen  ;D

Cassave kroepoek is inderdaad lekker. Ik geloof dat het van een soort aardappel gemaakt is.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #12 Gepost op: 04 februari 2006, 18:22:10 »
Ik heb zelf te frituren veggie kroepoek bij Toko Dun Yong gehaald. Ik moet nog zien of het wat wordt. Maar ik ben benieuwd. Een andere Toko had ook nog wat veggie zelf te frituren soorten.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2006, 18:22:24 door Selly »
,,,,فلافل

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #13 Gepost op: 05 februari 2006, 17:23:53 »
Bij de C1000 hebben ze bij de surinaamse afdeling mao-kroepoek, dies echt hetzelfde, en helemaal vega, Zuigt zelfs aan je tong vast, zoals de echte doet ;)
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #14 Gepost op: 05 februari 2006, 22:09:41 »
bij de toko zijn er nog andere kroepoek-achtige dingen te krijgen, die van verschillende note gemaakt kunnen zijn, dus niet alleen cassave... als je eens gaat kijken, kom je best veel vega varianten tegen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2006, 14:45:47 »
Ik heb zelfbak kroepoek bij Toko Dun Yong (A'dam) gekocht. Het staat niet bij de kroepoeks maar bij de Indonesische producten. Lekker! Helemaal goed en echt. Ik zal de naam nog posten.
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #16 Gepost op: 07 februari 2006, 08:37:39 »
Bij de C1000 hebben ze bij de surinaamse afdeling mao-kroepoek, dies echt hetzelfde, en helemaal vega, Zuigt zelfs aan je tong vast, zoals de echte doet ;)

Ik heb gisteren gekeken maar bij de C1000 hier hebben ze alleen Toko Lien kroepoek. Of ze hebben de Surinaamse afdeling verstopt want die hebben ze ook niet.  :( Jammer!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #17 Gepost op: 09 februari 2006, 20:58:57 »
Hm, ik wist helemaal niet dat er vega kroepoek bestond! En ik vond zondag de bezorgmeneer (jaja, ik heb voor het eerst in mijn leven voedsel thuis laten bezorgen) van Betawi nog wel zo slordig/nalatig/jammer omdat hij kroepoek bij het verder vega eten had gedaan. Maar die kroepoek had ik misschien dus best kunnen eten? Interesting.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

spacewolf

Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #18 Gepost op: 10 februari 2006, 21:11:37 »
Bij de Aldi hebben ze heeerlijke casave "kroepoek", dat neem ik altijd als vervanger.

Op google deze gegevens gevonden daarover:

125 gram
€ 0,59

Cassave Kroepoek

(mijn naam is overigens geen afgeleide van kroepoek ;))

Als ik die link volg staat er als beschrijving:

"Conimex prawn chips cassave"
Prawn betekend garnaal ;)

en dat is 60gram en kost 1,56 dus vergelijk dat maar eens met dat van de Aldi ;)

En bij de Aldi smaakt het ook nog heerlijk.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #19 Gepost op: 03 april 2006, 17:40:27 »
Ik heb vorige week bij de toko "tempeh kroepoek" gekocht. Het is nog ongebakken dus dat moet je zelf doen, maar dat gaat heel gemakkelijk in de magnetron. Het komt in ieder geval redelijk goed in de buurt van echte kroepoek, alleen zitten er dan stukjes tempeh in (heel klein).