En Yves Rocher, iemand daar up to date over? Onlangs stond in hun blaadje (mijn moeder is grote fan) nog een statement dat niks op dieren is getest. Maar hier hoorde ik eindproducten wel... Toch, het meeste van hun producten zijn helemaal plantaardig. Overigens, ik dacht ALLE maar blijkbaar niet waar; lippenstiftjes met bijenwas en lippenbalsem met ''castor oil'... Is dit nu echt van bevers?! Had er nog nooit van gehoord...
Lx
Edit: foutje: de eindproducten van Yves Rocher zouden niet op dieren getest zijn, maar de ingrediënten wel. Iemand die dat met zekerheid weet?
Hier zit ik ook al tijden mee. Ik vind de producten van YR echt heel fijn, hun service overigens ook, en ze streven ernaar zo plantaardig mogelijke producten te maken.
In hun nieuwste gids staat dat al hun producten worden gemaakt op basis van plantaardige grondstoffen; dat ze alleen gebruik maken van synthetische ingedrienten indien hun onderzoekers niet volledig zeker zijn van de doeltreffendheid en veiligheid van de natuurlijke variant; ze geen dierlijke bestanddelen gebruiken en sinds 1989 hun producten niet meer op dieren worden getest.
Verder stellen ze dat "iedere formule en alle bestanddelen uitvoerig onderzocht door middel van 'in vitro' en 'in vivo' tests".
Volgens mij betekent dat toch dat ze dus "clean" zijn? Maar waarom zijn ze dan toch nooit op de lijsten van peta/proefdiervrij etc te vinden?
edit: ik realiseer me nu pas dat er IN vivo staat ipv EX vivo, dus toch niet clean
"In vivo (Latijn, binnen (in het) leven) is een term die wordt gebruikt voor biologische technieken die in het complete levende lichaam van een organisme worden uitgevoerd." Ik ga ze daar toch es een mailtje over sturen!