Het is niet erg gemakkelijk in Argentinie voor een vegetarier. Ik ben blij dat ik geen veganist ben, want kaas is ongeveer het enige vleesvervangende product dat er is.
Argentijnen eten ontzettend vet en zoet en ze eten 2 keer warm. Wat eten ze dan?
Pizza en pasta´s. Milanese (een soort schnitzel) soms met kaas en tomaat (dat heeft ook weer een naam, maar dat is me even ontschoten, maar het had ook met iets Italiaans te maken
(Edit: kaas en tomaat heet Napolitana)
Ontbijten doen ze nauwelijks en het enige brood wat ik gezien heb zijn factures (zoete broodjes), medialunas (croissants) en wit brood.
Er is een duitse bakker met beter brood en daar ga ik binnenkort naar toe.
Hun vruchtendrankjes daarentegen zijn perfect. (verse ananas, mmmm)
Vandaag had ik tradiotionele asado (bbq) bij de aanstaande schoonouders van P.
Daar eten ze eerst worstjes (chorizo) en daarna rundvlees. Bijgerechten zijn salade en brood en een sausje dat heerlijk is bij het brood. De aanstaande schoonmoeder bedacht ineens toen ze naar mijn bord keek dat ik vegetarisch was en toen kreeg ik kaas en een appel
Wel echt aardig.
Ik mocht ook als eerste van het toetje eten. Dat was cake met dulce de leche en cake en chocoladeflan en slagroom. Dat en het tweede stuk maakte veel goed.
Ik hoorde net dat er nog croissantjes voor me meegenomen waren (het is hier nu 21.24), maar mijn lichaam is zo van slag door de jetlag en het rare ontbijt van vanochtend (wij gingen gisteren uit) dat ik nog niet zeker weet of ik dat trek...
Overigens: sojabrokjes en dergelijke koop je in een dieteca. Dus helemaal verstoken van gezond eten hoef je niet te zijn.