Onlangs had ik een etentje. Ik had aan mijn gasten gezegd dat ze ook nog iemand anders mochten meebrengen.
Ik ben gekend dat ik vaak veggie hapjes op tafel zet, maar ik ben zelf geen vegetariër.
Af en toe is het gewoon lekker.
Als iemand dan niet alles eet, verwacht ik gewoon dat ze dat op voorhand aan mij zeggen, zodat ik er rekening mee kan houden. Ik doe niets liever dan me uitleven in mijn recepten en mijn keuken.
Gewoon om zeker te zijn vraag ik een die middag nog 'zijn jouw gasten vegi of vega ?'
Blijkbaar dus vegi.
Ik heb toen nog heel vlug iets in elkaar proberen te boxen (meer dan iets lekkers op tafel zetten met de dingen die ik in huis had was er niet bij, ik had geen vleesvervangers, peulvruchten, noten in huis)
Het zal wel gesmaakt hebben, want alles was op, maar ik vraag me dan toch altijd af :
Als je vegi bent, gruwel je dan ook van groentesoep waar een bouillonblokje in zit ?
Als ik saus klaarmaak met boter is dat dan een probleem ?
Mag ik van mijn gasten verwachten dat ze mij op voorhand zeggen dat ze (strikt) vegi zijn ?
(ik ga nu op dit forum verder zoeken) maar is vegan veel meer dan vegi zonder kaas, eieren, melk, boter ?
En als een strikte veggie gruwt van kaas waar de salami naast ligt, gruwt een vegan dan ook van groentjes waar kaas naast ligt ?
Lekker vegi koken voor mijn gasten lijkt me absoluut geen probleem (lekker zelfs) maar vegan ?