Hoi!
Ik heb redelijk wat ervaring in de kinderopvang (als leidster) en werk nu ook 2 maanden via een uitzendbureau op allerlei kinderdagverblijven.
- Die flessen moeten helemaal geen probleem zijn! Jij kan ze thuis alvast klaarmaken en daar in de koelkast zetten. Je kan natuurlijk ook een blik meegeven maar dat scheelt hun toch weer werk. Op elke groep zitten wel een paar kindjes met "speciale flesvoeding". De ene heeft hypo allergeen spul nodig en een ander spul voor extra hongerige baby's!
- Zolang jouw kleine een fruithap krijgt lijkt het me ook helemaal geen probleem dat jij deze thuis klaarmaakt en meegeeft in een bakje of misschien koop je biologische in potje.
Als je zoon straks (rond 1 jaar) stukjes fruit gaat eten is dit misschien iets lastiger. Maar dan ook kun jij 's ochtends alvast wat stukjes snijden en in een bakje meegeven!
- Als hij straks overgaat van een korstje brood op een boterham in stukjes ben ik benieuwd wat je wilt doen. Op de meeste kdv's word de eerste boterham met smeerkaas, smeerworst of plakjes kaas, belegt en natuurlijk ook met boter (weet niet hoe streng je bent met vitamine d3 (is dierlijk en zit in boter) ) En daarna zoet beleg.
Ga je zelf dan broodbeleg meegeven of smeer je thuis alvast brood?
Ik kan je wel vertellen dat sommige leidsters best vervelend kunnen doen over kinderen die iets niet mogen of veel niet mogen. Vaak achter je rug om. Maargoed dit zijn er maar een paar en je moet maar denken die zitten er natuurlijk ook tussen in de maatschappij!
Ik zou als ik jou was, gewoon een keer een kort gesprekje hebben met de leidster en vertellen dat het voor jou belangrijk is dat je zoon deze biologische etenswaren binnen krijgt en dat je graag wilt dat hun dit voort zetten! Dit kunnen en mogen ze niet weigeren. Kijk als je aan hun zou vragen om het aan te schaffen dan zullen ze inderdaad weigeren maar als jij alles zelf koopt en zelfs al voor hun klaar maakt zou dit geen enkel probleem mogen en moeten geven
Succes ermee, jij bent en blijft zijn moeder en bepaald dus wat hij binnenkrijgt!
Ik vind het juist goed van je dat je bezig bent met de voeding die je kind binnenkrijgt, dat zouden meer ouders moeten doen! Ik wil als ik ooit zelf kids heb ook zeker deze weg gaan bewandelen!