Ik vind je formulering een beetje kort door de bocht. Bodyshop is overgenomen door L'Oréal, maar heeft zelf volgens mij geen geschiedenis van dierproeven. Dat je er niet achter staat om op wat voor wijze dan ook een bedrijf te steunen dat ergens in dochter van een moedermaatschappij dierproeven gebruikt (heeft), kan ik snappen, maar om nou te stellen dat Bodyshop daarom een geschiedenis van dierproeven heeft gaat me net even te ver.
Ik weet trouwens absoluut niet hoe het zit met de Bodyshop en dierproeven, ik dacht dat ze dierproefvrij waren.
Je citeert me verkeerd, ik geef aan dat dat specifieke bedrijf inderdaad dierproeven heeft gedaan of doet, hoe je het went of keert valt de bodyshop nu wel onder de vleugels van L'oreal, een concern met tegenstrijdige belangen lijkt mij
dan heb ik het overigens niet alleen over dierproefvrij maar ook ook het gebruik van stoffen (paraben, Sulfaten, sls, dea) die chemisch zijn en invloed hebben op je hormoonhuishouding. Dit zijn stoffen die je niet verwacht in een merk dat claimt natuurlijk, fair trade etc te zijn.
Het is schokkend om er achter te komen dat bijna ieder product natuurlijk en organic op de verpakking mag zetten en toch chemische ingrediënten gebruikt. Waarom? lang verhaal over dat de cosmeticamerken zelf de regeltjes bepaalt (kijk maar eens bij de story of cosmetics op youtube)
Ik geef mijn mening hier over en geef aan dat ik dit soort bedrijven niet wil steunen, of ze nu van oorsprong geen dierproeven hebben gedaan of niet, ze sluiten zich wel aan bij bedrijven die er op zijn minst tegenstrijdige praktijken op na houden.
Gezien ik er zelf recentelijk pas achter gekomen ben, wil ik ook anderen wijzen op de praktijken van dit soort merken. In het oog van het publiek lijkt het merk het helemaal goed doet op gebied van natuurlijke producten, maar als je de producten kritisch onder de loep neemt kom je bedrogen uit.
Nog een voorbeeld: ik kocht bij de tuinen vaak een natuurlijke deodorant, dacht ik. Blijkt dat er toch aluminium in zit, uit onderzoek blijkt dat die stof mogelijk verband houdt met kanker.