Misschien was het niet zo duidelijk in de eerste post, maar het zit dus zo :
Ik geef regelmatig een etentje en ik laat mijn gasten die ik ken, altijd een onbekende meebrengen. (iemand die ik dus niet ken, en die ik ook pas leer kennen op de avond zelf)
Dat is leuk om onze vriendenkring uit te breiden, maar ook leuk voor de enkele singles in het gezelschap, zodat ze niet altijd met dezelfde koppels moeten omgaan.
Goh, dat is een leuk idee! Ik zal het in gedachten houden als ik over afzienbare tijd naar elders zal verhuizen (binnen- of buitenland, kan nog alle kanten op). Organiseren jij en je gasten zo'n etentje bij toerbeurt of ben jij altijd degene die 'de klos' is?
'de klos' is veel gezegd. Ik ben diegene die het liefst kookt en organiseert.
Ik vermoed dat ik gewoon 'te vlug' ben voor de anderen, en telkens wel weer met een uitnodiging klaarsta, voor de anderen kans hebben om zelf iets te organiseren.
Veel heeft er ook mee te maken dat wij het centraalst wonen, en van diegenen die centraal wonen, de ruimste woonkamer, tafel/keuken hebben.
Heel vaak brengt de een de soep mee, de ander het dessert en zo..
Maar ik ben dus dol op zo'n etentjes organiseren, en zou gerust in meer 'kookclubjes' willen zitten.
Overigens merk ik dat het bij veel (studenten-)verenigingen tijdens etentjes of repetitieweekenden bijna vanzelfsprekend wordt dat de maaltijd vegetarisch is, omdat er vrijwel altijd wel een paar vega's in het gezelschap rondlopen
Vegetarisch als in 'geen vlees en vis' is totaal geen probleem.
Maar als je zelf geen vegetariër bent, is het niet 'evident' dat je nadenkt over gelatine, stemsel, E-nummers en wat al niet meer.
Ik neem groentebouillon en geen vleesbouillon, en dan denk ik dat ik save zit.
Maar dat is het dan plots niet meer (lees ik hier op de site).
Ik doe roomkaas in mijn groentesoep, en plots moet ik weten wat voor kaas het is..