Ik heb alle vertrouwen in het Nldse vaccinatiebeleid, met 1 punt van wantrouwen: namelijk het gedram en geclaim van mensen (met name: ouders), wat we zagen bij kinkhoest. De nieuwe vaccinatie is waarschijnlijk maar een fractie van een fractie beter als de vorige, wat ik begrepen heb. En dat heeft erg veel gemeenschapsgeld gekost. Als die ouders hun kinderen niet met de auto naar school brengen, levert dat waarschijnlijk meer gezondheidswinst op.
Ja, o.a. reactie op de man van Monique: de mensheid als geheel zal degenereren...er is immers nauwelijks natuurlijke selectie. Maar het alternatief is nazi-Duitsland. M.a.w.: er is geen alternatief. Daarentegen is er wel de ontwikkeling om kinderen met ernstige handicaps niet geboren te laten worden. Maar die grens is ook vaag en die moeten wij met zijn allen goed bewaken. Nooit iemand met Down-syndroom ontmoet, waarvan ik denk: "zou niet geboren moeten zijn". Van mensen zonder denk ik dat regelmatig.
Dragonfly zou ik aanraden je bijv. eens te verdiepen in de discussie tijden de laatste polio-epidemie en wat de gevolgen zijn geweest voor sommige kinderen uit zwaar-gereformeerde gezinnen die niet gevaccineerd zijn. Tel uit je winst
Gingen mensen maar alleen "eenvoudig dood"...maar mensen gaan ook verder het leven door als chronisch ziek, in rolstoelen of debiel.
Anderzijds: 24 brieven gingen onlangs uit naar de zaakwaarnemers van onze bewoners. Als men geen griepinjectie wilde, diende men dat te melden. Meldingen: 0
Voor zeker 10 mensen met geen of weinig kwaliteit van leven zou een flinke griep "old mens friend" zijn. Maar ga dat maar uitleggen. En degene die zegt: "niet voor mijn moeder" krijgt zussen en broers, tantes en ooms en de halve maatschappij op zijn nek. Omdat liefde en egoisme innig verweven zijn.