Vegatopia Forum

Brussel

Offline Laurita_27

• 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brussel
« Reactie #40 Gepost op: 13 augustus 2009, 13:30:20 »
Ik ben vorig jaar in Brussel geweest en heb toen met 2 vriendinnen in een heel gezellig, bruisend restaurant gegeten. Echt een wereldkeuken en voldoende vega!
Op de site van Hemispheres kun je de PDF-Carte bekijken. Oe, ik wil er nog wel eens naartoe!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #41 Gepost op: 08 november 2009, 10:26:23 »
Bombay Inn is inderdaad wel een leuk Indisch restaurant. Maar als je écht heel lekker Indisch wil eten moet je naar Bombay Express, gelegen aan het Luxemburgplein. Het ziet er een beetje vreemd uit, helemaal niet chique, maar het eten is overheerlijk! De smaken in B. Express vind ik veel authentieker als in B. Inn... Alle vrienden die wel al naar beide meegenomen hebben verkiezen ook de Bombay Express..

Een andere tip in Brussel is Little Asia. Het is niet erg goedkoop, maar het is zijn geld wel waard.. Ik had het vegetarisch menu genomen (45€) en daar zat in: Bouillon van tofu en paddestoel + Assortiment van vegetarische voorgerechten + Gebakken tofu met verse gember + dessert (Bananenbeignets met vanilleijs). Normaal houd ik niet van Aziatische bouillons, maar deze was erg lekker. De tofu was ook overheerlijk, je kreeg er rijst en een groentenpotje bij.  Enfin, meer gerechten vind je op de site ;) http://littleasia.be/?lang=nl

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 14 januari 2010, 11:28:06 »
Het verwondert me dat deze nog niet in de lijst stond:

Mr. Falafel, Lemonnierlaan 53, Brussel

Het is eigenlijk een kopietje van Maoz, gerund door een Egyptenaar die vroeger in Amsterdam gewoond heeft. Voor € 3,5 krijg je een broodje falafel met salade buffet. Voor mij een absolute aanrader, ik ben er dan ook vaak geweest.

http://www.brusselnieuws.be/artikels/eten-en-drinken/restaurant-mr-falafel
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #43 Gepost op: 24 januari 2010, 11:15:04 »
Ik heb, op jullie aangeven in deze draad, Mr Falafel, Hémisphères en Kokob in de restaurantgids toegevoegd.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #44 Gepost op: 24 januari 2010, 22:21:47 »
Kokob is één van de meest populaire restaurants in het centrum van Brussel. Reserveren is daarom aan te raden, zelfs tijdens de week. Een paar weken geleden wou ik er gaan eten met een vriend en toen was alles gereserveerd.

Toen zijn we maar ernaast gaan eten bij Cantina Cubana, zoals de naam als voorspelt een Cubaans / Latijns-Amerikaans restaurant. Daar hebben ze een paar vegetarische voorgerechten en 1 vegetarische hoofdschotel. De hoofdschotel op zich is lekker klaargemaakt, maar je krijgt eigenlijk de standaard garnering van iedere andere schotel aangevuld met 3(!) porties rijst. Elke portie rijst is anders klaargemaakt, maar toch... het blijft erg veel rijst. En daar betaal je dan ook nog eens €14,20 voor. Ze hadden toch minstens één portie rijst kunnen vervangen door iets anders.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #45 Gepost op: 02 september 2010, 12:43:00 »
Wij gaan morgen naar Brussel en blijven in Hotel Chambord. Zegt mij verder niets.
Maar kan je daar in de buurt een beetje leuk eten voor vega én carnivoor?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #46 Gepost op: 02 september 2010, 12:45:18 »
leuk ! check de restaurantgids zou ik zeggen  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #47 Gepost op: 02 september 2010, 13:54:40 »
Ja babe, maar ik weet niet wat waar is.
We blijven daar in de buurt ivm concert, dus als ik iets leuks zie en dat blijkt aan de andere kant van Brussel lekker onbereikbaar te zijn, dan schiet t niet op.

Maar ben zelf ook al aan het struinen hoor.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #48 Gepost op: 02 september 2010, 14:38:36 »
Wel ik ken maar 1 adres in het centrum, en das de kokob, heb ik al over geschreven, en verder niks. Maar ga toch vooral niks eten in het slagersstraatje (rue de bouchers) want dat is naar het schijnt toeristenval tot en met. Hopelijk vind je iets, want Brussel en veggie is niet echt een goede combinatie... :-\ Ze hebben er gelukkig wel heel veel buitenlandse keukeneten dingen.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #49 Gepost op: 02 september 2010, 17:22:54 »
Ja, de rue des Bouchers is een toeristenval en te mijden. Kokob is Ethiopisch, met te vullen en met de hand te eten pannenkoeken. Als je van Libanees houdt is Al Barmaki in de Schildknaapstraat, niet ver van de Grote Markt, een goed adres, wel wat duurdere prijsklasse. Verder Indiaas, zoals Bombay In in de Greepstraat, nog niet geweest, doch redelijk klassiek Indiaas denk ik.
Een heel prettig adres, maar dat is vrij ver uit het centrum, is Dolma tegen Flagey (overigens levendige buurt). Een uitgebreid en niet duur Tibetaans buffet.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #50 Gepost op: 02 september 2010, 18:08:20 »
Wow wat multi culti, ken de helft van die keukens niet. Vriendje al helemaal niet denk ik. Maar ik ga ze lekker aan hem voorstellen en dan zien we wel :)
Leuk, dank je!

Offline Eline

• 243
« Reactie #51 Gepost op: 03 september 2010, 14:23:34 »
Is er trouwens wat leuks te doen in Brussel op zondag? (overdag dan)

Offline karl

• 6.375
« Reactie #52 Gepost op: 03 september 2010, 19:02:34 »
Leuks..op een zondag... ? Het Vossenplein heeft elke dag 's morgens een vlooienmarkt die veel kijklustigen aantrekt. Je bent dan in de Marollenbuurt, ooit en nog een beetje een volkse, levendige wijk.
Ik vind het ook leuk om in een stad een beetje het drukke toeristische centrum te verlaten. Na vijf minuten wordt het rustiger en soms boeiender.
Als je de mooie oude Sint-Hubertusgallerij helemaal uitloopt, heb je schuin rechts in een straatje het authentieke café Mort Subite.
Of als je Manneken Pis voorbijloopt en aan de eerste grote kruising van straten naar links gaat, is er rechts na enkele honderden meter "Het Goudblommeke van Papier",
een gerestaureerde maar authentiek aandoende bruine literaire kroeg. Of als je aan de Beurs de Anspachlaan oversteekt kom je in de modieuze Dansaertstraat en wat naar links toe een leuk pleintje met jongerencafés, zoals le Roi des Belges. Waarmee ik gewoon wat ronddwalen aanraad.

Offline Eline

• 243
« Reactie #53 Gepost op: 03 september 2010, 19:10:57 »
Dat goudbloemeke klinkt heel erg interessant!

Offline karl

• 6.375
« Reactie #54 Gepost op: 04 september 2010, 10:44:01 »
Dat goudbloemeke klinkt heel erg interessant!

http://www.lafleurenpapierdore.be/nl/caf%C3%A9

Meer er over in bovenstaande link. Ligt dus in Cellebroersstraat, niet ver van het centrum. Je kan er ook wat eten. De muur hangt vol met documenten, tekeningen en schilderijen van kunstenaars die er kwamen. Omdat het iets buiten de grote Markt-drukte ligt, is het er soms nog redelijk rustig.
Overigens is de Mort Subite ook zeker een bezoek waard, was één van de stamkroegen van onder andere Jacques Brel. Prachtig oud interieur en bestudeerd onbeschofte Brusselse obers. Voor de gelijknamige geuze, kriek of faro, maar ik drink er het liefst tripel van Chimay van het vat, omdat ik van zwaar en blond hou. Gekend ook voor de boterhammen met "platte kaas" (kwark).
Ook nog te vermelden: het prachtige art déco-interieur van Ciro's op het plein aan het Beursgebouw.
Ja, als het over "leuk" gaat, eindig ik altijd in horecazaken  :beer:
« Laatst bewerkt op: 04 september 2010, 11:19:45 door karl »

Offline Eline

• 243
« Reactie #55 Gepost op: 05 september 2010, 14:29:32 »
Dat is ook mijn definitie van leuk ;D.
Die Mort Subite gaan we ook bezoeken! Yippie :D

Offline Eline

• 243
« Reactie #56 Gepost op: 05 september 2010, 14:30:47 »
Ze hebben toch wel vegetarisch bij het Blommeke?

Offline karl

• 6.375
« Reactie #57 Gepost op: 05 september 2010, 17:09:19 »
Ze hebben toch wel vegetarisch bij het Blommeke?

Het is in de eerste plaats een café met speciale bieren en wijnen, maar ze hebben ook een eetkaart. Ik at er zelf nog niet, maar ze gaan er prat op zaken vers te bereiden en er staan salades en pasta's op de kaart.
De uitbating is dynamisch en met de tijd mee (hoewel de inrichting rond het artistieke verleden draait), dus denk ik zeker dat er wel iets vegetarisch te krijgen is.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #58 Gepost op: 06 september 2010, 09:58:48 »
Bij een kleine, nette Italiaan in het centrum van Meise (tegen Brussel), Il Danilo. Heel basic rond pizza en pasta, zelfs geen voorgerechten, wel wat olijven vooraf.
De bereidingen met groenten heten dell'ortolano, wat leuker klinkt dan vegetariana. Rigatoni in een goede tomatensaus met stukjes champignons, courgette, olijven... Groenten mochten nog wat uitbundiger aanwezig zijn. Kleine prijzen en leuk zaakje met aardige Italiaanse uitbater-kok. Had iets beter dan karafwijn uit grote kartons, ook prettig.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #59 Gepost op: 09 september 2010, 18:30:49 »
Wat een kut stad!
Nou ja, de stad is best leuk, maar het gaat echt helemaal nergens over, nergens hebben ze iets vega's op het menu staan.
We zijn langs 500 restaurantjes gelopen, maar konden nergens terecht, behalve de Italianen.
Uiteindelijk hebben we het eten overgeslagen, M. heeft op de straat een soort shoarma achtig iets gekocht en ik nam bij het concert een zakkie chips.
's Avonds hebben we onze maagjes gevuld met Belgisch bier en ons tegoed gedaan aan de gezelligheid op straat.

Aan het ontbijtbuffet werden we bijna nagestaard zo gingen we tekeer :)