Ik probeer ook wat meer eiwit te eten, gezien ik behoorlijk sport (hardlopen, krachttraining) en uit mezelf niet zoveel binnenkrijg (ik houd teveel van koolhydraten). Tegenwoordig eet ik elke morgen 250 gram kwark (of Skyr, maar dat is aan de prijs), dat is toch zo'n 20 gram eiwit. Soms 2x op een dag, maar dan vraag ik me af of dat niet wat erg veel zuivel wordt. Verder kaas op brood 's middags en 's avonds ook altijd iets van eiwit bij de warme maaltijd.
Eigenlijk het enige wat voor mij werkt om aan meer dan 60 gram oid te komen is anders nadenken over mijn maaltijden en snacks, dus bijvoorbeeld groenten en hummus in plaats van een pakje sultana, of curry met extra peulvruchten ipv rijst. Pindakaas kun je overigens ook goed 'verstoppen' in smoothies of shakes. Daar kan eventueel ook nog eiwitpoeder doorheen.
Ander probleem van mij is dat ik vanwege schildklierproblemen liever niet teveel soja eet, en dan heb ik al snel het idee dat ik teveel leun op dierlijke eiwitbronnen (kwark dus, kaas en ei). Ik kan niet de hele dag door peulvruchten eten (althans, dan zijn mijn darmen niet zo blij en omgeving ook niet).