maar dat denk ik wel vaker... bedoel een hoop dierenrechtenorganisaties zitten elkaar soms liever in de wielen dan dat ze samenwerken, lijkt wel... en waarom?
Trots... enzo wellicht.. ik vind het ook maar stom. Er zit een hoop rare mensen in de dierenrechtenwereld merk ik toch ook wel. Wat boeit het als je niet helemaal goed licht met elkaar.. zet je er overheen en ga wat doen voor de dieren. Alsof die zitten te wachten over geruzie over onbelangrijkere dingen.
vaak schijnt bij een organisatie dat groter groeit en
(enigszins) succes heeft, het menselijke de problemen te veroorzaken: machtsstrijd, al dan niet tgv meningsverschillen...
en natuurlijk valt over de wijze van aanpak te twisten....
De ene is bang voor dat die leden verliezen of dat ze een slechte naam krijgen. Zie de dierenbescherming die nu wat domme mensen hebben in de top.. afdelingen zijn echter nog wel slimmer en gaan gewoon andere kant op. De juiste kan op dus
al blijf ik van mening dat men met hetzelfde doel voor ogen toch makkelijk een compromis moet kunnen vinden en zich kunnen verenigen...: als alle vegetariers en veganisten samen zouden werken, dan zou de boodschap veel beter over komen.... bovendien: vele handen maken ligt werk - en nog meer voordelen... dus ja: pro samenwerking
700.000 vegetariers in NL (wellicht veel meer dus), maar waar blijven die mensen nou? Ok sommige doen het misschien vanwege gezondheid, maar merendeel toch voor de dieren. Die zitten ook gewoon op hun luie donder met gedachten dat hun stem niet veel verandert... ja logisch als je de stem niet laat horen, dan gebeurd er inderdaad niets.
Hup vegetariers/veganisten... klim in de pen en schrijven, meld je aan als vrijwilliger, steun de NVB/NVV, ga de straat op en ACTIE! Verander de wereld! Samen kunnen we het!
eh: alle dierenliefhebbers verenigt u of zoiets?
tja, dat klinkt wel weer eng, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel....
Niks te eng.. men moet dat gewoon doen. Als al die vegetariers nou gewoon iets doen, dan zou er heel wat kunnen veranderen. Maar ja.. vegetariers/vegans zijn wellicht niet veel anders dan sommige vleeseters... pas echt actie voeren enzo als het hun zelf schaad ofzo.
Als alleen die 700.000 een paar euro afstaan aan nvb ofzo, dan zou deze organisatie al een hoop meer kunnen doen.