Vegatopia Forum

Brussel

Offline Twilightje

• 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brussel
« Reactie #20 Gepost op: 25 november 2004, 04:30:19 »

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #21 Gepost op: 11 februari 2005, 11:24:05 »
Gisteren naar Bombay Inn geweest, dat Indisch restaurantje in Brussel dat sommigen van jullie al kennen. Als voorgerecht samosa. Vega groentenballetjes met milde currieroomsaus genomen als hoofdgerecht, daar zaten ook kokos en cashewnoten bij blijkbaar, erg lekker. Een Chai thee om af te sluiten.

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #22 Gepost op: 24 februari 2005, 12:04:12 »
Gisteren naar 'Fin du siècle' geweest in centrum Brussel, meer een eetcafé dan een restaurant maar wel ok. Penne met aubergines en look (en tomaten) genomen, vergezeld door Retsina, Dame Blanche als dessert. Enorm vriendelijke bediening.

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 16 maart 2005, 17:28:21 »
Gisteren gaan eten in restaurant Halloween in Brussel-centrum. Ze hebben niet veel vegetarische keuze qua hoofdgerecht: een tagliatelle met groenten en een salade. Ik ging voor de pasta. Het was niet origineel (courgette, aubergine, tomaat, kaas), maar wel heel lekker.

Verder is de inrichting erg leuk. Halloween: de naam zegt al genoeg...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #24 Gepost op: 12 april 2005, 20:21:38 »
Vanmiddag gegeten bij Suki Noodles (Visverkopersstraat 4, 1000 Brussel). Het is een klein Aziatisch restaurant dat allerhande wokgerechten serveert. Alles wordt meteen voor je bereid in de open keuken. Het kan er wel druk zijn 's middags!

Zelfs had ik de vegetarische noedels van €6,80. Niet te fel gekruid, maar wel lekker. Verder heb je ook nog een vegetarische noedelsoep of de vegetarische gebakken rijst. Die kosten ook €6,80.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #25 Gepost op: 23 juli 2005, 19:12:51 »
Donderdag: 'Snack Hellas' op de Kaasmarkt (pitastraat) in Brussel. Standaard pitabar die zeker niet slecht is maar ook alles behalve origineel. Ik had een falafelschotel.

Vrijdag: Met mijn ouders gaan eten in Les 3 Chicons in de Vossenstraat in Brussel. Ik had gegrilde aubergine met mozarella en daarbij spaghetti met een soort tomatensaus. Chocolade baverois met crème anglaise toe. Dit restaurant is zeker aan te raden.

Vandaag: Vanmiddag gegeten in het restaurant van een Zweedse keten voor binnenhuisinrichting in Anderlecht. Tomaat-mozarella met knäckebröd bij gebrek aan iets anders vegetarisch.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #26 Gepost op: 28 juli 2005, 23:07:02 »
Daarnet gegeten in "43" (Gretrystraat, 1000 Brussel). Vroeger was hier "Touch & Go" gevestigd. Het is een gezellig restaurant dat maaltijdsalades, quiches, pastagerechten en een paar vleesgerechten op de kaart heeft staan. De stijl is fusion en er is een redelijk vegetarisch aanbod (toch een gerecht of 7 minstens).

Zelf had ik de "Belgische salade", een warme salade met witlof, brocolli, walnoten, kaas, appel etc. Erg lekker. De mede-vegetariër had een Indische quiche met een salade. Het enige nadeel was het beperkte aanbod: ze hadden al geen pasta meer een aantal quiches waren ook al op. Dat is redelijk veel, maar je moet er wel rekening mee houden dat ze door de week heel veel klanten 's middags hebben.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #27 Gepost op: 21 oktober 2005, 23:03:55 »
Donderdag gegeten bij Tapas Locas (Kolenmarkt, Brussel). Ik had penne met pesto en truffelolie, fritatta met manchego, geglaceerde rode paprika en auberginekaviaar&tatziki. Het vegetarisch aanbod is daar echt prima, dus een reden om te klagen had ik niet.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #28 Gepost op: 10 november 2005, 09:35:03 »
Gisteren ben ik gaan eten bij het Italiaans restaurant Rugantino (Anspachlaan 184-186, Brussel). Ik had tagliatelle met bospaddestoelen. Erg lekker! De specialiteit van het huis is blijkbaar sabayon die vers wordt klaargemaakt in e half-open keuken. De porties waren echter zo groot, dat ik voor gepast heb deze keer. Persoonlijk vind ik het restaurant een aanrader. Ik heb me wel laten vertellen dat wat wanneer het er té druk is, de kwaliteit iets minder kan zijn. Maar daar kan ik zelf niet van meespreken.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #29 Gepost op: 12 december 2005, 19:10:26 »
Vanmiddag gegeten in het vegetarische restaurant 'Den Theepot' (Kartuizerstraat, 1000 Brussel). Een menukaart hebben ze er niet, dus iedereen krijgt de dagschotel. Dit was een toefjesschotel met tal van groenten, rijst en een bal die gefrituurd was waarvan ik de precieze samenstelling niet weet. Het was helemaal niet slecht. Jammer dat ze enkel 's middags open zijn.

freesoul

« Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2006, 18:48:35 »
Is er hier al iemand naar Bombay inn gegaan? Ik zou er graag eens gaan, maar toch wel wat feedback hebben...

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #31 Gepost op: 26 januari 2006, 16:12:07 »
Ja, ik ben er al verschillende keren geweest en vond het er lekker. Met een Vegatopia-uitje in Brussel zijn we ook daar gaan eten. Toen was het wel lekker maar aan de weinige kant meen ik me te herinneren.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #32 Gepost op: 26 januari 2006, 17:57:55 »
Ja, ik ben er al verschillende keren geweest en vond het er lekker. Met een Vegatopia-uitje in Brussel zijn we ook daar gaan eten. Toen was het wel lekker maar aan de weinige kant meen ik me te herinneren.

Ik vond het toch voldoende. Het enige kritiekpunt was dat er misschien meer variatie mocht zijn tussen de verschillend curry's die we kregen. Het restaurant is aan te raden.

Offline Nick

• 578
« Reactie #33 Gepost op: 28 januari 2006, 19:06:49 »
Ik ben er gisteren geweest. Het is er gezellig én lekker. (De vorige keren vond ik het eigenlijk nog beter...)
Je krijgt er ook 10% korting met je EVAkaart, op àlles.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #34 Gepost op: 12 augustus 2006, 19:50:08 »
Vanmiddag gegeten bij La Maison des Crêpes, Zuidstraat 13 in Brussel. Zoals de naam al zegt is het een pannenkoekenhuis. Je kan er kiezen tussen zoete gewone pannenkoeken en tussen hartige Bretoense boekweitpannenkoeken. Bij de hartige pannenkoeken staat aangegeven welke vegetarisch zijn en dat zijn er heel wat.

Ik nam zelf een boekweitpannenkoek met uien, kaas en een spiegelei (€ 5,90) en daarbij een glas cider (€ 2,20). Spotgoedkoop is het niet, maar ik ga er zeker terug.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2006, 19:50:57 door Sven »

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #35 Gepost op: 14 augustus 2006, 20:52:25 »
Daarnet gegeten bij "Le Nil", een Egyptisch restaurant op de Lemonnierlaan in Brussel. Er is een aangename sfeer, de bediening is vriendelijk. Ik heb er gekozen voor de falafelschotel. Als bijgerecht kon ik kiezen tussen friet, rijst of pasta met archiducsaus. Ik heb het laatste genomen. De pasta was overgaar, de champignons kwamen uit een glazen pot en de rest van de saus was ook niet schitterend. De presentatie van de hoofdschotel was mooi, maar de falafel was duidelijk industrieel en het merendeel van de rauwkost, inclusief de geraspte wortelen, kwamen ook weer uit een glazen pot.
Voor mij hoeft dit niet meer. Als ik hier nog eens beland, neem ik wel een voorgerecht met friet ofzo.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #36 Gepost op: 20 april 2008, 15:43:47 »
Zaterdag bij Al Barmaki, in de Brusselse Spoormakersstraat, niet ver van de Grote Markt.
Een van de beste Libanese restaurants, wat zich enkel al bevestigt in de falafel: bros van buiten, luchtig van binnen. Met een dipsausje van sesam, look, citroen. Verder waren er knapperige en lichte deeg-en-kaasflapjes, een Libanese salade met brood in vermengd, hummus, gerookte aubergine-pasta...
De efficiënte en vriendelijke gastvrouw helpt je graag met de samenstelling van je mezze-tafel.
Alles is eenvoudig, eerlijk en zeer vers.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #37 Gepost op: 16 maart 2009, 16:04:18 »
Vorige week gaan eten in Brussel, wegens vrienden die het restaurant Kokob http://www.kokob.be/
toch zoooo bijzonder vonden. Echt de moeite om bijna 3 kwartier voor te rijden tot in hartje Brussel.
Ze hadden gelijk  :)

Eerst krijg je een klein maar wel lekker sapje van het huis. Zodat je rustig kan kiezen wat je als aperitief wil. De coctails die de anderen hadden genomen smaakten erg, erg goed, maar ik had gekruide wijn met honing gevraagd, iets typisch, blijkbaar. Het deed mij een beetje denken aan porto, maar dan met kruiden, o.a. kaneel, dat er sterk doorsmaakte. njam. Erbij kregen we een glaasje met bulghur met kruiden, citroen en rozijn. Niet zo bijzonder, maar wel lekker.

De menu die op de site staat, is niet helemaal juist meer, maar geeft wel een algemeen idee.
Het ging zo: je bestelt een voorgestelde combinatie van 3 gerechtjes, en zo ook de rest van de tafel. En dan mag je er nog eens een bijgerechtje bij kiezen. Dan komt er een grooooote schaal met enkele zuurdesem-pannenkoeken op, en die stapelen ze dan vol met alle gerechten die je bestelt hebt. Dan krijg je nog een paar kleine pannekoekjes, en daar kan je dan al die gerechten mee opsmullen. Met je handen dus  :D
We waren met z'n zessen, en ik was de enige veggie, maar omdat er voor de anderen ook al veel keuze was, is er toch wat extra veggie genomen. Ik had eerst niet door dat ik een aparte pannenkoek moest vragen, wegens alles wordt op een hoop gekaptigheid, maar de mevrouw had het blijkbaar zelf door. Want ze kwam vragen wie de veggie was, met in haar handen mijn apart schoteltje (oké, dan, reuzenschotel).

En dus kwam op mijn schotel een stuk of 12 dingen op m'n pannenkoek. Waaronder ongelooooflijk lekkere tofu. En ook vroeg de -wel franstalige- serveerster of ik kaas at, gewoon uit zichzelf. Dat vond ik attent, al ben ik dan geen veganist.
Er was verder nog onder andere heel, heel bijzonder smakende stoofjes van allerlei groenten.
De lekkerste worteltjes en boontjes ooit.
De een of andere spinaziestoofpot.
Een aubergine en nog groentenstoof waar ik nog verlekkerd kan aan terugdenken
Een pikant dipje van linzenmeel.
Waanzinnig pikante tomatensalsa
En nog veel meer, maar dat zijn enkele dingen waarvan de smaak mij echt bijgebleven is.

Ik deelde nog een dessert, citroentaart en die was lekker, maar niet zo lekker als de chocoladetaart die ik van iemand anders proefde. Ook was er een 'koffieceremonie' voor enkele mensen. Dan komen ze je eerst versgeroosterde koffiebonen laten ruiken. En daarna maken ze er kleine kopjes koffie van. Niet zo sterk als ik gevreesd had. En de smaak... Echt heel bijzonder.

Een echte aanrader dus, in hartje Brussel. Wel moeilijk om te parkeren in die buurt, maar dat wandelingetje heb je gegarandeert nodig  ;D

(Achteraf hebben we alles door 6 gedeelt, en was het 33 euro per persoon. Wat meevalt, aangezien we coctails hebben gedronken vooraf en nog een dessert en/of digestief achteraf.)

Offline karl

• 6.375
« Reactie #38 Gepost op: 22 juli 2009, 17:31:49 »
We aten zondag in La Chatelaine du Liban in Brussel, niet ver van de Louisalaan.
Het is één van de oudere en gevestigde Libanese restaurants, ook door Libanezen bezocht en geprezen.
De menu's kon je ook vegetarisch verkrijgen en om het onszelf en de keuken niet te moeilijk te maken bestelden we, op suggestie van de ober, een vegetarisch suggestiemenu. Waarin de voor de hand liggende houmous, auberginemousse (gerookt zoals de gewoonte schijnt te zijn), variatie op tsatziki, frisse gemengde sla, okra in tomatensaus en als warme schoteltjes huisbereide falafel (uiteraard beter dan fabrieksfalafel, zij het nogal compact en stevig, bij Libanees Al Barmaki in het stadscentrum leek hij ons luchtiger en brosser te zijn) en
een soort tosti met halloumi. Van die pannekoekachtige lappen om te vullen met de mousses.
Smakelijk en genoeglijk, aangenaam interieur.
Wel namen we ons voor de luiheid van onszelf en het personeel in de toekomst te doorbreken en zelf de mezze te bestellen (wat we in eerste instantie van plan waren), want nu misten we door het menu te nemen een linzensalade, een tuinbonensalade, een aardappelsalade en de befaamde Libanese salade met gebakken brood.
Ook viel weer eens op dat deze keuken wél met zuren durft werken. Salades zijn rijkelijk met citroen besprenkeld, fris en gezond.
Een leuke eerste kennismaking, we willen er nog terugkomen.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2009, 18:03:47 door karl »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #39 Gepost op: 09 augustus 2009, 09:47:47 »
Wij hadden het heel prettig bij Dolma in Elsene. ( www.dolma.be   )
Een interieur vol warme kleuren, met Tibetaanse muziek en foto's van Tibet tegen de muur.
Volledig vegetarisch keuze-buffet, dat zeer geregeld verandert. 's Avonds 18 euro voor de hele handel, wat zeker niet duur is.
Bij het voorgerechten-buffet waren er soep, pasta met pesto, courgetteblokjes met feta, champignons in saus, tomaten,
salade en scheuten, slasaus.
Bij het warm buffet enkele curries, groentetaart, tofu-burger met geitekaas-topping en tomatensalsa, bloemkool-pakora met chutney, twee soorten rijst.....
Dessert kon je ook kiezen: watermeloen en fruit-, kwark-of chocoladevla.
Lekker allemaal en een vrolijke, feestelijke sfeer door het warme interieur en het aardig, kosmopolitisch publiek en personeel.
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2009, 09:52:03 door karl »