Ik was er met een groepje, dus we kregen het verrassingsmenu. Dat bestond uit drie gangen. Eerst brood met dipjes (leuk, Turks brood en lavash, met idioot woeste olijventapenade, dillepaprikadip die lekker was maar niet naar dille smaakte, hele lekkere humus en nog een scherp-knoflokerig yoghurtdipje). Daarna koude hapjes; een rolletje van rauwe puntpaprika met couscousvulling, een hele lekkere salade met sla, avocado, kikkererwten en hazelnoten (heel verrassend, je denkt dat het allemaal kikkererwten zijn en dan is het hard en knapperig), een salade met artisjokharten, en een kopje hele lekkere pittige en niet koude spinaziesoep voor mij (ter compensatie van de niet-vega-hapjes).
De derde gang waren warme hapjes, een tajine met (heel vegetarisch) pompoen en linzen, die lekker was en vooral zoet, een bstilla met kaneel en quorn, een bordje met geroosterde paarse en gele aardappel, en okra, met lekkere paprikasaus, gegrilde halloumi (wat is dat spul toch ontzettend zout) en hele zoute couscous.
Daarna was er nog ruim plek voor een toetje, en de chocolademarquise en het granaatappelijs klonken zo appetijtelijk dat ik de pijnboommeringue die er bijhoorde ook durfde te eten. De marquise en de meringue waren erg lekker en het ijs ook, maar dat had net zo goed frambozenijs kunnen zijn. Ik herken granaatappels denk ik niet als ze niet met pitjes worden geleverd... O, en er zat een heel zielig en vrij slecht (kleverig, bleekwittig) stukje suikerwerk bij.
De ene serveerster vroeg tot twee keer toe of ik vegetarisch was (de eerste keer mompelde ik iets over vegetariërs, maar dat kwam natuurlijk niet aan, behalve bij de mensen met wie ik was, die geïnteresseerd begonnen te vragen of ik groente was (nee, een ei)) en de andere had echt een idioot en idioot oncharmant rokje aan.
De aankleding vond ik een beetje smoezelig (van die banken met tapijt dat eruit ziet alsof het al jaren belopen is) en allerlei verschillende vieze kleuren groen.
Gelukkig was ik in erg goed gezelschap en heb ik me prima vermaakt.
En wat ik er onecht aan vond? Ik vond het de vijftig euro niet waard, ik vond het eten niet zo geïnspireerd, ik vond de bediening matig, ik vond de inrichting niet mooi, en ik vond dat het allemaal een gebrek aan, tsja, ik zou nu heel glibberig 'liefde' of 'bevlogenheid' kunnen zeggen, maar ik bedoel gewoon dat ik niet het idee kreeg dat iemand die hier mee bezig was geweest het écht heel erg leuk vond.
Een beetje vaag dus.