Vegatopia Forum

Lekker fit met vlees (?)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #40 Gepost op: 22 maart 2007, 11:56:46 »
Dat je met vlees fit word is volgens mij echt onzin
Helemaal mee eens. Ik doe elke week twee keer aan fitness en daar test ik mijn conditie elke keer. Er zit een schaal bij hoe hoog je conditie kan zijn. 44 hoort bij hoog en ik zit meestal dichter bij de 50. Terwijl ik toch al 37 jaar geen vlees meer eet.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

proud-veggie

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #41 Gepost op: 22 maart 2007, 17:45:43 »
Precies. Fit word je vooral door goed te sporten, niet te roken en niet al te vettig te eten. Vlees is in heel veel gevallen heel vettig en het schijnt zelfs dat je er lusteloos en lui van word als je er teveel van eet. De meeste vegetariers zijn daarom ook wat fitter. Dat is mijn visie erop.

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #42 Gepost op: 22 maart 2007, 17:51:45 »
en het schijnt zelfs dat je er lusteloos en lui van word als je er teveel van eet.

Dat geldt echt niet alleen voor vlees hoor! (Daarom ben ik ook geen fitte vegetarier ;D)
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2007, 17:52:56 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Harry

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #43 Gepost op: 22 maart 2007, 17:55:16 »
Waar ga jij je dan zoal aan te buiten, @n?

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #44 Gepost op: 22 maart 2007, 17:56:22 »
Op het moment van schrijven aan Mmmminty Munchies.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2007, 17:57:30 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #45 Gepost op: 22 maart 2007, 18:05:13 »
Wat zijn dat?

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #46 Gepost op: 22 maart 2007, 18:05:51 »
Munchies ken ik nog wel uit een Schots verleden, maar met mint  :-X

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #47 Gepost op: 22 maart 2007, 18:06:31 »
Wat zijn dat?

Zeg maar After Eightjes, maar dan in Fruitella vorm. Past makkelijker in een rol.

[is het eigenlijk fruitella of fruittella?]
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2007, 18:08:26 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #48 Gepost op: 22 maart 2007, 18:08:01 »
Okay. Klinkt goed.  Ik moest aan chips denken (ik heb hier nog wat zakjes monstermunch liggen, pickled onion geloof ik), maar met mintsmaak leek me toch raar.

Gwennepen

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #49 Gepost op: 22 maart 2007, 18:11:23 »
After Eightjes, maar dan in Fruitella vorm.



Lekker! :bigeyes:


Harry

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #50 Gepost op: 22 maart 2007, 18:11:50 »
[is het eigenlijk fruitella of fruittella?]

Volgens mij het eerste.

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #51 Gepost op: 22 maart 2007, 18:20:00 »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Harry

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #52 Gepost op: 22 maart 2007, 18:24:44 »
[is het eigenlijk fruitella of fruittella?]

Volgens mij het eerste.

Mis!

Mmm, ik ben toch niet zo'n goede gokker, geloof ik.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #53 Gepost op: 27 maart 2007, 15:58:58 »
Dat je met vlees fit word is volgens mij echt onzin
Helemaal mee eens. Ik doe elke week twee keer aan fitness en daar test ik mijn conditie elke keer. Er zit een schaal bij hoe hoog je conditie kan zijn. 44 hoort bij hoog en ik zit meestal dichter bij de 50. Terwijl ik toch al 37 jaar geen vlees meer eet.
Ik kan het nog sterker vertellen. Even opscheppen  ;D
In Groningen was er vorige week een woonbeurs. Daar stond men ook met een stand die een fietsraceding had neergezet. Je moest een equivalent van 1,8km fietsen en het bracht ook extra weerstand in alsof je tegen een heuveltje opfietste of minder als je er virtueel vanaf ging. Ik had niet eens sportkleren aan aan toen ik eraan meedeed, het knelde zelfs een beetje. Het apparaat stond er al drie dagen te draaien. Ze hadden van de besten een lijst aangelegd. Als zesde in tijd (3 minuten 07) voegden ze mij toe aan die beste-score-lijst.  Best wel trots op als bijna 58-jarige. De beste had 2 minuten 57.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #54 Gepost op: 27 maart 2007, 16:22:12 »
Je hebt toch wel heel hard rondgeblerd dat je én bijna 60 bent én vegetarier??!
 :thumbsup:

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #55 Gepost op: 27 maart 2007, 17:39:51 »
Je hebt toch wel heel hard rondgeblerd dat je én bijna 60 bent én vegetarier??!
 :thumbsup:
Dat was bij de belendende stand. Die boden hapjes aan met kip. Ik zei dat ik geen vlees at. "Maar dit is toch kip" zei die houder verontwaardigd. Toen mijn partner ook weigerde konden we geen goed meer doen, ondanks de prestatie die hij ook waargenomen had. Opboksen tegen vooroordelen dus, dat zal wel blijven, ook als ik de 60 echt gepasseerd ben.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Ray

Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #56 Gepost op: 28 maart 2007, 15:28:31 »
Zijn vego's vaker verkouden?
Volgens mijn vriendenkring wel:



ik zegt:
ze zijn nu alles aan het onderzoeken waarom ik altijd verkouden ben
W zegt:
eet je ongezond?
ik zegt:
ja
ik zegt:
ik rook niet, drink niet
W zegt:
te weinig vlees?
ik zegt:
het heeft deels erg te maken met allergieen
ik zegt:
weinig vlees, maar dat geeft niet
W zegt:
als je genoeg andere eiwitrijke dingen eet; collega van mijn pa is vegetarisch, maar eet te weinig vleesvervangers en is dus bestwel vaak ziek
ik zegt:
in het westen van Europa eet met toch veel eiwitten, zelden te weinig lijkt me



Dit soort conversaties interesseren me wel, kunnen we daar geen topic voor openen?

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #57 Gepost op: 01 april 2007, 11:10:16 »
www.lekkerfitmetvlees.nl

Ik zag de reclame op tv, het slaat gewoon helemaal nergens op! Met vlees kan je fit zijn, maar zónder ook hoor! Echt idioot gewoon, ze doen net alsof je zonder vlees niet kan leven ofzo... >:(

Als er meer reclame er voor het eten van vlees wordt gemaakt, dan betekent dat, dat men merkt dat er minder vlees wordt gegeten. Door reclame te maken probeert men dit tegen te gaan, gelukkig tevergeefs. Unox merkt dat er een markt komt voor vegetariers en gaat zich hier ook op werpen, want later missen ze misschien de boot. McDonald verstrekt toch weer groentenbrugers. Er is een markt voor. Steeds meer mensen worden vegetarisch.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #58 Gepost op: 16 juni 2007, 18:11:08 »
een jaar later, dezelfde W:
W zegt:
maar de ridders uit de middeleeuwen --> zonder vlees waren zij nooit zo sterk geworden
m zegt:
onzin
W zegt:
hoezo onzin? je kunt ook niet wielrennen zonder pasta
m zegt:
wat zit er dan in dat vlees van die ridders?
W zegt:
gewoon heel concentreerd veel eiwitten enzo
W zegt:
ofzo  
W zegt:
je kunt voedingsstoffen wel uit andere dingen halen, maar vlees verteert lekker makkelijk
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Lekker fit met vlees (?)
« Reactie #59 Gepost op: 04 juli 2007, 22:50:52 »
Wie wil er een robbertje vechten met Bokito ?

Ik zag laatst een documentaire op Discovery/National Geographic. Een fictief gevecht tussen een gorilla en een jachtluipaard. Wetenschappers maakten robots om de kracht van de kaken te berekenen en te tonen van het jachtluipaard en van de gorilla. Pak me even niet op de exacte cijfers, maar de kracht van de kaken van het jachtluipaard was ongeveer 210 kg. Dat van de gorilla 620 kg. Vervolgens vond er een eveneens fictief gevecht plaats tussen de twee dieren. De gorilla won.

Vergelijk even de sterkste dieren op aarde. Welke dieren staan er bovenaan? Waar bestaat hun voeding grotendeels uit?

Vergelijk eens de intelligentste dieren op aarde. Welke dieren staan er bovenaan? Waar bestaat hun voeding grotendeels uit?

Vergelijk eens de grootste dieren op aarde. Welke dieren staan er bovenaan? Waar bestaat hun voeding grotendeels uit?

Tot de zwakste, domste en kleinste dieren behoort .... de mens. Waar bestaat hun voeding grotendeels uit?

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!