Dat zou voor mij een reden zijn om het zelf niet te eten, maar toch zou ik die ontwikkeling op zich wel toejuichen omdat er in ieder geval een pak minder dieren voor gedood zouden moeten worden. En ik sluit ook niet uit dat, als men hier in slaagt, men er ook in zal slagen om zelf stamcellen te kweken.
Tuurlijk iets wat je kan toejuichen.
Dat is nonsens. Ik begrijp niet die 'vlees is ongezond'-uitspraken van sommige vegetariërs of veganisten.
Het enige dat vast staat is dat een grote consumptie van (bepaalde soorten) vlees erg ongezond is.
Niets wijst er echter op dat een beperkte consumptie van bepaalde soorten vlees ook ongezond is. Vlees kan zelf een handige en gezonde bron zijn van bepaalde voedingsstoffen.
Bovendien heeft men enige invloed op de samenstelling van zulk kweekvlees en zal het dus mogelijk zijn om vlees te produceren dat in vergelijking met normaal geproduceerd vlees veel gezonder is.
Ik had het al wat milder neergezet. Over dat de mate waarin we het eten ongezond is en het lijkt er verbonden te zijn met ziekten. Ik vind zelf persoonlijk dat dierlijke stoffen op de manier waar wij het eten slecht is. En dat het direct gevolg heeft voor de ontstaan van ziekten als kanker e.d. En dus dat vegetarisme en veganisme zeer gezonder is.
En ter onderbouwing.. zie al die onderzoeken maar over dat vegetarisme gezonder is
Ik denk dat wij ons zelf moeten rekenen tot de omnivoren, maar wel de opportunistische omnivoren. Vlees alleen wanneer men restanten tegen komt of echt alleen in overlevingssituaties. Ons lichaam kan in ieder geval de regelmaat enzo van de inname van dierlijke stoffen niet aan. En dat uit zich in al die ziekten. Aldus mijn mening daarover.
En dat is ook een veronderstelling waar ik het niet mee eens ben. Ik kan met eenzelfde zekerheid verkondigen dat het misschien net wel tot een grotere bewustwording leidt. Op het moment dat mensen de keuze hebben tussen 'kweekvlees' en 'gewoon vlees' zullen ze misschien wel meer durven stilstaan bij hun vleesconsumptie. Ik zeg niet dat dit zal gebeuren (ik heb er zelf mijn twijfels bij), maar ik betwijfel eveneens dat het gebruik van kweekvlees de bewustwording in de weg zal staan.
Ok dat kan ook. Het is alleen de vraag welke kant het balletje gaat oprollen. En ik denk dat het wellicht de foute kant kan op gaan. En je ziet.. nu heb je biologisch en bioindustrie vlees en men kiest nog massaal voor bioindustrie.
Dus... het gaat allemaal afhangen van de prijs.
Overigens vraag ik me af in hoeverre de industrie het gaat toelaten. Bepaalde bedrijven willen vast niet zien dat hun handel straks weggenomen word door kweekproducten.