ISBN 90 5426 293 1 Oorspronkelijk Australisch.
Ik vond dit boek in Assen in zo'n winkel waar ze boeken afprijzen.
Het is een boek met vooral vegetarische gerechten maar ook staan er veganistische varianten in. Die vooral met granen. Er staan ook geen vegetarische vleesvervangers in. Ook is het niet opgebouwd als traditioneel kookboek: voorgerecht hoofdgerecht nagerecht. Hoewel die er ook in staan.
Wat is het wel:
Heel beknopt begint het met een voedingsleer met producten die je weinig moet eten, dan gaat het over suiker, boter en zo. Die je matig moet eten, zuivel, en eieren, dat soort dingen. En waar je vooral veel maaltijden van kunt bereiden: granen, fruit en groenten.
Dan krijg je een overzicht met ideeën over voedingsmiddelen die gekoppeld zijn aan gezond eten en tenslotte (en dat is de hoofdmoot) onvoorstelbaar veel gerechten. 300 bladzijden lang en soms op één bladzij wel 6 verschillende ideeën.
Achterin een trefwoordenlijst waar je ook woorden in terug kunt vinden die op een betreffende bladzij uitleg geven. Zoals koriander, of welke rijst gebruik je voor risotto. Of hoe je moet glazuren en hoe je een tomatensaus kunt maken.
Vanuit verschillende keukens in de wereld staan er passende en verrassende ideeën in.
Duur? Ik heb er 9,99 voor betaald.
In Assen is het nog volop verkrijgbaar, ik hoop elders ook.