Vegatopia Forum

Grote verpakking agar-agar

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

g11ling

Grote verpakking agar-agar
« Gepost op: 23 februari 2009, 12:33:49 »
Ik ben sinds kort bezig met taarten bakken. Nou merk ik dat in heel veel recepten gelatine voor de vullingen gebruikt wordt. Ik gebruik dan agar-agar in plaats van gelatine. Ik kocht dat tot nu toe in de natuurvoedingswinkel, maar daar verkopen ze helaas alleen verpakkingen met een stuk of 6 (of 8?) zakjes van een gram per stuk. Voor 1 taart heb ik al gauw 3 tot 6 gram nodig. Heeft iemand een idee waar je agar-agar (de kleurloze variant dan) kan kopen in wat grotere verpakkingen?

Ik heb ooit in de toko wel zakjes gevonden maar die waren gekleurd en om nou blauwe banaanvulling of groene bosbessenbavarois te maken... nou nee.

Oja, ik woon in België maar ik kom ook vaak in Nederland dus tips voor beide landen zijn welkom

Thanks!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Grote verpakking agar-agar
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2009, 16:30:42 »
je hoeft niet perse de vulling te binden met een gelerend middel als gelatine of agar-agar. Als de basis iets zetmeligs bevat, kun je ook goed zonder af. Denk bv aan opgeleukte griesmeel- of custardpudding. En anders gewoon lekker Franse fruittaartjes bakken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

g11ling

Re:Grote verpakking agar-agar
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2009, 20:29:16 »
Dat kan natuurlijk ook, maar ik wil toch ook wel bavaroise-vullingen maken. Ik ben nu bezig een taart te plannen voor de verjaardag van mijn zusje en ze wil heel graag een bosvruchten-bavarois en een witte chocolade-vulling gecombineerd hebben.
Kijk, als het niet anders kan, jammer dan, dan worden mn taartjes gewoon wat prijziger en moet ik meer van die 1-grams-verpakkingen inslaan maar ik vind het wel een beetje jammer en het kost ook zoveel extra verpakkingsmateriaal...