Vegatopia Forum

Apeldoorn

saar

Apeldoorn
« Gepost op: 08 januari 2006, 19:07:38 »
Ik heb binnenkort een etentje bij het Wokcentre. Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe vriendelijk dit restaurant voor vegetariers is?

Alvast bedankt!

Lollifant

Re:Apeldoorn
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2006, 16:15:13 »
Ik heb hier al bestwel vaak gegeten en ik kan je vertellen dat het best goed te doen is voor vegetariërs!

Je moet namelijk zelf je bordje vullen, dan een saus uitkiezen en dan wordt het voor je gewokt. Daarna kun je er nog rijst oid bij doen.

Ik weet niet zeker of alle sausjes wel vegetarisch zijn. Maar ze hebben een hele boel verschillende soorten groenten. Ze hebben ook kant en klare dingen, zoals foe yong hai, maar ook hiervan weet ik niet meer zeker of het vegetarisch was.

Ik ga er zondag weer heen, dus dan zal ik nog wel even kijken!

Lollifant

« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2006, 19:14:00 »
Ik ben er afgelopen zondag geweest en heb er heerlijk gegeten!

Er zijn echt heel veel verschillende groentes. Er is vega nasi en bami en gewone witte rijst.

In de loempia's zat wel vlees helaas, maar in de foe yong hai niet.

Verder is er ook gewone salade met komkommer, tomaat en ei, erg lekker! En allerlei soorten fruit!

Offline cornflake

• 127
  • Geslacht: Man
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2006, 18:30:42 »
ik heb een keer in een wokrestaurant gegeten, je kon er goed vegetarisch eten maar het het viel me op dat de pannen niet goed schoongemaakt werden. Hoe was dat in Apeldoorn?
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

Offline Eefje1976

• 225
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2009, 21:56:15 »
Gisteren bij Poppe in Apeldoorn geweest. Niet veel keus, slechts een menu. Maar gevarieerd en erg lekker!!

Offline Lenda

• 377
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2009, 08:23:01 »
Ik heb van de week bij "Mediterrance" in Apeldoorn gegeten; onbeperkt eten en drinken voor 22 euro pp.
Er waren niet zo heel veel vegetarische gerechten, maar op verzoek hebben ze nog een gratis vega pasta voor me gemaakt :).
People never grow up, they just learn how to act in public.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #6 Gepost op: 06 juli 2009, 14:06:42 »
Zaterdag bij Don Quichotte in Apeldoorn.
Ik had gewokte groente met tofu (alleen de tofu waren ze blijkbaar vergeten, dat moeten ze voor de gein eens met het vl**s proberen bij een gerecht... ;D)
Mijn tafelgenoten hadden alledrie vl**s, en slechts een was tevreden, het was vet en taai; ik had lol natuurlijk: "tja , daar zal ik geen last meer van hebben!!" Lekker flauw ;)

Offline Lenda

• 377
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2009, 14:09:19 »
Helemaal vergeten te melden.
Ik heb zaterdag tapas gegeten bij De Ramblas in Apeldoorn, was erg lekker :D Genoeg voor vega's.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #8 Gepost op: 26 september 2009, 13:06:38 »
Gisteren zijn we met zijn 2-en uit eten geweest omdat we al 1 jaar getrouwd zijn!!
Bij de Heerlijckheyt in Apeldoorn, heel leuk ingericht zaakje, helaas met wat brallende "zakenlui" aan de bar, maar die vertrokken gelukkig spoedig.
Voor: geitenkaas, gerold in komkommer met zoetzure bietjes, met rettich met picadillydip.
Hoofd: champignontaartjes met kruidige flensjes, spitskoolrolletjes en groentechips.
Toe: geen plek meer voor: koffie!!
Het was verrassende lekker, manlief vond de vl33sgerechten minder, beetje teveel vage opsmuk naar zijn zin, dat heeft er ook toe geleid dat ik een vorkpuntje eendeleverpate heb geproefd, hij wist niet wat het was, maar "geen vlees in ieder geval"... Later vertelde het meisje van de bediening dat het eend was, Jakkes.. Maar goed de sfeer was goed, kon de pret niet drukken, ik had zelf ook niet door dat het paté was.

Het leuke was dat ik kon kiezen uit 4(!) voorgerechten en 4 hoofdgerechten, dat was wel een keer fijn!!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #9 Gepost op: 26 september 2009, 14:39:29 »
dat ik een vorkpuntje eendeleverpate heb geproefd, hij wist niet wat het was,

Eendeleverpate! :steam:
Dat is het aller aller aller zieligste vlees dat er bestaat.
Ik had de zaak alleen daarom al geboycot.

Wel gefeliciteerd met jullie papieren (dacht ik) bruiloft in ieder geval.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #10 Gepost op: 26 september 2009, 21:39:15 »
Volgens mij is alleen de foie gras van gedwangvoederde dieren afkomstig. Niet dat de andere dieren nou zo'n romantisch leventje hadden...
Of bedoel je dat niet? Verder is het mij echt om het even of het vl33s van koe/schaap/konijn/eend of ieder ander dier afkomt, ik eet het niet en hij eet het wel... In een restaurant is het volgens mij meestal niet bio.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #11 Gepost op: 26 september 2009, 23:05:49 »
Dacht dat foie gras gewoon hetzelfde was als eendenlever. Kan me vergissen, heb ook geen zin om het op te zoeken. En mij is het bijna om het even. Foie gras weet ik iets meer van dan een biefstukje, dus als ik zie dat dat ergens op de kaart staat ga ik standaard moeilijk lopen doen, gewoon zodat ze weten dat mensen daar toch over kunnen vallen.
Vandaar ook dat ik me er hier weer mee moest bemoeien ::)

Offline Lenda

• 377
« Reactie #12 Gepost op: 09 maart 2010, 10:44:52 »
Ik heb onlangs gegeten bij Italiaans restaurant Roma in Apeldoorn.
Genoeg keuze, ik kon zelfs uit zo'n 5 verschillende vega-pizza's kiezen. Gezellige sfeer, vriendelijke bediening.

Als dessert koos ik voor truffelijs, en dat is zeker een aanrader  ;D

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #13 Gepost op: 09 maart 2010, 15:54:47 »
Ik heb onlangs gegeten bij Italiaans restaurant Roma in Apeldoorn.
Genoeg keuze, ik kon zelfs uit zo'n 5 verschillende vega-pizza's kiezen. Gezellige sfeer, vriendelijke bediening.

Als dessert koos ik voor truffelijs, en dat is zeker een aanrader  ;D

Op de laatste maandag van maart hebben ze bij Bel Paese een Meatless Monday, iets voor jou?
http://www.pizzeria-belpaese.nl/

Offline Lenda

• 377
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #14 Gepost op: 02 januari 2011, 17:35:35 »
Onlangs heb ik gegeten bij restaurant Bel Pease in Apeldoorn. Dit restaurant is een aanrader.

Vriendelijke, Italiaanse bediening. Uitgebreide kaart met vleesgerechten, biologische vleesgerechten, vegetarische gerechten en biologische vegetarische gerechten. Ik ben voor de vega lasagna gegaan en deze was erg goed! Mijn tafelgenoot ging voor 4 verschillende gerechten op 1 bord, wat ook erg lekker was.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #15 Gepost op: 02 januari 2011, 23:14:52 »
Onlangs heb ik gegeten bij restaurant Bel Pease in Apeldoorn. Dit restaurant is een aanrader.

Hebben ze nog steeds de vegetarische maandag?

Offline Lenda

• 377
« Reactie #16 Gepost op: 03 januari 2011, 10:13:33 »
Geen idee, ik heb er niks over gehoord/gezien in ieder geval...
En hun site doet het momenteel niet :(

Offline Lenda

• 377
Cubaans tapasrestaurant "La Cubanita" in Apeldoorn
« Reactie #17 Gepost op: 02 december 2011, 22:23:47 »
Ik heb zojuist gegeten bij tapasrestaurant La Cubanita. We hadden daar keuze uit 50 tapas, verdeeld over 4 pagina's op de menukaart ; koude tapas, groente tapas, vlees tapas en vis/zeebanket tapas. Er stond ook bij vermeld of het vegetarisch was of niet.
Het eten was erg lekker, de bediening was goed evenals de sfeer. Het enige minpuntje was dat we groentekroketjes besteld hadden en garnalenkroketjes geserveerd kregen. Ter compensatie kregen op het einde allemaal gratis koffie en thee.

Dit restaurant kan ik iedereen aanraden, genoeg keuze voor zowel vegetariërs als vleeseters.