Vegatopia Forum

Goed beslag voor gefrituurde champignons

ES76

Goed beslag voor gefrituurde champignons
« Gepost op: 03 oktober 2005, 16:52:06 »
Beste allemaal,

Afgelopen zaterdag probeerde ik gefrituurde champignons in bierbeslag te maken. Met de nadruk op 'probeerde', want toen ik de champi's in het op 180 graden voorverwarmde frituurvet liet zakken, liet het beslag onmiddellijk los  :-[
Waarschijnlijk heb ik het beslag te vloeibaar gemaakt? Wie kan mij helpen met een 'dit-kan-niet-mislukken'-recept?

Bij voorbaat dank,
Esther
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2005, 14:51:56 door Sander »

Aiko

Re:goed beslag voor gefrituurde champignons
« Reactie #1 Gepost op: 03 oktober 2005, 16:58:03 »
Nou, wat minder vloeibaar maken, denk ik. Beter te dik dan te vloeibaar (nouja, hoe dikker, hoe meer vet in het beslag gaat trekken, vermoed ik). Het is echt héél makkelijk, zelfs ik kan het. Zelfs een ei bakken of water koken is nog moeilijker dan dit. Gewoon nog een keertje proberen.

Offline Indira

• 520
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 03 oktober 2005, 18:29:41 »
misschien zou je ook kikkererwtenmeel kunnen proberen?
Za Zemiata!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 03 oktober 2005, 18:36:38 »
wat voor beslag heb je gebruikt?
ik gebruik wel es een tempuradeeg (dat is wel te googlen en er is geloof ik ook een tempuradraad hier ergens of een draad waarin tempura wordt genoemd) en dan gaat prima, met bier trouwens ook, alleen idd niet te dun maken.  
In de friteuse gaat de boel vlug aan een mandje kleven, dus het is aan te raden een wok of andere diepe stevige pan met een laagje olie te vullen, maar dat had je misschien al gedaan
Er was ook nog een truuk om te voorkomen dat die champignons zich helemaal vol olie zuigen maar was was dat ook al weer.
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2005, 18:38:25 door Selly »
,,,,فلافل

ES76

« Reactie #4 Gepost op: 03 oktober 2005, 19:43:56 »
Beste allemaal,

Dank voor de reacties. Ik had een beslag gemaakt van gewone tarwebloem met wat bier erin. Maar waarschijnlijk inderdaad VEEL te vloeibaar gemaakt. OEN dat ik er ben.
Maaar: ik geef de moed niet op en probeer het binnenkort nog een keertje, met dik beslag.
De tip van de wok met olie is inderdaad ook wel erg goed; ik had de frituurpan gebruikt (doe ik daar ook eens iets mee) maar een wok is wel zo handig.

Groeten,
Esther