Vegatopia Forum

Fresh Vegetable Dishes from the Temples of Japan

mjets

Fresh Vegetable Dishes from the Temples of Japan
« Gepost op: 05 februari 2007, 17:09:31 »
The enlightened kitchen   Fresh Vegetable Dishes from the Temples of Japan
Cadeautje van mijn zus... :-*
Iemand gezien/gelezen/iets uit gekookt?
Ik kom vreemd genoeg niet verder dan bladeren in dit zo rustgevende prachtige kookboek. Zo mooi en sereen dat het afschrikt.
Blader in stilte online

1e druk: 2005
isbn 13978477002493
isbn 104770024932
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2007, 17:15:23 door mjets »

Offline chinoiseries

• 247
  • Geslacht: Vrouw
    • Always cooking up something
Re:Fresh Vegetable Dishes from the Temples of Japan
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2010, 23:44:33 »
The Enlightened Kitchen - Fresh Vegetable Dishes from the Temples of Japan

Dit prachtige hardcover kookboek bevat meer dan genoeg plaatjes om een plek op je koffietafel te verdienen. Voor alle 61 recepten in dit boek is een voorbeeldfoto beschikbaar, bij sommige recepten staat zelfs een extra plaatje om een bepaalde handeling te verduidelijken.

Voor zowel beginner als gevorderde in de Japanse keuken heeft The Enlightened Kitchen wel iets te bieden. Zo vindt je een stap-voor-stap handleiding voor het maken van sushi, is achterin een lijst opgenomen waarin veelgebruikte ingrediënten én technieken worden toegelicht en bevat het kookboek een recept voor het maken van heerlijke, vegetarische korokke.

De recepten zijn eenvoudig van opzet en de gebruikte ingrediënten zijn veelal te vinden in de supermarkt en de toko. Wat het boek niét bevat zijn recepten voor een eenpansmaaltijd. Een meer traditionele maaltijdopbouw wordt gehanteerd, wat betekent dat je per maaltijd iets uit verschillende hoofdstukken zou moeten klaarmaken: Soup, Salads, Tofu and Beans, Vegetables, Potatoes, Rice and Grains, Desserts. Door de planning die dit vergt, trek je dit boek misschien wat minder vaak uit de kast. Ik kan je echter verzekeren dat wanneer je het boek een keer openslaat, je alsnog met veel plezier een gerecht of twee, drie zult klaarmaken.