Vegatopia Forum

Muizenplaag

Offline Muis

• 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Muizen plaag
« Reactie #20 Gepost op: 26 december 2005, 19:45:22 »
Een cavia???

Ik heb wel een keer een verhaal gehoord van tamme ratten in een kooitje en muizen die dachten daar het voer te gaan opeten 's nachts...... Liep niet goed af voor de muizen........

Ja, das een feestmaal voor ratten, heb ik al best gore verhalen van gehoord, ze eten ze namelijk niet eens echt op :-X

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #21 Gepost op: 28 december 2005, 16:32:03 »
Een cavia???

Ik heb wel een keer een verhaal gehoord van tamme ratten in een kooitje en muizen die dachten daar het voer te gaan opeten 's nachts...... Liep niet goed af voor de muizen........

Ja, das een feestmaal voor ratten, heb ik al best gore verhalen van gehoord, ze eten ze namelijk niet eens echt op :-X

Er kwamen inderdaad halve muizen en losse ledematen in dat verhaal voor......  :-\

Romy

Re:Muizenplaag
« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2006, 21:37:24 »
Ikzelf heb sinds 2 maanden last van muizen. Ik ben een dierenvriend in hart en nieren en kan het niet over mijn hart verkrijgen die gemene vallen neer te zetten. ratten zijn ook 1 van de vijanden van de muis, en ik heb 's rattenkeutels bij de opening van een van hun ingangen gelegd. Het werkte wel een aantal dagen . Ik heb een paar dagen geen last van geluiden als getrippel op mijn laminaatvloer en zag ook geen sporen. Maar uiteindelijk werkte het niet meer. En om nu elke keer rattendrollen van mijn zus d'r tamme ratten te gebruiken....Ik heb dus maar een muis vriendelijke val gekocht. Ik had er een hard hoofd in , maar mijn man wou het toch proberen..En inderdaad de volgende ochtend zat er een klein muisje in... :D En ik werd er gelijk verliefd op. ik had 'm in een vervoersbakje bewaard met eten en drinken. Daar zaten natuurlijk geen kiertjes in , waaruit hij kon ontsnappen. Een dag later ving ik er nog een. Dus ik denk, ik laat ze saampjes los vanavond. een paar uur later kijk ik , hebben ze zich door het harde dikke plastic  eruit gevreten. Allebei ontsnapt..   Je kan ze dus beter zo snel mogelijk ruim een kilometer van je huis uitzetten, maar wel waar ze beschutting kunnen zoeken...Ik ben helemaal niet bang van muizen, maar ze laten je soms zo schrikken he :-\
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2006, 21:42:22 door Romy »

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2006, 22:59:47 »
Er kwamen inderdaad halve muizen en losse ledematen in dat verhaal voor......

Een vriend van mij had fretten en (onbedoelde) muizen, zelfde effect.
De muizen waren na een paar weken weg en zijn niet meer teruggekomen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #24 Gepost op: 17 januari 2006, 09:33:42 »
Wij hebben ook (weer) een muis/muizen in de keuken... En moet zo'n beestje nou net bij mijn huisgenootje dat panisch is voor muizen bijna in haar pan met eten vallen! Ik ben niet bang voor muizen, maar ik vind het niet fijn dat ze bij ons rondlopen...

Vallen wil ik niet, gif ook niet. Zo'n elektrisch ding kan niet, omdat ik met mijn cavia's tegenover de keuken woon... Misschien dan maar een kat lenen?

Wat ik raar vond: bij mij in de keuken is bijna niks eetbaars los te vinden, afgezien van aardappelen en uien. De keuteltjes lagen ook op een heel onpraktische plek, zeker 5 meter bij eetbare dingen vandaan. Zou het kunnen dat het muisje bij ons woont en bij de buren gaat eten? Ik woon in een studentenhuis en niet iedereen neemt het zo letterlijk met hygiene...

En zou een dag een kat op bezoek ook werken? Want dat kan ik nog wel regelen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #25 Gepost op: 17 januari 2006, 21:08:37 »
Er is een echte plaag gaande in de flat... Er komt een mannetje van de ongediertebestrijding. Niet echt mijn oplossing, maar goed. Een huisgenootje van me durft de keuken niet meer in, vanavond was er niemand onder etenstijd in de keuken, dus heeft ze op haar kamertje yoghurt gegeten...

In de tussentijd heb ik een dekentje van een kat opgehangen in de hoop dat de geur afschrikwekkend is voor de muizen en ze voor hun eigen bestwil wegblijven...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Anna

• 319
« Reactie #26 Gepost op: 01 februari 2006, 01:52:31 »
Ik hoorde via mijn opa dat mijn broertje tijdens het eten had verteld hoe ze op zijn werk (een supermarkt) de muizen te lijf gaan: ze gooien er een doos op en gaan erop dansen!

Jeee wat vind ik dat verschrikkelijk zeg. Het verhaal kan wel een beetje overdreven zijn maargoed, walgelijk dat het er zo aan toe gaat daar! Ik moet mijn broertje eens spreken om er achter te komen of hij daar ook aan mee doet!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #27 Gepost op: 08 augustus 2006, 16:33:52 »
Hmm, zo'n ultrading lijkt me wel wat. Zou de Gamma dat hebben ofzo?

Heb er nog even aan zitten denken om maar gewoon extra hete cayennepeper te strooien rondom de plek waar ik denk dat ze uit komen :O
Sin chile, no tiene chiste!

« Reactie #28 Gepost op: 08 augustus 2006, 16:35:31 »
Ja, leuk idee! Dan krijg je een echte Speedy Gonzalez!

EEEhaaa!
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2006, 16:50:33 door Áñdale! »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

nielsk

« Reactie #29 Gepost op: 30 december 2006, 11:04:48 »
hallo, ik ben nieuw hier op het forum. Sinds eergisteren heb ik een beest in mijn keuken, misschien een muis, misschien ook wel een rat. Nu was ik op zoek naar een manier om hier op een fatsoenlijke manier van af te komen. Via een Google zoekopdracht kwam ik hier terecht.
Gisterenavond heb ik ontdekt waar hij de keuken binnenkomt, vanonder de vloer langs een buis van de cv. Ik heb peper voor de ingang gestrooid, flink wat. Ze hebben heel gevoelige neuzen heb ik mij laten vertellen. Maar vannacht hoorde ik weer gestommel en geschuif, ik kijken, en ja hoor er was een beest geweest. Dat was te zien aan pootafdrukjes in de peper.
Nu ga ik op zoek naar een ultrasoon apparaat. Heeft iemand daar ervaring mee?
Niels

Offline Daphne

• 438
« Reactie #30 Gepost op: 30 december 2006, 11:37:10 »
Ik heb het zelfs wel eens met kattenharen rondstrooien geprobeerd

Heb je je :kitty: kaalgeplukt? :o

Trouwens, welkom Niels! Ik kan je helaas niet verder helpen, omdat ik nog nooit muizen heb hoeven vangen...
« Laatst bewerkt op: 30 december 2006, 11:38:17 door Daphne »
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

nielsk

« Reactie #31 Gepost op: 30 december 2006, 12:50:56 »
hallo Daphne,
ik heb geen kat om kaal te plukken, maar ik zal verslag doen van het ultrasone verschrikkingsapparaat.
Niels

nielsk

« Reactie #32 Gepost op: 11 januari 2007, 13:22:43 »
een voorlopig verslag: door de pootafdrukken wist ik zeker dat het gat bij de cv-buizen de muis zijn entree was. Ik heb het met muurvuller dichtgemaakt. Toen heb ik een ultrasoon apparaat gekocht bij de Praxis, want het idee dat ze toch onder de vloer zitten en zo weer een ander gat kunnen vinden vond ik toch niet fijn. Ik heb het geplaatst bij de ingang en aangezet. Vlak daarna hoorde ik gestommel achter de muur, daarna heb ik geen muizengeluid meer gehoord. Het lijkt er dus op dat hij zijn biezen heeft gepakt. Wel een succes dus.

petranja

« Reactie #33 Gepost op: 24 januari 2007, 20:48:39 »
op ongediertewinkel.nl zijn van die aparaten te koop

ook ik heb op dit moment last van een ware muizen plaag.
we hebben vogels en ze komen op het voer af.
nu hebben we alle vogels in een kamer gedaan,we stofzuigen 2 maal per dag, en er zijn minder muizen te vinden rond de vogel kooien.
ze zitten nu op een andere plaats, namelijk mijn slaapkamer, en dat is niet prettig.
ik ga maar zo een aperaat aanschaffen om te kijken of het wat is.

allemaal veel geluk met deze diertjes, of het verdrijven er van.

« Reactie #34 Gepost op: 08 februari 2007, 16:30:22 »

Een week of wat geleden had ik een muizenval aangeschaft. Met een of ander lokgeurstofje erin. Afijn, de fabrikant zal wel weten waar de muizen op afkomen zou je denken... Niet dus!
Na weken wachten was het valletje nog leeg. Toen deden we er zelf toch maar een stukje kaas in (cheddar, mocht dat uit kunnen maken), en een dag later verdrongen zich maar liefst vijf of zes kleine muisjes in het valletje. Nog een dag later zaten er twee grotere muizen in, dus ik hoop dat de complete familie nu is uitgezet.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Dee

« Reactie #35 Gepost op: 08 februari 2007, 16:33:59 »
ik hoop dat de complete familie nu is uitgezet.
Ik hoop dat je hun asielaanvraag toch billijk in overweging hebt genomen  ;D

« Reactie #36 Gepost op: 08 februari 2007, 16:35:32 »

Die was van ná 2001. Bovendien hebben ze zich misdragen. :P
William Shatner

Dee

« Reactie #37 Gepost op: 08 februari 2007, 16:36:56 »
Misschien wil Lovelocker er wel mee trouwen  :P

« Reactie #38 Gepost op: 04 december 2010, 11:43:57 »
Er waarde al twee weken een muis in de keuken rond.
Met de vorige succesvolle val liet hij/zij zich niet vangen (misschien was deze muis iets te groot voor het valletje.
Deze diervriendelijke DHZ-val was uiteindelijk effectief. Ik kan deze dus aanbevelen.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #39 Gepost op: 04 december 2010, 14:08:07 »
Er waarde al twee weken een muis in de keuken rond.
Met de vorige succesvolle val liet hij/zij zich niet vangen (misschien was deze muis iets te groot voor het valletje.
Deze diervriendelijke DHZ-val was uiteindelijk effectief. Ik kan deze dus aanbevelen.

Geweldig geschreven ;D, zeker door een kater ;)

Heeft hij ook al een essay geschreven over gaten in je huis blokkeren tegen muizenpopulaties?