Vegatopia Forum

Voedsel kopen in bulk

Vera

Voedsel kopen in bulk
« Gepost op: 12 april 2009, 20:20:26 »
Ik ben net terug in Nederland na een paar maanden USA. Daar ben ik in aanraking genomen met zgn bulkwinkels, waar je -onverpakte- voedingsmiddelen (pasta, granen, chips, etc. etc.). Ik vond het te gek! Het spaart enorm veel verpakkingmateriaal en het was ook nog eens stukken goedkoper. Ik vind het zo vreemd dat het me maar niet lukt om te verzinnen waar een dergelijk principe wordt toegepast in NL... bestaat dit 'hier' eigenlijk wel?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voedsel kopen in bulk
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2009, 23:03:08 »
Ik ben net terug in Nederland na een paar maanden USA. Daar ben ik in aanraking genomen met zgn bulkwinkels, waar je -onverpakte- voedingsmiddelen (pasta, granen, chips, etc. etc.). Ik vond het te gek! Het spaart enorm veel verpakkingmateriaal en het was ook nog eens stukken goedkoper. Ik vind het zo vreemd dat het me maar niet lukt om te verzinnen waar een dergelijk principe wordt toegepast in NL... bestaat dit 'hier' eigenlijk wel?

Ik zou wel pasta van grand italia in bulk willen: 6*150 gram = kilo per week ongeveer! Kom maar op met de grote zakken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2009, 18:31:28 »
Ik denk dat het mogelijk is bij de Makro, maar ja daar mag niet iedereen in.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2009, 19:18:20 »
Bij de Makro heb je dan toch gewoon 6 pakken aan elkaar met plastic? Bij de sligro hebben ze ook redelijk grote verpakkingen vaak, maar daar das ook niet voor alle stervelingen.
Het zou trouwens niets voor mij zijn, alleen in bulk kopen. Dan heb ik acuut een grotere keuken nodig.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2009, 20:42:46 »
In sommige zgn. "boerderijwinkels" zal het wel kunnen, vermoed ik en ook op de Oosterse markt in Beverwijk.
de tuin: dat ben ik

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2009, 09:20:54 »
Jaa, lekker je eigen meel/bonen/pasta scheppen? Moet ik het zo zien? Of gewoon grote meeneemverpakkingen. Bij de sligro zijn ook vaak meerdere verpakkingen aan elkaar of iets grotere dozen, maar niet heel groot.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #6 Gepost op: 14 april 2009, 09:22:58 »
Sommige natuur- en zulke winkels hebben van die schepbakken noten/pasta/koekjes/gedroogd fruit/enz. Als je geïnteresseerd bent wil ik je mijn lijstje Amsterdamse adressen wel geven, maar dat is dus waarschijnlijk niet of nauwelijks goedkoper dan op een andere manier dingen kopen.
This is between me and the vegetable!

Offline Madelief

• **
  • 32
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2009, 20:16:20 »
Bij de (Super?)Coop (in ieder geval die in Nijmegen) hebben zo ook van die schepbakken. Met o.a. rozijnen, bananenchips, tutti-frutti en ook bonen volgens mij..

« Reactie #8 Gepost op: 28 mei 2009, 17:34:02 »

Aan de suggesties van Maartje en Madelief zat ik ook te denken en in A'dam heb je dan een goede winkel in de Westerstraat.

Daarnaast natuurlijk enkele goede toko's in A'dam (tegenover de Makro) waar je bijv. rijst, allerlei soorten bonen en kruiden in bulkverpakkingen kan kopen.
Bovendien heeft een van die toko's (de 1e als je de straat indraait) ook wel redelijk wat vleesvervangers in de diepvries liggen.
Zou ik het bijna vergeten, ook sojabrokken hebben ze er in behoorlijk grote verpakkingen.

Sam

ecomoslima

« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:59:17 »
Hier kun je in bulk bestellen:

www.vanhavertotgort.nl

Dat zijn ook biologische producten.

Offline RvO

• 286
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2011, 17:06:58 »
Toevallig liep ik hier tegen aan. Kent iemand deze club? http://www.biovoordeel.nl/