Ik heb de truffelolie van Oil&Vinegar met Sint gekregen en die vind ik véél fijner dan de AH olie.
Ook heb ik omdat kerst nadert een rondje alvast-aankopen gedaan. Met kerst ben ik nl. bij familie van mijn dochter die het volgende een kerstmaal vinden; koude rollade, lauwe blikgroenten en kapot gekookte aardappels.
Aangezien de gastvrouw de (altijd al vieze) java-schijven liet verbranden, wil ik het nu anders doen.
Ik ging eerst naar de winkel van de Librije voor truffel. Dat was er wel maar het was me
iets te duur. Ik heb er wel saffraan á vijf euro per gram gekocht. 't Zit in zo'n mooi potje....(
@ self) Alleen 4 bonbonlollies waren goedkoper nl. 3.50.
Bij Oil&Vinegar heb ik truffels gescoord en gedroogd eekhoorntjesbrood. Bij de NW een pot kastanjepuree (die stond daar te verstoffen
) in de aanbieding, zou dat nog iets uitmaken na al die dure luxe (he sjon
) dingen.
Nou weet ik nog niet precies wát ik wil gaan maken....
Vegetarisch of mischien vegan, iig mondwaterend en ooguitstekend lekker. Imponerend doch simpel genoeg voor mij om op tafel te toveren.
Het zal naar alle waarschijnlijkheid Italiaans worden, want dat kan ik redelijk en ik ben in het bezit van pastamachine. (o nee, nog meer luxe!
)
Voor 3 á 4 personen, want ik wil mensen kunnen laten proeven zonder zelf alles af te moeten staan.
Ik dacht oa aan een ovenschotel van ui, wortel, aardappel en pastinaak in olie met rozemarijn en knoflook, naar een idee van Wouter Klootwijk in de Smaakmakend van vorig jaar. Dochter is er dol op. Maar wie heeft er nog meer ideetjes? Ook voor voor en nagerecht? Bvd.
Bij mijn ouders eten we standaard hutspot met kerst. Stuk minder gezeur.