Vegatopia Forum

Roken!

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Kjellyboy

Roken!
« Gepost op: 10 november 2005, 13:14:38 »
Wat veel mensen niet weten is dat tabaksproducten op dieren worden getest!

Hier moet iets aan gedaan worden!

We moeten de nederlandse rokers laten weten wat er met die dieren gebeurd!

Mischien stoppen de dierenliefhebbende rokers dan wel met roken!

Dat zou geweldig zijn!

Kjellyboy

Re:Roken!
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2005, 14:28:45 »
Wat vinden jullie daarvan?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roken!
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2005, 14:54:13 »
Informatie geven kan geen kwaad denk ik.. ik zou zeggen.. ga met een bord bij de tabakswinkel staan.. deel er flyers uit etc.
Stem op de Partij voor de Dieren

pietstra

Re:Roken!
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2005, 14:56:30 »
Hier had ik echt geen idee van!  >:( Waarom weet ik dat niet??
graag zou ik hier meer over willen weten en wie weet geeft dat mij wel het laatste zetje in mijn rug wat ik nodig heb om te stoppen met roken. :bigeyes:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roken!
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2005, 15:09:20 »
Stem op de Partij voor de Dieren

sjors

Re:Roken!
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2005, 15:10:18 »
Van die dierentests ben ik niet zo zeker, maar ik weet wel dat 1 van de grootste zonden die ik bega als veganist shag roken is. Roken is namelijk niet veganistisch...........

Er is wel een merk (ik geloof American Spirit) dat gebruikt maakt van biologische tabak, maar ik weet niet of hun vloei vegan is.
Misschien eens uitzoeken.

(ja, ik weet het, stoppen kan ook :p)

Edit: oh ja, dan is er natuurlijk nog niets gezegd over de arbeidsomstandigheden op plantages.
Gelukkig is elk mens hypocriet en dan is dit mijn ding :)
« Laatst bewerkt op: 10 november 2005, 15:12:39 door sjors »

Kjellyboy

Re:Roken!
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2005, 15:22:56 »
Apen worden verplicht te roken door een rookmasker op te zetten en dan zetten ze de apen of honden in een ernstig vervuilde rookruimte met veel tabaksrook!

Vervolgens doden ze de dieren en ontleden ze om te kijken of het schadelijk voor de longen was! >:(

Kjellyboy

Re:Roken!
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2005, 15:33:05 »

Aiko

Re:Roken!
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2005, 15:37:34 »
Volgens mij wordt werkelijk alles op een gegeven moment (in het productieproces of evaluatie) wel eens onderworpen aan dierlijke testen. Dus ongetwijfeld roken ook. En gevolgen van roken inzake (long)kankeronderzoek, met dieren.

Ik denk [weet] dat je rokers niet kunt overtuigen omwille van dierenwelzijn te stoppen met roken. 'Ze' willen het al niet eens omwille van welzijn van de mensen om zich heen, zelfs niet eens voor hun eigen welzijn. Maar goed, rokers zijn in mijn ogen mentaal ook wat 'vreemd', om het schappelijk uit te drukken.

Aanpassing: even wat overdadig sterke woorden als 'vast en zeker' en 'vast' en 'zeker' tot een acceptabel minimumtotaal teruggebracht
« Laatst bewerkt op: 10 november 2005, 15:46:14 door Aiko »

bienne

Re:Roken!
« Reactie #9 Gepost op: 10 november 2005, 17:10:55 »
Weer een goede reden waarom ik nooi ben gaan roken :D

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roken!
« Reactie #10 Gepost op: 10 november 2005, 17:15:45 »
Maar goed, rokers zijn in mijn ogen mentaal ook wat 'vreemd', om het schappelijk uit te drukken.

Rokers zijn niet 'vreemd', rokers zijn verslaafd.

overanalizing

Re:Roken!
« Reactie #11 Gepost op: 10 november 2005, 17:36:22 »
Rrrright. Als ik stop met roken word ik gek van mensen als jullie.





Grapje mensen! Grapje!

pietstra

Re:Roken!
« Reactie #12 Gepost op: 10 november 2005, 18:41:56 »
V Maar goed, rokers zijn in mijn ogen mentaal ook wat 'vreemd', om het schappelijk uit te drukken.

Mentaal vreemd rokers? Dat ze verslaafd zijn bedoel je? Zoveel mensen zijn verslaafd aan allerlei zaken...
Bij mentaal vreemde mensen stel ik me toch echt wat anders voor.
Geesteziek misschien?
:confused:
« Laatst bewerkt op: 10 november 2005, 18:42:50 door pietstra »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Roken!
« Reactie #13 Gepost op: 10 november 2005, 22:47:01 »
Als je nooit gerookt hebt, lukt het niet om rokers te begrijpen, maar wat ik wel merk: meesters in zichzelf voor de gek houden. Dus veel zal het niet helpen: die informatie. Roken is ook heel slecht voor het milieu. O.a. omdat men voor het drogen van de tabaksbladeren hout plundert. Er was nog veel meer, ik heb het ooit eens opgezocht. En waarom zou je tabak gaan telen in een wereld waar nog veel mensen hongeren, juist ook in gebieden waar die tabak dus geteeld wordt. Het hele vreemde is dat er zelfs mensen zijn die hongeren en ook roken. Zo sterk is die verslaving kennelijk. Dit verschijnsel zag je onlangs weer op foto's uit Pakistan.
de tuin: dat ben ik

sjors

Re:Roken!
« Reactie #14 Gepost op: 10 november 2005, 23:35:32 »
Als je nooit gerookt hebt, lukt het niet om rokers te begrijpen, maar wat ik wel merk: meesters in zichzelf voor de gek houden.
Dus veel zal het niet helpen: die informatie.
Da's wel heel makkelijk. Als je zo gaat redeneren kan je beter stoppen met leven omdat vrijwel alles wat je doet of consumeert wel iets 'slechts' doet: van je ingevlogen biologische chocolade tot je door kinderen gemaakte chinese trui en van je zogenaamd groene stroom tot je niet op gerecycled papier gedrukte nieuwe boek van Houellebecq.
Je moet ergens een grens trekken. Daar wil ik niet mee rechtpraten dat het goed is om te roken, maar ik ben me wel degelijk bewust van de consequenties.

Citaat
Roken is ook heel slecht voor het milieu. O.a. omdat men voor het drogen van de tabaksbladeren hout plundert. Er was nog veel meer, ik heb het ooit eens opgezocht. En waarom zou je tabak gaan telen in een wereld waar nog veel mensen hongeren, juist ook in gebieden waar die tabak dus geteeld wordt.
Iets met kapitalisme gok ik ?
Net zoals soja Zuid-Amerika verwoest en graan Afrika. Ze verbouwen het meeste van de hele wereld en toch hebben de mensen er honger.
Citaat
Het hele vreemde is dat er zelfs mensen zijn die hongeren en ook roken. Zo sterk is die verslaving kennelijk. Dit verschijnsel zag je onlangs weer op foto's uit Pakistan.
Natuurlijk is tabak (of nicotine dan) verslavend, maar vergeet ook niet dat het voor veel stressverlagend werkt. Of zelfs een gelukzalig gevoel opleverd. En zelfs al zou dat gevoel niet echt zijn, dan maakt dat nog niet uit.

Citaat
« Laatst bewerkt op: 10 november 2005, 23:36:13 door sjors »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Roken!
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2005, 23:50:12 »
Net zoals soja Zuid-Amerika verwoest en graan Afrika.
En dat allemaal omdat die verrekte vegetariers bulgur met tofu willen eten!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roken!
« Reactie #16 Gepost op: 11 november 2005, 08:00:02 »
Natuurlijk is tabak (of nicotine dan) verslavend, maar vergeet ook niet dat het voor veel stressverlagend werkt. Of zelfs een gelukzalig gevoel opleverd. En zelfs al zou dat gevoel niet echt zijn, dan maakt dat nog niet uit.

Dat gevoel is inderdaad niet echt. Het is net zoiets als de hele dag op veel te krappe schoenen lopen en die dan 's avonds eindelijk uit kunnen dun. Dat werkt stressverlagend en geeft een gelukzalig gevoel. Maar het is zonde om je voor dat gelukzalige gevoel jezelf de hele dag te martelen met te krappe schoenen. Of in het geval van sigaretten: met een nicotineverslaving waardoor je voortdurend een gevoel hebt dat je NU een sigaret moet.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Roken!
« Reactie #17 Gepost op: 11 november 2005, 10:11:52 »
Elke statiscus kan er onmiddellijk de kachel mee aanmaken: maar ik merk inderdaad dat de niet-rokers gemiddels stressbestendiger zijn dan de wel-rokers op mijn werk. Dat komt deels door het stricte anti-rookbeleid. Dan hebben we 10.00 uur koffiepauze en de niet rokers zitten er o.h.a. niet mee dat het 10.15 uur wordt. Maar de rokers staan intussen te tippen. Weinig ontspannen.
In mijn werk ben ik erg voor: bij gelijke geschiktheid...enz. enz. enz., sinds het strenge beleid. Maar ja: die luxe kan de sector zich niet veroorloven. De situatie is nu zo: de niet-roker blijft in de avonddienst alleen op de afdeling, zodat de roker beneden kan gaan roken. Fijne pauze heeft de niet-roker tussen de dementerenden... Hoe men het doet als er 2 rokers zijn, geen idee eigenlijk. Dubbele pauze waarschijnlijk.
de tuin: dat ben ik

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roken!
« Reactie #18 Gepost op: 11 november 2005, 10:20:33 »
Dan ga je om de beurt naar beneden, terwijl de ander doorwerkt ofzo.
Dat er op dieren tests gedaan worden is mij bekend. Dat roken niet echt ontspannend is, maar juist de bloeddruk verhoogd bijv. is mij ook bekend. Dat het sowieso niet goed voor je is, is mij ook bekend. Weet je, 't is me allemaal bekend, maar ik rook toch nog steeds. Raar iets hoor, zo'n verslaving. Heb al een aantal stoppogingen achter de rug, 1 vrij succesvolle, toen was ik een half jaar gestopt. En toch weer begonnen. Stom, ja, ik weet het. En wat ik ook weet is dat ik voor 100% gemotiveerd moet zijn voor de volgende poging. En aan die motivatie ontbreekt het me op dit moment.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Roken!
« Reactie #19 Gepost op: 11 november 2005, 17:05:26 »
Wat veel mensen niet weten is dat tabaksproducten op dieren worden getest!

Hier moet iets aan gedaan worden!

We moeten de nederlandse rokers laten weten wat er met die dieren gebeurd!

Mischien stoppen de dierenliefhebbende rokers dan wel met roken!

Dat zou geweldig zijn!

Ik denk dat hier iedereen dat wel weet. Misschien kan je beter met een megafoon bij de lokale tabakswinkel gaan staan krijsen.
« Laatst bewerkt op: 11 november 2005, 19:08:02 door Annemieke »