Vegatopia Forum

Getest op dieren

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Arthur

Re:Getest op dieren
« Reactie #80 Gepost op: 16 november 2009, 01:21:33 »
Ik vind Mac maar overgewaardeerd. Erg duur en m.i. niet bijzonder.

Maar waar baseer je dat dan op?

M.A.C. heeft niet bizar prijzige producten als je het mij vraagt. De pigmentwaarde is bijzonder hoog en kwalitatief goed. Daarnaast testen ze neit op dieren. Ik heb lange tijd met Dior en daarna gesponsord met L'Oréal gewerkt, testen beide op dieren en met anem Dior is ook niet goedkoop.

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #81 Gepost op: 17 november 2009, 23:49:43 »
Ik vind de kwaliteit gewoon niet bijzonder. Ik heb me weleens over laten halen door zo'n verkoper en heb een of andere 'bijzondere' oogschaduw gekocht. Nou, ik zag het bijzondere er niet zo van. Het smeert gewoon niet lekker uit op een of andere manier, het is te poederig.

Alle make-up die ik heb is nog van toen ik niet echt op dierproeven lette, dus dat is alles door elkaar.
Mijn favoriet is toch echt Bourjois, qua kleuren, qua vorm van de producten (kwastje, potjes met creme-achtige oogschaduw die supergoed dekt en perfect blijft zitten), qua praktische bruikbaarheid (oogschaduw nat en droog bijv), etc. En een of ander Engels merk oogschaduw in een tube, daarmee kon ik zelfs zwemmen zonder dat het uitliep. Weet alleen niet meer hoe het heet.

Arthur

Re:Getest op dieren
« Reactie #82 Gepost op: 17 november 2009, 23:52:08 »
Okay, dat is jouw gebruikerservaring. Maar visagisten gebruiken voornamelijk de meest 'poederige' oogschaduw omdat deze juist zo goed droog als nat te gebruiken is en ook daardoor een goede basis en dekking kan leggen.

Maar dat kan ook het verschil zijn tussen persoonlijk en professioneel gebruik.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #83 Gepost op: 17 november 2009, 23:56:34 »
Met dat soort oogschaduw zit je hele gezicht onder de glimmende poeder, hoogst irritant vind ik dat. Misschien is dat inderdaad het verschil: als thuisgebruiker wil je dat iets praktisch is, omdat je geen tijd hebt om iedere tien minuten je visagist je make-up bij te laten werken. Het moet gewoon snel zitten en blijven zitten waar het hoort.

Arthur

Re:Getest op dieren
« Reactie #84 Gepost op: 18 november 2009, 00:06:37 »
Met dat soort oogschaduw zit je hele gezicht onder de glimmende poeder, hoogst irritant vind ik dat. Misschien is dat inderdaad het verschil: als thuisgebruiker wil je dat iets praktisch is, omdat je geen tijd hebt om iedere tien minuten je visagist je make-up bij te laten werken. Het moet gewoon snel zitten en blijven zitten waar het hoort.

Maar daar vergis je je in. Bovendien is een primer bij professionele oogschaduw vereist. Daarom hoopt veel oogschaduw zich ook op in de rimpels. En eens goed opgebracht hoeft het de hele dag geen visagist meer te zien, geloof mij. En alle glimmende poeder moet opgebracht worden nadat je eerst je jukbeenderen, neus en kin dik bepoederd hebt.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #85 Gepost op: 18 november 2009, 00:11:07 »
Dat bedoel ik: je denkt toch niet werkelijk dat ik om half zeven 's ochtends niks beters te doen heb dan m'n gezicht in de primer zetten en bepoederen? Allemaal onnodige make-up wat mij betreft. Kost geld, kost tijd en voor m'n uiterlijk is het ook niet nodig.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #86 Gepost op: 18 november 2009, 00:13:36 »
Kun je een half uur langer slapen, hoef je ook geen donkere kringen weg te werken  ;)
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Arthur

Re:Getest op dieren
« Reactie #87 Gepost op: 18 november 2009, 00:15:12 »
Dat bedoel ik: je denkt toch niet werkelijk dat ik om half zeven 's ochtends niks beters te doen heb dan m'n gezicht in de primer zetten en bepoederen? Allemaal onnodige make-up wat mij betreft. Kost geld, kost tijd en voor m'n uiterlijk is het ook niet nodig.

Wat dat laatste betreeft maak je mij nieuwsgierig, Carmen...

Nee, ik heb het ook niet over dagmake-up. Maar ik ging er dan ook vanuit dat je overdag geen glitters gebruikt? Mocht je een keer een visagist nodig hebben...

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #88 Gepost op: 18 november 2009, 00:25:12 »
Ik ben zelf errug handig met make-up, al zeg ik het zelf. Misschien doe ik het niet zoals een visagist het zou doen, maar in ieder geval ziet het er altijd mooi uit.

En hoezo nieuwsgierig? Wat ik bedoel is dat ik gewoon een mooie goed verzorgde huid heb. Vroeger gebruikte ik meer make-up op m'n huid, maar sinds ik goede verzorgingsproducten heb gevonden is dat niet meer nodig. Mensen zeggen regelmatig jaloers te zijn op mijn gave huid sinds ik die producten gebruik.

Wat ik bedoel met glittertjes zijn gewoon glimmende deeltjes die soms in oogschaduw zitten, geen echte glittertjes. Alhoewel met de kleuren die ik gebruik, glitters ook nog wel zouden kunnen =D

http://www.bourjois.nl/catalogus/make_up/ogen/oogschaduw/shimmering_shine
Die gebruik ik ook gewoon overdag, de goudkleurige dus. Om maar wat te noemen. Ik kom ermee weg om felle kleuren te gebruiken, dat zal over twintig jaar vast niet meer lukken.  :'(

Arthur

Re:Getest op dieren
« Reactie #89 Gepost op: 18 november 2009, 00:28:20 »
Ik ben zelf errug handig met make-up, al zeg ik het zelf. Misschien doe ik het niet zoals een visagist het zou doen, maar in ieder geval ziet het er altijd mooi uit.

En hoezo nieuwsgierig? Wat ik bedoel is dat ik gewoon een mooie goed verzorgde huid heb. Vroeger gebruikte ik meer make-up op m'n huid, maar sinds ik goede verzorgingsproducten heb gevonden is dat niet meer nodig. Mensen zeggen regelmatig jaloers te zijn op mijn gave huid sinds ik die producten gebruik.

Wat ik bedoel met glittertjes zijn gewoon glimmende deeltjes die soms in oogschaduw zitten, geen echte glittertjes. Alhoewel met de kleuren die ik gebruik, glitters ook nog wel zouden kunnen =D

http://www.bourjois.nl/catalogus/make_up/ogen/oogschaduw/shimmering_shine
Die gebruik ik ook gewoon overdag, de goudkleurige dus. Om maar wat te noemen. Ik kom ermee weg om felle kleuren te gebruiken, dat zal over twintig jaar vast niet meer lukken.  :'(

Welja, tegen die tijd is daar vast een gemakkelijk verkrijgbare oplossing voor. ;)

Dus je hebt een getinte huid, aangezien je zegt met felle kleuren weg te komen?

Ik bedoel dat ik als coach van modellen altijd benieuwd kan zijn naar iemands uiterlijk, bij dezen dus naar dat van jou.  8)

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #90 Gepost op: 18 november 2009, 00:44:04 »

Dus je hebt een getinte huid, aangezien je zegt met felle kleuren weg te komen?

Nee. Ik kan ook niet met alle felle kleuren wegkomen ;) Maar wel met paars, zilver, goud en groen bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld dus die goudkleurige van Bourjois, de B Never Bleep cream eye shadow (felgroen) en ik heb een oogschaduw van lancaster die dusdanig blauwpaars is dat ik daar meerdere malen per dag over aangesproken word als ik die draag (meestal vrouwen die vragen waar ik 'm gekocht heb). Maar ik gebruik ook vaak verschillende kleuren bij elkaar. Ik hou van een tikkeltje apart, vroeger - toen ik nog niet vroeg op hoefde - leefde ik me vaak uit met oogschaduw, vaak deed ik goud in de ooghoek, dan felgroen, dan mosgroen en dan onder m'n oog nog paars en roze. Nu ben ik gewoon te lui om het op te doen voor m'n suffe baan, zou niet weten waarom ik moeite moet doen voor m'n vervelende collega's, lol.

Vroeger ook nog een alles-paars-fase gehad (tot aan felpaarse lipgloss, zo paars als het 'geplaatst door'-balkje ongeveer), en een alles donkergrijs-met-zwartfase, nog even alles wit geprobeerd - ooit was dat trendy - maar dat was 't toch net niet, en daarna maar gewoon alles wat felgekleurd is of glimt. Echt, alle kleuren heb ik of heb ik gehad. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die gele oogschaduw hebben gehad, maar ik wel dus. Maar wat zal ik zeggen, door schade en schande... Natuurlijk nog de brandweerwagenrodelippenstiftfase, zonder is geen vrouw compleet natuurlijk. En dan die ranzige plakkerige roze kauwgomballenlipglosstrend, ieks...

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Getest op dieren
« Reactie #91 Gepost op: 18 november 2009, 01:32:27 »
Hé, ik zit nu in mijn donkerroze lipfase  (rood is te hard bij mijn bleke huid)
Grappig, ik heb ook sminkperiodes. :)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #92 Gepost op: 18 november 2009, 08:13:13 »
volgens mij elke vrouw wel..
En idd ben het met carmen eens als ik om 6.15 de deur uitga mag moet mijn make up binnen 10 min. gedaan zijn (samen met mijn haar) en dan doe ik het ook nog eens in de trein, al vond ik dat vroeger belachelijk. Als ik een x langer in bed mag blijven liggen maak ik me wel thuis op maar om nou te zeggen ik trek er een half uur voor uit.. Nee dat doe ik alleen als ik ga stappen en dat is echt niet 2x in de week  ;)

Vind het lastiger om goede producten te vinden die de hele dag blijven zitten en niet mijn huid dichtplamuren. Voor een avondje stappen lukt het me prima, maar dan mag het ook allemaal wel wat heftiger en dikker. Als ik naar mijn werk ga moet het er voornamelijk naturel uitzien.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2009, 08:17:01 door lijntje »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Arthur

Re:Getest op dieren
« Reactie #93 Gepost op: 18 november 2009, 13:54:36 »
Wow Carmen, je hebt mij nu wel héél erg nieuwsgierig gemaakt!

Ik vind persoonlijk dat het opmaken best goed mag gebeuren en dus wat tijd in beslag mag nemen. Ik mis de vrouwelijkheid op straat (ook in kleding - waar is de jurk gebleven?)en als er al make up gebruikt wordt is het zwarte mascara bij blonde haren (nóóit doen overdag! Donkerbruin!) en te opvallende lippenstift.

De meeste van min vriendinnen of vrouwelijke collega's zien eruit alsof ze uit de Elle of Vogue gestapt zijn zónder dat het lijkt dat ze teveel hun best hebben gedaan. Dat is een kunde dat door oefening gebaart wordt. Ik weet van hen dat ze niet langer dan 15 minuten bezig zijn.

Oh, en Lijntje: er zijn genoeg goede foundations die voldoen aan jouw eisen maar een tip van mij: vermeng een beetje foundation met je dagcreme. En wat je wilt maskeren (vlekjes/kringen) doe je dan eerst met een concealer: Clinique heeft er potloden voor - handig onderweg!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Getest op dieren
« Reactie #94 Gepost op: 18 november 2009, 14:02:07 »
En ik mis de tijd dat ik niet bezig moest zijn met mijn uiterlijk. Je moet er niet alleen verzorgd uitzien, maar ook nog eens 'vrouwelijk'. Pffff, blij dat ik een cariere heb gekozen waarbij dat allemaal niet zo belangrijk is. Zo vermoeiend? En in mijn ogen overbodig.

Heb echt de indruk dat het feminisme terug moet komen. Kan ik m'n okselhaar nog eens laten staan  ;D

Arthur

Re:Getest op dieren
« Reactie #95 Gepost op: 18 november 2009, 14:06:44 »
Tja, ik hou er wel van...

ARTHUR en zusje JESSICA

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Getest op dieren
« Reactie #96 Gepost op: 18 november 2009, 14:24:57 »

Arthur

Re:Getest op dieren
« Reactie #97 Gepost op: 18 november 2009, 14:29:49 »
Jaja, zag je het? ;)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Getest op dieren
« Reactie #98 Gepost op: 18 november 2009, 14:48:26 »
De meeste van min vriendinnen of vrouwelijke collega's zien eruit alsof ze uit de Elle of Vogue gestapt zijn zónder dat het lijkt dat ze teveel hun best hebben gedaan. Dat is een kunde dat door oefening gebaart wordt. Ik weet van hen dat ze niet langer dan 15 minuten bezig zijn.
Ik vind 15 minuten nog lang. Doordeweeks ben ik met douchen, aankleden, dagcreme én make-up in 20 minuten klaar. En ik doe lang over het aankleden, want ik moet eerst mijn braces aandoen, en dat is een enorm gepiel als je net gedoucht hebt. Maar ik draag wel altijd jurken of rokken en hoge hakken (maar da's makkelijk als je in een rolstoel zit.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #99 Gepost op: 18 november 2009, 20:41:17 »
De meeste van min vriendinnen of vrouwelijke collega's zien eruit alsof ze uit de Elle of Vogue gestapt zijn zónder dat het lijkt dat ze teveel hun best hebben gedaan. Dat is een kunde dat door oefening gebaart wordt. Ik weet van hen dat ze niet langer dan 15 minuten bezig zijn.
Ik vind 15 minuten nog lang. Doordeweeks ben ik met douchen, aankleden, dagcreme én make-up in 20 minuten klaar. En ik doe lang over het aankleden, want ik moet eerst mijn braces aandoen, en dat is een enorm gepiel als je net gedoucht hebt. Maar ik draag wel altijd jurken of rokken en hoge hakken (maar da's makkelijk als je in een rolstoel zit.)
En je bent leuk opgemaakt, of was dat speciaal voor ons?
Ik red dat niet hoor. Ik voer de huisdieren met tandenborstel in mn mond, borstel mn haar in de auto, en heb dit alles al een keer verteld :)