Vegatopia Forum

Mensen in de supermarktrij

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #60 Gepost op: 01 december 2005, 17:58:13 »
Volgens mij is het net zo iets als gokken wat het werk/leven is iemand die langsloopt.
:witch2:

MetalVeg

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #61 Gepost op: 03 december 2005, 18:58:45 »

Of als mensen hun karretje vol met gezonde of biologische voeding vullen valt me dat ook ook.
Of als ik zie dat mensen typische vleesvervangers bijhebben dan kijk ik eens goed in hun karretje of ze iets bij hebben dat er op wijst dat ze nog wel vlees eten of dat het vegetariërs zouden zijn.

Hehhe ik kijk ook wel altijd of er mensen zijn die veg zijn.... maar kijken of er toch niet stiekum vis, drop of hamka's bij zitten is een beetje gemeen.... ik ben veg maar mijn vriendin niet. Ze eet wel 80% met mij mee maar soms nog een Crispino, bamiblok of bio-kipfilet.  Dat ligt dan naast mijn veg boodschappen op de band. Heheh, soms zou ik er wel eens een "balkje" tussen willen leggen zo van... deze boodschappen zijn van iemand anders.  ;D

Miepje Kurk

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #62 Gepost op: 03 december 2005, 19:10:10 »
Na het lezen van dit topic ga ik voortaan maar met een bivakmuts  en een donkere zonnebril op mijn mandje vullen met chocola en pizza's, als ik daar zo af en toe gewoon heel erg zin in heb :crying:

Dat lopen pronken met je macrobiotoschbiologischdynamischboeddhi stisch verantwoord geteelde kiwi's en reformafdelingtofublokken laat ik graag aan anderen over! Je koopt die boodschapjes toch gewoon om op te eten, niet om er mee te showen in de supermarkt? En als je je ergert aan iedereen die een product koopt dat dierlijke bestanddelen bevat, wordt de tocht naar de winkel toch een verschrikking?

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #63 Gepost op: 03 december 2005, 19:32:05 »
Hahahahaha, dit is echt een grappig topic.

Dat jullie daar zo mee bezig zijn. Ik helemaal niet eigenlijk. Kan mij niet zoveel schelen wat anderen eten.
Soms valt het me op als mensen echt 6 zakken chips en tig flessen fris hebben staan op de band, maar ja, feestje denk ik dan, leuk.

Maar ik ben zelf ook zwaarlijvig (zoals dat zo leuk wordt genoemd, hehe), maar ik kan me er echt geen zorgen over maken dat mensen vinden dat ik iets niet moet eten. Er zullen ook zat dingen zijn die zij ' zouden moeten doen'. Dus tja, ik denk dat je meer jezelf hebt met dat soort verwijtende gedachten.

1 ding weet ik nu wel zeker, boodschappen doen zal nooit meer hetzelfde zijn. :D

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #64 Gepost op: 03 december 2005, 20:14:23 »
Na het lezen van dit topic ga ik voortaan maar met een bivakmuts  en een donkere zonnebril op mijn mandje vullen met chocola en pizza's, als ik daar zo af en toe gewoon heel erg zin in heb :crying:

Dat lopen pronken met je macrobiotoschbiologischdynamischboeddhi stisch verantwoord geteelde kiwi's en reformafdelingtofublokken laat ik graag aan anderen over! Je koopt die boodschapjes toch gewoon om op te eten, niet om er mee te showen in de supermarkt? En als je je ergert aan iedereen die een product koopt dat dierlijke bestanddelen bevat, wordt de tocht naar de winkel toch een verschrikking?

Dat jullie daar zo mee bezig zijn. Ik helemaal niet eigenlijk. Kan mij niet zoveel schelen wat anderen eten.
Soms valt het me op als mensen echt 6 zakken chips en tig flessen fris hebben staan op de band, maar ja, feestje denk ik dan, leuk.

Goh, gelukkig denken sommige anderen er ook zo over. Ik dacht al dat het nóg een vereiste was om een Goede Vegetariër te zijn of zo :devil:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #65 Gepost op: 03 december 2005, 23:40:31 »
Hahahahaha, dit is echt een grappig topic.

Dat jullie daar zo mee bezig zijn. Ik helemaal niet eigenlijk.

Ik denk ook niet dat het een hobby voor de meeste is hier hoor. Gewoon even loeren als je in de rij staat te wachten.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #66 Gepost op: 04 december 2005, 13:42:13 »
Bij mij is het gewoon beroepsmisvorming.  Bijna onvermijdelijk als je jaren in een supermarkt hebt gewerkt en ook aan de kassa hebt gestaan.  Ik kan ook niet winkelen zonder na te denken over de presentatie van de artikelen, de manier van promotie voeren, de maatregelen die genomen worden tegen diefstal, ...

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #67 Gepost op: 04 december 2005, 15:30:33 »
Nou tis niet mijn hobby ahahah, maar gaat vaak gewoon vanzelf als iemand met een kar rondloopt even kijken wat ze hebben.
En veroordelen valt wel mee hoor kom op, ik ben niet met een wijzende vinger achter iedereen aan aan het lopen. Kan mij het schelen hoeveel vlees ze kopen, maar het valt wel op dat is het gewoon.
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Kiele

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #68 Gepost op: 06 december 2005, 23:23:48 »
Ik werk zelf in de supermarkt achter de kassa, en ik wil altijd heel vrolijk doen tegen mensen die alleen maar vegetarische producten kopen  :D. Of Biologisch, dan denk ik ook zo van 'goedzoooo', alleen heeft onze winkel (C1000) niet superveel biologische producten (geen groente en fruit iig, wel melk karnemelk, yoghurt etc)

Laatst ook weer een gozer, er waren hele kippen in de aanbieding, hij kocht serieus een stuk of 20 van die kippen  >:(

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #69 Gepost op: 07 december 2005, 09:38:12 »
Laatst ook weer een gozer, er waren hele kippen in de aanbieding, hij kocht serieus een stuk of 20 van die kippen  >:(
Als je nou een grote vriezer hebt?

Maar serieus, ik zit ook achter de kassa, en mensen zijn vaak al jaren vaste klant voordat ik doorheb dat ze vegetarisch eten, en dan ook alleen maar omdat er een keer een vegaburger klem kwam te zitten ofzo, waardoor ie meer aandacht nodig had.
Ik heb ook niet de neiging om anders te doen tegen mensen die een bepaald soort boodschappen doen (misschien ook wel omdat ik het niet doorheb), het enige waardoor ik anders ga doen, zijn klanten die ik heel goed ken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Kiele

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #70 Gepost op: 07 december 2005, 10:35:09 »
Laatst ook weer een gozer, er waren hele kippen in de aanbieding, hij kocht serieus een stuk of 20 van die kippen  >:(
Als je nou een grote vriezer hebt?


Mag hopen dat ie ze niet in één keer gaat opeten nee.

En jij hebt het blijkbaar drukker dan ik achter de kassa, want ik let daar wel op. Alleen op vega en biologische dingen hoor, verder niet of iemand kipkruiden oid koopt.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2005, 10:36:48 door Kiele »

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #71 Gepost op: 07 december 2005, 10:46:07 »
Ik vind deze draad hoe langer hoe creepier worden. :roodmannetje:
Kennelijk ben je een tweede-rangs burger als je niet vegetarisch of niet biologisch boodschappen doet.
Is het ziekenfonds net afgeschaft...
« Laatst bewerkt op: 07 december 2005, 10:46:37 door Gal@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #72 Gepost op: 07 december 2005, 13:59:06 »
Volgens mij zegt niemand dat, alleen dat het leuk is om nog iemand tegen te komen die vega eet of biologisch.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #73 Gepost op: 07 december 2005, 15:36:34 »
Ik kom eigenlijk nooit iemand tegen die ook vegetarisch eet. Het vega-schap bij mijn Edah is dan ook wel heel erg klein...

Ik kijk graag naar wat andere mensen kopen. Naar wat ze dragen, hoe hun haar zit. Wat voor auto ze rijden. Hoe hun huis ingericht is. Ik ben gewoon verschrikkelijk nieuwsgierig. Altijd al geweest. Niet echt mijn beste eigenschap, maar ik probeer andere mensen er zo min mogelijk mee lastig te vallen ::)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #74 Gepost op: 07 december 2005, 16:37:13 »
Volgens mij zegt niemand dat, alleen dat het leuk is om nog iemand tegen te komen die vega eet of biologisch.

Ik heb inderdaad over een woordje heengelezen.
Maar dan nog krijg ik de neiging om incognito te gaan supermarkten.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Miepje Kurk

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #75 Gepost op: 07 december 2005, 17:47:25 »
Citaat
Maar dan nog krijg ik de neiging om incognito te gaan supermarkten.

Ja die neiging krijg ik dus ook (zie mijn eerdere reactie...)
Misschien moeten we bij wijze van daad van verzet heel trots een keer karren vol zeer onbiologische diepvriesfrieten en mayonaise afrekenen?  :heehee:

Citaat
Het vega-schap bij mijn Edah is dan ook wel heel erg klein...
Het is een beetje off topic, maar bij mijn AH XL (XL nog wel, voetbalvelden vol voedsel!) moet je ook met een loepje op zoek naar het vegaschap...  :frusty:

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #76 Gepost op: 07 december 2005, 18:10:31 »
Ik ben geen fan van supermarkten (vanavond komt Albert alles weer fijn thuisbezorgen zoals elke week :worshippy:) maar als ik nog eens in een supermarkt verzeild raak verbaas ik me altijd over wat mensen kopen...
Twintig pakken koffie, terwijl de koffie niet eens in de aanbieding is... en dan verder helemaal niets, geen suiker, melk, koekjes ofzo. Ik kan me dan een vrouw voorstellen die haar man om boodschappen heeft gestuurd voor de jaarlijkse bijeenkomst van de buurtvereniging voor de uitgebreide koffietafel, en dat heeft die man allemaal braaf gehaald, dozen en dozen vol koekjes en dingetjes en wegwerpservies en poedermelk enzo, maar ze was vergeten de koffie op het lijstje te zetten, en nu moet die arme man helemaal terug om alsnog die twintig pakken koffie te halen...
En dat soort gedachten heb ik bij elke kar en elk mandje  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Kiele

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #77 Gepost op: 07 december 2005, 21:22:54 »
Volgens mij zegt niemand dat, alleen dat het leuk is om nog iemand tegen te komen die vega eet of biologisch.

Ik heb inderdaad over een woordje heengelezen.
Maar dan nog krijg ik de neiging om incognito te gaan supermarkten.


boeiend nadat de mensen zijn vertrokken zijn we ze weer vergeten (ik in ieder geval wel)

proud-veggie

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #78 Gepost op: 07 oktober 2006, 14:20:43 »
Je kunt ook flyers over het vegetarisme in de vleesschappen leggen :D

niet dat dat zou helpen... :(

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #79 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:26:45 »
Ik vind het ook leuk om in mandjes te gluren, en dat is helemaal niet creepy, das juist lache ! poosje terug was er een dame bij 'man bijt hond' die verzamelde afgedankte boodschappenbriefjes van mensen en verzon er dan een heel verhaal bij. Dat doe ik ook een beetje als ik in mandjes kijk ! Alleen zie ik dan de mensen die erbij horen....
Gek genoeg voel ik me zelf niet bekeken als ik met mijn mandje rondsjouw, haha. Ga daar ook zeker geen rekening mee houden hoor. Moet zeggen dat ik me soms ook wel heel erg verbaas wat mensen in hun mandje hebben liggen.... Zoals heel veel kant&klaar maaltijden (van die dure dozen waar je zelf vlees bij moet doen enzo) of vorige keer een bleek weggetrokken ongezond uitziend stel ( kan toeval zijn) met een mand vol met frikandellen, kroketten etc. Maar goed misschien hadden die wel een feestje inderdaad.... Goed, ik koop zelf ook vaak genoeg chippies ( je moet ergens een zwak voor hebben!) enzo... en koekjes (voor vriendje).
En ja misschien kijk ik inderdaad wel in andere mensen hun mandje om mezelf gezonder te voelen ofzo., je ziet nl. heel vaak echt hele ongezonde dingen liggen !! Is misschien wel een beetje ziekelijk maar ja...omgekeerd vind ik het ook leuk als ik iemand zo lopen met een product of producten in het mandje die ik zelf heel erg lekker vindt, resulteert vaak in een blik van verstandhouding, haha !! Of als ik iets zie liggen ga ik fantaseren wat die mensen daarmee gaan maken, en kom ik misschien zelf op een ideetje? :O